Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرفه نوزاد۲ماه و نیمه
سلام.دختر ۲ماه و نیمه ای دارم.چندروزه سرفه میکنه بردیمش دکتر گفته گلو و گوشش عفونت نداره .شربت سرفه هم دادمش ولی فرقی نکرده.
- روزه گرفتن
سلام آقای دکتر دخترم ده ماهشه و از شیر خودم تغذیه میکنه مشکل داره روزه بگیرم
- تب و بیحالی نوزاد
پسرم سه ماهشه تب میکنه و اسهال هم هست چه دارویی بهش بدم
- سرفه خشک و سرما خوردگی کودک پنج ماهه
سلام وقت بخیر.نوزاد پنج ماهه دارم سه هفته هست که سرفه میکنه به خصوص در شب.دکتر هم بردم اسپری بهش زدم داروی حساسیت داده آزیترومایسین هم داده ولی هنوز خوب نشده چیکار کنم؟
- سلام وقت بخیر دختر من تو 7ماهه ولی وزن خوب نمیگیره الان 6کیلو هست 1800بود بدنیا آمد غذا هم نمی خوره شیر خشک میخوره گیگوز میشه راهنمایی کنید
- واکسن
سلام واکسن دوماهگی پسرم دوهفته گذشته ولی هنوز جاش سفته .چی کار کنم
- دولیکو سفال
با سلام خدمت اقای دکتر ایا دولیکو سفال برای نوزاد ۱ ماه قابل درمان است
- یبوست نوزاد
سلام نوزاد من حدود ۷ هفته سن داره معمولا چهار روز یکبار مدفوع میکرد ولی الان بیشتر از شش روز است ک معدش کار نکرده بعضی وقتها زور میزنه و کمی گریه میکنه
- قورت ندادن اب دهان
سلام خسته نباشید نوزاد ما ۲ ماه و ۲۰ روزش هست الان ۲ هفته است آب دهانش زیاده و میریزه و وقتی به حالت خوابیده هسته نمیتونه آب دهنشو قورت بده که دو بار میخواست خفه بشه لطفا راهنمایی کنید که این نشانه رفلکس نیست؟ چه کار میتونم بکنم؟
- مدفوع ابکی
سلام نوزاد دوماهه ای دارم چندروزه مدفوعش شل وابکی هست وروده هاش صدا میده خودم هم قرص مترونیدازول مصرف میکنم که از عوارضش اسهال هست ممکنه دخترم اسهال شده باشه؟
- جوش صورت نوزاد
سلام اقای دکتر نوزاد ۲۸ روزه صورتش جوش های ریز و پراکنده زده که وقتی شیر مادر بهش میخوره قرمز تر میشه، شیر خشک نان مصرف میکنه و شیر مادر، از چیمیتونه باشه؟ مادر لبنیات و گوشت گاویمصرف نمیکنه
- غذاي كمكي
سلام وخسته نباشي ،دخترم وارد ٥ ماهگي شده چون تو بيداري شير نميخوره و گرسنه ميشه دستش رو ميخوره امكان داره از اين ماه غذاي كمكي رو شروع كنم وتو خواب هم شير خودمو بخوره؟ممنون بابت پاسخگويي
- خلط با رگه خون در مدفوع نوزاد
با سلام وخسته نباشید.نوزادی دارم هشت ماه وبیست روزه. خوراک کدو درست کردم یک دفعه بهش دادم تقریبا یک روزی اسهال بود.حالاچند روزی است در روزشش دفعه مدفوع داره بعضی وقتهاسبز رنگ وبلغمی همراه با خون.شبها تا ساعت سه و چهار بیداره بی تابی و گریه می کند.لطفا کمکم کنید.
- قرمزی خروجی مقعد در نوزاد دو ماهه
نوزادی 70روزه دارم موقع دفع مدفوع زور میزنه به شدت خروجی مقعدش قرمز شده و گاهی اوقات زمانی که به شکمش دست میزنی شکمش سفته و صدای طبل میده و نفخ داره علت چیه و درمانش چی هست
- پاهای پرانتزی
سلام آقای دکتر من دختر داخل 9ماه است و وزنش 7کیلو 700 من حدود 2ماه است که براش پوشک سایز 4 میبندم 7کیلو تا 18کیلو آیا پاهایش پرانتزی میشود؟ مشکل ایجاد میکند؟
- واکسن و تب
سلامجناب دکتر،روز تون بخیر.جناب دکتر دخترم دو روزه واکسن دو ماهگی تزریق کرده شما براش قطره استامینوفن نوشتید روز اول ۹ قطره هر ۴ ساعت دادم و روز دوم هر ۶ ساعت .امروز صبح که آخرین وعده رو باید استفاده میکرد دست و پاش سرد بود و دمای بدنش رو که با دماسنج دیجیتال ناحیه زیر بغل گرفتم ۳۵ و ۹ بود .آخرین وعده استامینوفن رو ندادم ولی دم ظهر دمای بدنش که چک کردم به۳۶و ۸ درجه هم رسید .با کولر و با لباس کم الان روی ۳۶و ۵ .نمیدونم آیا این درجه ها تب محسوب میشن ؟ و اینکه دمای طبیعی و نرمال نوزاد دوماه و سه روزه چند باید باشه با همین دماسنج دیجیتال و ناحیه زیر بغل چون شنیدم نیم درجه بیشتر باید در نظر بگیریم ممنون میشم راهنمایی کنید که اگر خدای نکرده تب هست بیارم خدمتتون
- سرما خوردگی نوزاد ۵ ماهه
سلام خسته نباشید . پسرم ۵ ماهشه دکتر براش قطره بینی ناپریزول تجویز کرده. مشکلی نداره استفاده کنم ؟
- مولتی ویتامین و اشتهاآور
سلام بچه من سه روزه مریضه هم آبریزش بینی داره هم سینه اش خس خس میکنه هر دکتر بردم درست نشده چیکار کنم بچه ام ۴ماهشه
- لوچ کردن چشم
با سلام کودک هفت ماهه ای دارم که تاکنون دوبار متوجه شده ام چشمانش را لوچ میکند،مثلا در مدت نیم ساعت چندین بار این کار را تکرار میکند اما بعد از آن تا یک هفته بعد دیگر این کار را انجام نداد،مشکلی وجود دارد؟
- عقب افتادن واکسن چهار ماهگی
سلام و خسته نباشید.امروز وقت واکسن چهار ماهگی دخترم بود بردمش بداشت گفتن بخاطر کرونا فعلا واکسن نمیزنیم.یک ماه دیگه بیارش.خواستم ببینم یک ماه عقب افتادن واکسنش مشکلی نداره؟

