Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی کودکان
سلام نوزاد یک ماهه ی من هم عطسه میکنه و گهگاهی هم سرفه ، بینیش هم گرفته و نمیتونه شبا راحت نفس بکشه چکار کنم
- عوض کردن شیرخشک نوزاد
سلام به خاطر کولیک شیرخشک نان اچ آ ۱ را از ۲ ماهگی دکتر تجویز کرده الان ۴ ماهشه و نان اچ آ ۱ پیدا نمی شه ،می شه جایگزین کرد ؟
- آزمایش
با عرض سلام و وقت بخیر میخواستم بدونم آیا نتایج آزمایش غربالگری تیروئید نوزادان که از پاشنه پا گرفته میشه با جواب آزمایش وریدی متفاوت است؟ مثلا نوزادی که در روز سوم تولد در غربالگری از پاشنه پا تی اس اچ 5 داره اگه آزمایش وریدی ازش بگیرن هم تی اس اچ 5 میشه یا نتایج باهم فرق داره؟ آخه نوزاد من تو غربالگری روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت اما در 29روزگی که ازش آزمایش وریدی گرفتیم تی اس اچ شده بود8.09! این برام سواله که مگه میشه خودبخود تی اس اچ بالا بره؟؟!! باتشکر یه سوال با تشکر
- کار نکردن شکم نوزاد 3ماه ونیمه
سلام خسته نباشین نوزاد پسرم س ماه وبیست روزشه و یک ماهه ک چون شیر خودم خیلی کمه و سیر نمیشدو همش هم بالا میاورد شیر خشک بهش دادم،ولی بخاطر شرایط بدو کرونا نتونستم دکتر ببرمش و با توضیح شرایطش برای دکتر داروخونه،براش شیرخشک گرفتم...اول ببلاک ای ار که خوب بود و ی مدت خورد ولی دیگ نخورد،اپتامیل ک شکمش کار نمیکرد و الان هم بیومیل ای ار ک روزای اول خوب بود ولی الان بازهم شکمش کار نمیکنه...چندبازم در روز شیرخودمو میدم ک خیلی کمه...برای اینکه شکمش کار نمیکنه اذیت میشه و شیاف گذاشتم براش...میدونم ک باید ببرم دکتر حضوری ولی اخه شرایط بده ...ت رو خدا شما پیشنهادتون چیه
- پاسخ بهسلام پسر من زود به زود سرما میخوره ۷سالشه سفیسکیم پودری دیگه موجود نیست میشه قرص سفیسکیم بهش بدم
- کودکان
شربت سفکسیم را چند بار در روز وچقد به دخترم که 5ماهسه و7300گرمه بدم
- دندان در آوردن
سلام آقای دکتر خسته نباشید بچه ۵ ماهه ما که هفت ماهه بدنیا آمده داره دندان در میاره این امر با توجه به وزنش که ۵ و نیم کیلو گرمه مشکلی نداره؟ و برای خارش لثه چکار کنیم؟
- چه دارویی؟
با سلام و احترام آقای دکتر دختر من سه ماه و نیم داره فکر کنم الان چهار و نیم کیلو باشه بدو تولد 1730بود هشت ماهه به دنیا اومد میخواستم بدونم چه داروهای واجبی باید بخوره موارد زیر رو میخوره یک روز درمیون اسید فولیک نصف میخوره روزی یک سی سی آد و یک روز در میون زینک نیم سی سی به خاطر کرونا از خونه در نیاوردمش یک ماه دکتر نبردم ممنون از لطف شما
- تک سرفه و ۴ الی ۵ تا عطسه در روز
با سلام و احترام.نوزاد دخترم ۳ ماهشه و حدود دو هفته است که تک سرفه های داره و دو سه روزه که تک سرفه هاش بیشتر شده میانگین تک سرفه هاش هر ۲ الی ۳ ساعت یکی دوتا. و اینکه ۴ الی ۵ عطسه هم در روز دارن. لطفا راهنمایی کنید. شیر خوب میخوره و وزن و قدشم خوبه.از نظر دیداری و شنیداری هم خوبه خداروشکر.باتشکر
- یبوست نوزاد۴۰روزه
سلام خسته نباشید یه نوزاددختردارم ۴۰ روزشه تازه به دنیاآمده بود خیلی مدفوع داشت الان پنج شیش روز میشه ک مدفوع نداره شکمش سفت نفخ زیادداره بیقراری میکنه
- دفعات شيرخوردن
سلام يه سوال ديگه اينكه روزي سه مرتبه شير خوردن به اضافه سه مرتبه غذاي كمكي لعاب برنج يا فرني آرد برنج براي دخترم كه شش ماهه ميباشد كافيست؟
- خوراکی مجاز
سلام.پسرم ۱۰ماهش تمام شده میخواستم بدونم ازین ماه چه خوراکی هایی اضافه میشه به هرم غذاییش و تینکه گوجه فرنگی و پرتقال از کی مجازه؟
- بالااوردن شیر
سلام اقای دکتر وقت بخیر پسرم تازه وارد۶ماه شد بعدشیرخشک میخوره میخواستم بپرسم تاکی بالااوردن شیر طبیعی؟ زیاد نمیاره ولی همچنان یکمو بالامیاره بعضی وقتابعداروغ بعضی وقتا بلافاصله بعدشیر
- اسهال
باسلام دختر هفت ماهه ای دارم که دوروز است به دفعات زیاد و کم حجم مدفوع میکنه که خیلی نه شل هست و نه سفت .تب و استفراغ و بیحالی هم ندارهلطفا راهنمایی کنید.ممنون
- دماغ کیپی
سلام آقای دکتر دخترم ۵۰روزشه دماغشذکیپه گفتن روغن بنفشه خوبه یک قطره ریختم تو دماغشش مشکلی نیست
- اسهال کودک یک ساله
یک هفتست دندون نیش داره در میاره و اسهاله.ولی الان دو روزه بشدت اسهاله.روزی شش تا هشت بار مدفوع آبکی.چیکار کنم.کمکم کنید لطفا
- ختنه
سلام اقای دکتر، درسته میگن ختنه در اینده باعث زود انزالی میشه؟ لطفا اگه میشه بدون در نظر گرفتن جوانب جواب بدین چون اکثرا در اینمورد جواب مشخصی نمیدن
- پارگی مقعدنوزاد ۵ماهه
سلام آقای دکتر نوزادپسر من۵ماهشه روزی ۵بار شکمش کار میکنه.همین باعث شده دهانه مقعدش یکم پاره بشه.چیکار کنم که خوب بشه ؟خواهشن راهنماییم کنید
- اندازه سرنوزاد
باسلام. دخترمن 10روزدیگه بدنیا میاد دیشب رفتم سونوگرافی انجام دادم گفت دورسر بچه یکم بزرگه. توبرگه زده 40سانت خواستم ببینم یعنی بچه مشکل داره بااین اندازه طبیعی هست
- علایم انفولانزا
سلام اقای دکتر میشه علایم انفولانزای ک بچه ۴ماه گرفته رولطف کنیدممنون

