Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تاکی پنه گذرای نوزادی
سلام علیکم ببخشید سوالی از خدمتتان داشتم.
بنده به دلیل فشار خون بالا سزارین اورژانسی شدم.
در هفته ۳۸
وزن بچه هم بالا بود.البته دیابت نداشتم.
حدود ۴۴۰۰ بود.
موقع دنیا آمدن تنفسش تند بود. حدود ۷۴ در دقیقه
که یک روز در کلاهک اکسیژن بود.
عکس ریه ازش گرفتند و آزمایشات خون و..
گفتند الحمدلله مشکلی ندارد.
و بعد از دو روز تحت نظر بودن تنفسش و اکسیژنش و..نرمال شد و مرخص کردند.
بیمارستان به ما گفتن اسم بیماریش تاکی پنه گذرای نوزادی یا ttn بوده.
الان دوماهشه الحمدلله هیچ مشکلی تا الان نداشته.
سوالم از شما اینه ممکنه خدای نکرده در آینده مشکل تنفسی باز پیدا کنه؟
یا بعد سرماخوردگی هاش خدا نکرده نفسش تنگ بشه
خیلی نگرانیم
که این مسیله بعدها هم تکرار بشه
میشه لطفاً راهنمایی مون کنین - ملاج نوزاد
سلام آقای دکتر ببخشید مزاحم شدم من پسرم ۲ ماهه هستش چند تا از اقواممون تا حالا سرش رو نوازش کردن و دست زدن و شوهرم هم متاسفانه به اصرار موهای سرش رو با موزر زد حالا من خیلی سر ملاج بچم میترسم و استرس دارم به نظر شما بهش فشار وارد شده؟
- اموکسی سیلین۱۲۵
با سلام و خسته نباشید خدمت دکتر عزیز دختر من ۳ماه و۲۳روزشه وزنشم تقریبا ۶کیلو هست چند سی سی باید بهش اموکسی سیلین۱۲۵ بدم ممنون میشم راهنمایی کنید
- ختنه
سلام اقای دکتر خسته نباشید نوزاد دوماهه دارم میخواستم بیارم برای ختنه میخواستم بدونم شما با بی حسی کامل انجام میدین؟؟
- متخصص اطفال
سلام خسته نباشید پسرم ۳ روزه شه الت تناسلیش نوکش گرده بنظرتون مشکلی داره؟؟؟ خیلی نگرانم لطفا زودتر جواب بدید
- غذای سفره
سلام آقای دکتر دهترم ده ماهشه غذاش سوپ و فرنی آردبرنج یا نشاسته میخوره روزی سه وعده ده قاشق مرباخوری سوالم اینه که تو چه سنی باید غذای سفره روبخوره چون غذاهاشو فقط میکس شده میخوره وقتی له میکنم میریزه بیرون اخم میکنه بهداشت میگه اواخر یازده ماهگی ولی اصلا آمادگی غذای سفره رو نداره
- قطره
سلام دکترپسرم۱۰ماهشه قطره آدزیروشبانمیخوره زودمیخوابه اشکال نداره درروزهروقت شدبهش بدم؟
- آلرژی
سلام اقای دکتر پسرم سه ماه و نیمشه آلرژی به پروتیین گاوی داره ایا فقط فراورده ههای گاوی نمیتونم بخورم گوسفندی چطوز؟؟
- جایگزین شیرخشک آپتامیل پپتی
سلام آقای دکتر خسته نباشید بچم شش ماهشه شیر خشک پپتی۲ میخوره الان دیگ پیدا نمیشه ممنون میشم بگین چی میتونه بجای پپتی بخوره
- شیر خشک
سلام آقای دکتر زنده باشید به پسرم شیر خشک ببلاک دادم اگزما شد اپتامیل دادم آب دهنش میریزه شکم درد داره بالا میاره ولی کم چه شیری بهش بدم ممنون از شما دو ماهشه
- تب نوزاد
سلام وقت بخیر.ببخشید دخترم۸ماهشه و از۳روز پیش تبکرد و بیقرار بود و بدنش دردمیکرد وگوشاشو همش میکشه و فقط گریه میکنه،بردم دکتر بهش آزیترومایسین وایبوپروفن و نئوتادین دادن ولی امروز که۳روژ میشه که دارو مصرف میکنه هیچ تغییری تو حالاتش و تبش ایجاد نشده و شب دوباره تب کرد و بدن درد شدید داشت و همش به خودش میپیچید تا اینکه یک سوم شیاف دیکلوفناک۵۰زدم و کمی آروم شد.چیکارکنم؟همین روال دارو هارو ادامه بدم یا آنتی بیوتیک قویتر بدم.اینم بگم که خواهر بزرگترش هفته پیش آنفولانزا گرفته بود وهمه این علائمو داشت.چیکارکنم دختر۸ماهم زود خوب بشه؟خیلی اذیت میشه
- ۱- کانون اکوژن در ریه چپ ۲-کلیه ها دارای فولنس
سلام و خسته نباشید و تشکر از شما بابت اینکه بتوانیم سوالاتمان را از شما بپرسیم . من سونوی انومالی را انجام دادم . در این سونو دو مشکل ، و برای من سوال است و به شد نگران فرزندمم. از پاسخگوییتون و راهنماییتون بسیار متشکر میشم.در سونو نوشته بود ک: * کانون اکوژن به ابعاد8/5×8 میلی متر در قاعده ریه چپ جنین رویت شد . یافته های فوق مطرح کننده احتمال یک CCAMکوچک در سگمنتال می باشد . 1-ایا این مورد مشکلی دارد و جای نگرانی هستش ؟ 2- ایا خوب می شود و در زندگی بعد از دنیا امدن بچه اثر میگذارد ؟ 3-ایا با رشد بچه این کانون اکوژن هم رشد می کند ؟ *سیستم کلیه های جنین دارای فولنس میباشد .دیامتر APلگنچه 3/5و4میلیمتر است ؟ 1-ایا برای بچه قبل از بدنیا امدن و همچنین بعد از بدنیا امدن مشکلی پیش می آید ؟ من الان هفته ی ۲۱بارداری هستم. و بازهم از پاسخ شما و راهنمایی های شما متشکرم.
- سرلاک
سلام آقای دکتر پسر من 8ماه و هفت روزشه میتونم بهش سرلاک گندم و میوه یا سرلاک گندم و خرما بدم؟ رو خود جعبه سرلاک نوشته 8ماه
- بچه
سلام بچه من کاغذ بسته ی سبزی خشک رو خورده الان خیلی بی حاله روی زمین بند نمیشه .خیلی فک نکنم خورده باشه مثالا ۱ چهارم از ۱ چهارم کل کاغذ رو خورده
- نفع معده
سلام خسته نباشیددخترم دوماهشه بردم دکتربراش رانتدین نی نی کر اهورانی نی داد بعدبراش سنونوشت گفت خوب نشدببرسنو بگیربردم دکتردیگه باز رانتیدین باقطره استامینوفن سوسوانسیون دادبرای چی خوبه قطره استامینوفن
- غده چربی
سلام. دخترم الان یک ماهشه از وقتی به دنیا اومد کنارسرش یک غده بود بردمسونو تشخیص لیپوما دادند ایا این غده ها خطرناک اند؟ ممکنه خودش از بین بره؟
- نوزاد
علت سردی دست و پای نوازد چیست،؟ سه ماهشه.
- شپش
سلام دکتر دخترم هفت ماهه و فاویسم داره شپش گرفته چ شامپویی مصرف کنم
- قرمزی پهلو
سلام دختر هفت ماه ونیمه دارم امروز صبح که اومدم پوشکشو عوض کنم پهلو سمته چپش درست در قسمتی که چسب پوشک هست قرمز شده هنوزم خوب نشده از چی میتونه باشه و چیکار کنم نگرانم کرده
- استفراغ نوزاد 26 روزه
من نوزاد دوقلو دارم كه 26 روزشون هست نوزادان من در 34 هفتگي بدنيا اومدن از پنج شنبه سرماخوردگي همراه با سرفه شديد و عفونت و گرفتگي بيني داشتند به دكتر مراجعه كردم كه علاوه بر چكاندن قطره بيني با سديم كلرايد قطره آزيترومايسين خارجي تجويز كردند. دارو هارو مصرف ميكني اما از جمعه شب يكي از پسرانم هر وقت شير ميخوره همرو استفراغ ميكنه چيكار كنيم؟ با تشكر

