Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- قطره آهن سيدرال
سلا جناب دکتر گرامي قطره آهن سيدرال براي کودک 11ماهه چند سي سي بايد داده شود؟؟
- مطب
سلام آقای دکتر. مطب تعطیله؟
- تشنج نوزاد
سلام.خسته نباشید.نوزادماکه امروزبدنیااومده دچارحالت تهوع شده..پزشک گفته که ازآب کیسه ی مادرخورده..بچه روبردن که شستشوی معده بدن.حالاگفتن که بچه دچارتشنج میشه وبرای مطمئن شدن میخوان ازنخاع بچه آب بردارن تابفهمن عفونت داره یانه..این کاربرای بچه ضررنداره؟چون شنیدم باعث فلج شدن کودک میشه؟؟ممنون
- تغزیه نوزادنارس
سلام خسته نباشید ذختره من الان 23روزشه تاریخ تولدش18خرداد98 بوده توی بارداری وقتی سونودادم گفت دخترم توی 30هفته است یعنی وزنش ورشدش اندازه ای بچه ای 30هفته است وشکمش ث9هفته است اماتاریخ بارداری خودم 34هفته بود وگفتن که کیسه ای آبش داره کم میشه اما هیچ آبریزشی نداشتم وبه دستورپزشک 10روز قبل زایمان برام 6تاآمپول بتا توی دوروز زدن وبعد10روز دوباره سونودادم گفتن خونرسانی به جنین قطع شده وبایدسریع ختم بارداری بدن و دخترم به دنیااومد باوزن 1500و12روز توی ان ای سیو بستری شد و باوزن1520مرخص شد الان 10روزی میشه اوردمش خونه و به دستورپزشکش بهش شیرپری نان دادن کناره شیرخودم دورزه پیش که براوزن گیری بردمش دکترگفته اضافه وزنش زیادنبوده 1800وزنش شده ازاون روز تاالان شکمش اصلا کارنکرده دکترش قرص فولیک اسیدداده که 1/4بهش بدم توی اب بخوره انگار ازوقتی قرص روخورده شکمش کارنمیکنه و باکلی فشاروزور زدن ودردکشیدن به صورت خوردخوردمدفوع میکنه پیش یه فوق تخصص اطفال بردمش گفت بهش شیره سوپرامیل بده اما من شنیدم این شیربرای نوزادان نارس نیست حالا نمیدونم چیکارکنم کدوم شیررو بدم بهتره البته بگم که فوق تخصصش گفت بهش دوقاشق چای خوری اب حوشیده سردشده بده بعدباگوش پاکن چرب مقعدشو چرب کن که کردم و شکمش مثل سابق خوب کارکرد الان فقط مشکلم نوع شیرخشکیه که گفتن الان سوپرامیل بدم مشکلی نداره؟
- نگرفتن سینه مادر
باسلام نوزادیک ماه وبیست روزه ای دارم که چندروزه فقط درخواب سینه میگیره وخس خس سینه وخلط وگاهی موقع سرفه داره گرفتگی بینی هم دارد که دکترگفت سرمانخورده ایااین هامیتونه علایم کولیک باشه بعد ادرارش هم وقتی شیرخودم رامیخوره کم شده سه روزهم دفع مدفوع نداشته شیرخشک هم بهش میدم چون روزاصلا سینه نمیگیره البته قبلش میخورد ممنون جوابم رابدید
- بیخابی
سلام خسته نباشیناقای دکتر .دلیل کم خواب شدن بچه هفت ماهه چیه فقط خوابس در روز شاید ۳ الی ۴ ساعته بعضی وقتام کمتر دلیلش چیه
- شربت زادیتن
سلام دکترخواستم بدونم ک بعدازبازکردن شربت زادیتن تاکی تاریخ داره بعدازچ مدتی فاسدمیشه واینکه واسه بچه نه ماهه ک تب داره علاوه برسوپ دیگ چ غذایی خوبه براش واینکه میتونیم موقه سرماخوردنش موزهم بش بدیم ممنونم
- قطره آد زیر
سلام آقای دکتر بعد ۶ ماهگی بازم آدزیر باید به پسرم بدم یا قطره آهن جدا؟
- مطب
سلام اقای دکتر شما پنجشنبه ها مطب تشریف دارین
- تغدیه
با سلام اقای دکتر ایا میتوان به نوزاد یازده ماهه به غیر از بیسکویت مادر بیسکویت دیگری هم داد وایا اشکالی دارد به دستش خیار سبز بدهیم با تشکر
- سلام دکتر نوزادم ۴۰روزه
نوزاد ۴۰روزه دارم سرما خورده والان کمی سرفه میکنه چه دارو بهش بدم که سرفش بهتر بشه
- عفونت چشم نوزاد
سلام پسرم ۴ماهشه هردو چشمش عفونت داره مدام اشک میاد بردمش دکتر پماد و قطره باکتیماید و تتراسایکلین داد ولی مرتب استفاده نکردم بعد از قطع دارو باز عفونت برگشت چیکار کنم
- کم بودن شیر مادر
سلام دختر نوزاد ۲۵ روزه دارم احساس میکنم شیر مادر نوزادم را سیر نمیکند چکار کنم شما با شیر خشک دادن موافق هستید چه نوع شیر خشکی مناسب الان نوزاد من است ممنون
- حساسیت
سلام نوزاد ده ماهه من ازمایش کالپروتکتین داده شده ۵۵۲ ایا خطرناکه یا با اوزنیوم ۲۰ خوب میشه تاکی ادامه دارد ممنون میشم پاسخ بفرمایید
- تشنج و فنوباربیتال
سلام آقای دکتر وقت بخیر,مامان آرتام مقدم هستم 27ام ماه پیش پسرم وقتی 17روزش بود با شک به تشنج تو 17شهریور بستری شد بعد از انجام همه آزمایشا مشخص شد همه چی سالمه و مشکلی نیست و شما گفتین بازم مشخص نشده تشنج بوده یا نه اما جواب سی تی اسکن هنوز نیومده,از همون موقع قرص فنوباربیتال هر12ساعت نصف قرص رو مصرف کرد تا همین الان,میخواستم بدونم تاکی باید بهش بدم؟
- پریدن در خواب
سلام آقای دکتر. پسرم تو ماشین روی صندلی کودک میشینه. ده ماهشه. تو ماشین خوابش میبره. اما اغلب اوقات که تو ماشین خوابه هی تو خواب تکون میخوره و میپره. تو خونه موقع خواب اینجوری نیست. تو ماشین داخل شهر هم اینطوری نمیشه. تو اتوبان و بیرون شهر اینجوریه. علتش چیه؟
- آلرژی نوزاد
سلام خسته نباشید آقای دکتر لطفا کمکم کنید خیلی نگرانم. دخترم تا ۲ ماهگی شیر خودمو میخورد که آلرژی پیدا کرد. داخل مدفوعش خون بود و صورتش اگزما داشت. مصرف پروتئین گاوی رو قطع کردم اما خوب نشد. شیر خودم رو قطع کردم و بهش شیر خشک آپتامیل اچ آ میدم. الان ۳ ماه و نیمشه، خون داخل مدفوعش قطع شده اما همچنان صورتش اگزما داره و علائم رفلاکس هم داره. آیا باید همچنان آپتامیل اچ آ رو ادامه بدم یا آپتامیل پپتی بدم؟ با توجه به اینکه میگن پپتی تلخه و دخترم خیلی بد مجازه
- اسهال دختر که ۱۲ روز دیگر ۶ ماه تمام میکند
سلام آقای دکتر دخترم ۱۲ روز دیگر ۶ ماه تمام میکنه و از پنج ماهگی غذا کمکی بهش دادم فرنی حریره بادام تخم بلدرچین و دکتر قطره آهن براش نوشت و مصرف میکنه البته دوتا دندان همه درآورد اول که اسهال کرد گفتم شاید مال دندان هاش باشه اما دندانش درآمد و هنوز که هنوز اسهال سبز رنگش ادامه داره مشکلش چیه آقای دکتر
- مدفوع نکردن نوزاد
سلام آقای دکتر نوزادم ۴۰ روزه هست و دیر به دیر مدفوع میکنه دو سه روز یکبار مدفوع میکنه میشه راهنمایی کنین ممنون؟
- لرزیدن چانه
سلام نوزاد ۲۱ روزم بعضی وقتا چانش میلرزه

