Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سلام پسرم فاویسم داره شربت گایافنزین ضرر نداره براش ؟؟
- راه رفتن
سلام خسته نباشید من دخترم ۱۵ ماهشه هنوز مستقل راه نمیره و مستقل از زمین پا نمیشه وایسه فقط با کمکی راه میره و روپاش وایمیسه ۴دستوپا میره میشه بهش شربت کلسیم بدم اگه میشه چند سی سی ؟؟دندون هم ۳تا داره
- تب و استفراغ
سلام آقای دکتر. پسرم سیزده ماهشه. امروز ضبح بیدار شد شیر خورد. چند دقیقه بعد از شیر استفراغ کرد بردم صورتشو بشورم دوباره بالا آورد. کلا به مدت حدود ۲ دقیقه هر چند ثانیه یکم بالا اورد و یکم از بینی اش هم خارج شد و تب ۳۷/۷ داشت. استامینوفن دادم و بعد بردم کلینیک کودکان گیل. معاینه کردن و سرم و ضد تهوعددادن که چون بچم نمیموند عضلانی زدن. استامینوفن هم تجویز نکردن. فقط یه پدی لاکت دادن و گفتن اگه اسهال هم گرفت اینو بده. فعلا اسهال نداره. آخرین بار دیشب شکمش کار کرد که اسهال هم نبود. ۱۶ آذر یعنی سه هفته پیش واکسن یکسالگی رو زده بود. ممکنه بخاطر واکسن باشه یا ویروسه؟ هر ۶ ساعت استامینوفن بدم ؟
- ویتامین
سلام و خسته نباشید دکتر پسر من دوسال و هفت ماهش چه ویتامینی خوب بهش بدم ممنون
- دوز مصرفی سفیکسیم ۱۰۰
با سلام و وقت بخیر دخترم ۲سال ونیم هست و ۱۲کیلو دو روزه سرما خورده چشماش چرک میده و آبریزش بینی داره،سرفه های خلط آور داره لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر
- عفونت میکروبی رو چگونه می توان تشخیص داد
فرمودین که اگر عفونت میکروبی باشه سفکسیم استفاده شود . تشخیص عفوتت میکروبی چگونه است؟
- سلام آقای دکتر نوزاد بیست روزه سرما خورده سرفه شدید داره خلط دار چیکار کنم خوب بشه اگه بگین ممنون میشم
- سلام وقت بخیر پیرم دوسال وسه ماهشه تب وبدن درد داره بی حاله قبلاً به بار تشنج هم کرد فقط شیاف استامینوفن براش زدم چه داروی دیگه ای بهش بدم ممنون میشم زودتر جواب بدید
- دلدردودلپیچه درکودکان
با سلام وخسته نباشیدبلخشیدپسرم ۷سالشه دوسه روز یه دل درد ودل پیچه بدون اسهال داره پیش دکتر بردیمش آزمایشم داد دکترگفتندمشکلی نداره فقط شربت دی سیکلومین دادن بهش شربت میدم خوب نشده ممنون میشم راهنمایی کنید
- شربت پاراکید
سلام خسته نباشید. دخترم ۱۱ماهشه تبش ۳۷درجه ووزنش۹کیلو.چقدرمیتونم شربت پاراکیدبدم؟ایاشربت مشکلی ندارد؟
- سلام دخترمن 2ماهشه واکسن زدم میتونم اگه نبش بالا بود شیاف استفاده کنم؟
- سفکسیم ۱
سلام پسرم سه سالش.و۱۲ کیلووزنش. شربت سفکسیم بایدچندساعتی وچندسیسی بدم ممنونم
- کرونای کودک یکساله
سلام دکتر عزیز. دخترم یک سال و یک ماهه هست. سه روز پیش مراسم بودیم که بعد از اون چند نفر کودک و از جمله دختر خودم تب کردن و سینوسی بالا پایین میره. کمی سرفه هم داره و صداش یکم گرفته. شربت پدیزان و سیتروزین از سرماخوردگی قبلیش دارم شما چه دستوری میدین
- فاویسم
سلام پسرم۴ سالشه نزدیک ۲هفته پیش فاویسم داشت بیمارستان بستری بود الان یه کم سرماخورده ایا شریت سرماخورگی براش ضرر نداره ؟
- لرز شدید دربرابر محیط،عرق سرد بعداز سه روز مصرف دارو
سلام پسرمن سه سالشه،متاسفانه لوزه ی بزرگی داره،مرتب مریض میشه،گش درد میگیره،باز با گوش درد شروع شد.دکتر بهش آزیترو۲۰۰،کتوتیفن،ایبو بروفن کودکان داده،خودمم براش پلارژین کیدز ومکمل هم گرفتم.ولی الان بعد از سه روز باز گوش درد داره،جدیدا لرز شدید پیدا کرده،عرق سرد میزنه،موهاش کامل خیس میشه.چیکار کنم؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- درددورناف درکودکان
سلام برادرم که هفت ساله است حدود نه ماه پیش گفت که دلش درد میکنه وپزشک برایش ازمایش وسونوگرافی نوشت که سونوگرافی کاملا سالم بود وازمایش هم طبیعی بود به جز ازمایش مدفوع که wbcیا همان عفونت دیده شد که پزشک تشخیص داد روده متحرک شده ودارو داد بهد از دوهفته دارو خوردن دوباره ازمایش داد و عفونت برطرف شده بود یعنی در ازمایش مدفوع دیگر wbcمشاهده نشد ودرد دلش هم تقریبا خوب شد یعنی دیگر مثل سابق دل دردش دایم وبا شدت نبودولی به ندرت میگوید که دورنافم درد میکنه وبعد از چند دقیقه استراحت میگوید خوب شد ودوباره به فعالیت وبازی خود ادامه میدهد البته در این نه ماه فقط یک بار تعداد دفعات دل دور نافش زیاد بود ولی بازهم میزان دردش کم و بعد از چند دقیقه خوب میشد که دوباره ازمایش وسونوگرافی داد هر دو کاملا سالم بودند وwbcهم در مدفوع دیده نشد.میخواستم بدونم علت درد دور نافش که هراز چندگاهی وبه ندرت درد میکنه وبعد از چند دقیقه خوب میشود چیست؟؟؟؟؟ البته الان که اول ابتدایی است در روزهایی که مدرسه نمیره اصلا نمیگه که دور نافش درد میکنه ولی وقتی مدرسه میره میگه دوره نافش درد میکنه وبعد از مدرسه هم حرفی از درد دور نافش نمیزند . برادر بزرگم هم وقتی کوچیک بود موقع مدرسه میگفت دلش درد میکنه ولی الان که بزرگ شده دلش خوب شده است ایا ممکن است برادر کوچکم هم مثل برادر بزرگترم باشد وبا بزرگتر شدنش درد هراز چندگاهی دور نافش خوب شود. .اگر میشود راهنمایی کنید که چیکار کنیم چون دکتر خیلی بردیم ولی هرکدام یه چیز میگن یکی میگه از استرسه یکی میگه از معده است و....(محل درد چهار انگشت روی ناف است)ممنون
- یبوست
سلام آقای دکتر دخترم ۲۳ ماهشه و حدود ۵ ماه دچار یبوست شده و سه ماه دارم بهش پودر پیدرولاکس میدم هر روز یک قاشق غذاخوری الان ۶ روزه دفع نداشته مدام باد شکم داره البته رفلاکس پنهانم داره تو این شش روز هر روز یک نیم قاشق پودر دادم ولی هیچ واکنشی نشون نمیده فقط حس تخلیه داره ولی تخلیه نمیکنه ممنونم میشم بگید چکار کنم.
- راه نرفتن کودک
سلام دختر من 1سال ونیم عمرشه و راه نمیره اصلاکف پاشو روی زمین نمیذاره میخواستم ببینم باید چیکار کنم
- شیردهی
با سلام . بهترین زمان برای از شیر گرفتن کودک چه سنی است؟
- لنگیدن کودک
سلام.وقت بخیر.پسرم ۲۱ ماه داره و هر چند وقت یکبار که صبح از خواب بیدار میشه میلنگه و نمیتونه راه بره و شروع به گریه کردن میکنه و معمولا تا یکی دو روز خوب میشه.میشه بفرمایید علتش چی میتونه باشه

