Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- رفلاکس نوزاد
سلام من نوزادم دوماه و ده روزشه دماغش صدای کیپی میده انگار هوا از پشت بینی وارد بینیش میکنه صدا میده هر چند دق یه بار اینجوره.هنوز دارو رفلاکس ندادم بهش مدادم دست به گوشاش میزنه و بینیش.میگن ۶ ماهگی رفلاکسش بهتر میشه به نظرتون دارو بدم یا صبر کنم ممنونم
- وزنگیری
سلام خدمت شما اقای دکتر.نوزاد ۴۳روزه ای دارم باوزن تولد ۳۹۰۰.قد ۵۲.و دور سر ۳۴.در ۳۱روزگی در تاریخ ۲۵ابان بردم بهداشت وزنش ۴کیلو.قد ۵۳.دورسر ۳۶.مجددا ۳۰ابان بردم وزنش ۴۱۰۰.بود.و در ۵آذر هم ۴۲۰۰.تیا این وزن گیری نرماله؟ضمن اینکه رفلاکس یا کولیک و مشکل دیگری نداشته و ندارد.وروزانه ۵قطره پدی لاکت و ۲۵قطره آ.د مصرف میکنه.ممن میشم راهنمایبم کنید.اخه بهداشت بهم گفت که وزنگیریش خیلی کمه.
- ناف
سلام ببخشید سوال قبلی در مورد ناف را پرسیدم خواهشمندم بفرمائید این سفیدی نشانه چیست در مورد فتق ناف نوزادم چه کنم شرمنده بابت مزاحمت دوباره
- ناف نوزاد
سلام .من یک نوزاد پسر دارم الان روز هفتم تولدش هست.هنوز نافش نیفتاده یه کمی هم تورم شبیه به عفونت هم داره .البته دو مرتبه الکل سفید زدیم بهتر شده.آیا این تورم طبیعی است یا نیاز به ویزیت متخصص داره.ممنون
- قرص ویتامین
سلام و خسته نباشید، میشه بجای قطره آد به بچه نه ماهه قرص ویتامین د و قرص ویتامین آ بدهم؟
- تغذیه نوزاد ۱۱ ماهه
سلام وقت بخیر نوزاد من نزدیک یک سالش شده و تقریبا بد غذا هست اما ماکارونی رو روزی چند بار هم بهش بدیم نه نمیگه،خوردن زیاد این غذا مشکل ساز نمیشه؟ممنون از،راهنماییتون
- سلام اقای دکتر بچم ۳۶روزشه دکتر براش دومتیدون تجویز کرد باز بالا میاره شیر خشک رو ولی سیر خودمو بالا نمیاره با شیر خودم یبوست میگیره و دل درد لطفا کمکم کنید
- شیر خوردن
سلام .ببخشید نوزادمن چون وزن گیری خوبی نداشت بهش شیر خشک کمکی داده ام .الان که دوماه ونیم دارد دیگر سینه ام را نمی گیرد وفقط می خواهد باشیشه شیر بخورد چکارش کنم که دوباره با سینه شیر بخورد ؟؟
- دلیل پا نگرفتن نوزاد سه ماهه
با سلام و عرض ادبنوزاد دختر سه ماهه دارم که با وزن 3300 و قد 50 در 37 هفته به دنیا اومد مشکلی که دارم اینه که وقتی به حالت ایستاده روی زمین نگهش میدارم پاهاش رو سفت و عمود نمیکنه البته از ده بار دوبار هم سفت میکنه ولی فقط برای چند ثانیه و خیلی کوتاه آیا این طبیعی هست ؟ولی در حالت خوابیده کاملا با پاش پتو رو کنار میزنه یا به کف دستم ضربه میزنه و تعقیب چشم داره مادر و پدر رو میشناسه تمایل به دمر شدن داره گردن رو از جلو به عقب کامل میگیره میخنده . ازدواج فامیلی نبوده هنگام تولد اکسیژن نگرفته غربالگری های بارداری و تیرویید هم نرمال بوده لگن هم سونو شده نرمال هست فقط مشکل اینه که پاش رو سفت نمیکنه
- برث
سلام آقای دکتر خسته نباشید نوزاد 65 من امکانش هست مشکل پوستی برثب داشته باشه در ناحیهآلت تناسلی متوجه لک های سفید شدم البته رو شکمش هست کم رنگه
- واکسن دوماهگی
سلام آقای دکتر نوزاد من فاویسمی هست برای پایین آوردن تب واکسن دوماهگیش میتونم از شیاف استامینوفن استفاده کنم ؟ درصورت مجاز بودن مصرف چقدر در چه فاصله ی زمانی میتونم استفاده کنم؟
- گرفتگی بینی و خس خس کردن
باسلام دخترم شش ماهو نیمه و از امروز بینی هاش کیپ شده آبریزش هم داره و دماغش هم رنگه سبز روشنه کمی هم سرفه میکنه،تقریبا یکماه پیش هم اینجور شد بردم دکتر گفت آلرژیه،الان چکار کنم؟میتونم کمی ویکس بمالم روی دستمال و بذارم بالای سرش تا بینیش باز بشه؟آخه نمیتونه شیر بخوره قطره سدیم هم فایده نداشته
- اسهال
سلام آقای دکتر ببخشید دوقلوهای من الان چند روز هست که اسهال شدن و هفت ماهه هستن من برای درمان آنها باید چه غذای بهشون بدم ویا چه دارویی
- سوپ
آقای دکتر بچه 8ماهه سوپ خوب نمیخوره اگه به سوپش یکم نمک بزنیم اشکال داره
- زردی نوزاد
با سلام زردی نوزاد۱۳روزه که ۹/۸آیا خطرناکه،زردی تا چه موقع باید چک کنم
- کولیف
سلام اقای دکتر. قطره ی کولیف برای نوزاد سی وپنج روزه ، چندبار در روز میتونم بدم و هر بار چند قطره؟
- غده پشت گوش
سلام در پشت گوش سمت چپ دقیقا روی استخوان دو برآمدگی یکی بزرگتر و دیگری کوچکتر در پایین آن است چیکار باید بکنم 13 ماهه است
- آبریزش بینی
با عرض سلام و خدا قوت آقای دکتر نوزاد دو ماه و نیمه دارم یک هفته است آبریزش بینی دارد قطره کلراید سدیم و پماد آ د برای بینی استفاده کردم بهتر نشد الان دو روز سرفه های خلط دار میکند و آبریزش بینی اش بدتر شده است ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید
- ناا آرومی و بی قراری میکند
دختر هفت ماهه بی قراری میکنه سر ش داغ میشه موقع خواب گریه میکنه
- تغذیه نوزاد، شیرخوار و کودک
با سلام.نوزاد چهار ماهه ای دارم که از بدو تولد موقع شیر خوردن اول گریه میکند بعد که کمی خواب الود شد شیر میخورد.البته بهتر شده بود ولی باز همین طور شیر میخورد.در ضمن وزن گیری بهتری دارد و من هم در شیرم مشکلی ندارم.به نظر شما ایراد از کجاست.ممنون از راهنماییتون

