سلام
پسرم سه سال و ۲۶ روزش هست. شبکه بهداشت گفت که خوب رشد نکرده. با وزن ۱۴۷۰۰ و قد ۹۵ و نیم بردمش دکتر. بعد از آزمایش گفتن که میکروب معده داره و کمبود ویتامین دی و tsh ۵.۹ وt4 ۱۷.۵. آیا پسر من به کم کاری تیروئید مبتلاست؟ این اعداد میشه زیاد بشه یا بعدا ها ممکنه به کم کاری تیروئید مبتلا بشه؟
با تشکر
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- واکسن ١٨ ماهگی
پسرم شنبه واکسن ١٨ ماهگی زد. همون روز خوب بود. فردا صبحش تب کرد اما تبش اومد پایین با استامینوفن. اما علایم سرماخوردگی بروز کرد. عطسه آبریزش و بیحالی. که تا امروز یعنی دوشنبه ادامه داره. یکی دوتا هم دون روی سینه زده که البته قرمز رنگ نیست. دارویی باید بدم؟؟؟
- سلام پسر من تن تن سوزش ادرارمیگیره با سفیسکم ۱۰۰ مقاوم شده دیر جواب میده میش راهنمایی کنید
اموکسی سیلین حساسیت داره
- جوش
با سلام و تشکر از اقای دکتردخترم یک سالش هست حدودا یک هفته است که روی صورتش جوش های ریزی زده که گاهی قرمز هست و گاهی نزدیک به رنگ پوست. مقدار بسیار کمی هم روی دست هاش دیده شده. ولی روی بدنش چیزی نیست. علتش چی هست و چه کاری باید انجام بدم؟
- سرفه شدید
پسریک سال و۹ماه ام ازدیشب سرفه هاش شدید شده چی کارکنم؟؟
- غذا
سلام اقای دکتر بچم ۱۴ماهشه، خیلی خوب غذا میخورد الان چند روزه نمیخوره، گشنه میمونه بعدش یا شیرخشک میخواد یا خودم مجبور میشم شیرخشک بدم.ممنون میشم راهنمایی کنید یلدا پیشاپیش مبارک امیدوارم
- بوی تند عرق دختر 6ساله
سلام آقای دکتر وقت بخیر
ببخشید یه سوال داشتم..
من یه دختر 6 ساله دارم که از حدود یک سال پیش عرق زیر بغلش بوی تندی میده. زیاد سرما میخوره و عفونتهای شدید گلو زیاد داشته.
از وقتی اینطور شد که لوزه هاش یه خرده بزرگ شد....
میشه راهنمایی ام کنید دلیل و درمانش را. ممنون - شیاف استامینوفن 1250تب بر
ایا شیاف 125 استامینوفن برای کودک یک ساله ضرر نداره
- سلام وقت بخیر دختر۵ساله ام بی اختیاری ادرارداره
لطفااقای دکترراهنمایم کنیدازمایش ببرم چه مشکلی داره جلوشو نمیتونه بگیر دائم شلوارش خیسه درطول روزوشبانه دوباره بارجاشوخیس میکنه
- غده لنفاوی
سلام دکتر پسر سه سال و نیمه هستش یکی دوبار سرما و انفولانزا گرفت هر وقت مریض میشه میگع دلم درده برمش سوونو میگه غده ی لنفاوی دور نافش بزرگ شده خیلی نگرانم می ترسم چیز بدی نیست خطرناکه
- رفلاکس
سلام آقای دکتر کودک دوماه م، رفلاکس داشت با مصرف امپرازول استفراغش بهتر شده ولی دهنش کف میکنه از خواب بیدار میشه، شیر مادر و شیرخشک ای آر میخوره.راهنمایی کنید لطفا.
- رفلکس کودک 6ساله
پسرم رفلکس داره مرتب بالا میاره اما امروز دل درد داشت دور نافش درد می کرد یه مقدار هم تب داره زردآب میاره بالا.
- سرفه خلط دار
سلام خسته نباشید آقای دکار پسر ۱۵ کیلو ۴ ساله دارم چندروزه سرفه داره اسپری سالباتومل میزنم و پلارژین میدم . نئوتادین بهتره یا سیتریزین؟
- تب
سلام کودک یک سال وهفت ماهه دارم شربت آزیترو مایسین ۲۰۰سه و نیم سی سی بهش دادم طبق نظر پزشک بعد ازچند ثانیه بالا اورد همراه غذایی کهخورده بودالان باید بازبهش بدم دارو رو یانه تا فردا
- تفسیر جواب ازمایش پسرم .خیلی نگرانم
پسرم ۶سالشه .بعلت تب شدید و عفونت براش ازمایش چکاپ دادم .بعضی ازمایشاش پایینه یا خیلی بالاس نشانه چیه.wbc 10.4 Rbc 3.61 Hb 10.1 Plt 453 ایا ممکنه بخاطر ویروس و تب باشه واینکه ۳ساعت قبل از ازمایش شربت استامینوفن دادم بهش بعلت تب
- درمان سرفه خلط دارکودک
سلام پسرم ۱۱سالشه سرفه های خلط دارمیکنه شباچه دارویی بهش بدم خوبه؟
- شیر خشک نوزاد
سلام آقای دکتر پسرم ۳ماه و ۱۰روزشه .هنوز شیرخشکشو بزور میخوره تا۶۰تا شاید بخوره بقیشو دیگه گریه میکنه یا توف میکنه بیرون و سرپستونک رو نمیخوره که بقیشوبخوره.شمابهش شیرخشک گیگوز داده بودین
- دل درد کودکان
سلام، یه پسر 6 ساله دارم 2روز دل درد داره شبها بدتر میشه دکتر بردم میگن ویروس به مرور خوب میشه خیلی بی تابی میکنه
- طریقه مصرف شربت سفکسیم ۱۰۰
باسلام دکتربه دخترم شربت سفکسیم داده و روشربت نوشته هر۱۲ساعت یه قاشق دخترم ۵سالشه و ۱۶.۵کیلو هس
- تب
سلام پسرم سه سال ونیم دار دیشب تا حالا تب دار شربت ازیتریماسین تو شهر ما گیر نمیاد یعنی اصلا شربت آنتی بیوتیک نیست گچساران استان کهگیلویه وبویراحمد میخواستم راهنمایم کنید سرما خورده
- سرماخوردگی
سلام اقای دکتر .پسرم امیرعباس الان ۱ سالو دوماه داره که علایم سرما خوردگی داره که اب ریزش با گه گدار خیلی کم سرفه میکنه و عطسه میزنه چی بش بدم چون بچه داداشمم همینطوره اون رفت دکتر بش ستریزین و سفکسیم ۱۰۰ با استامینوفن داد منم میتونم استفاده کنم همونو

