Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- استفاده ازشربت دکسترومتورفان برای نوزاد۴ماهه دک
برای نوزاد۴ماهه میتوانم شربت دکسترومتورفان وسیتریزین استفاده کنم
- گرفتگی بینی
پسرم۱۱ماهشه بینیش گرفته و مدام بینیش پره و ابریزش داره چیکار کنم
- مدفوع نکردن نوزاد
سلام وقت بخیر من نوزاد دوماهه دارم سه روز بعد از واکسن ۲ماهگی به مدت ۵روز هست که مدفوع نکرده هم شیر مادر میخوره و در روز ۲بار شیر خشک میخوره اصلا هم اذیت نشده گریه هم نمیکنه چکار باید انجام بدم آیا این اتفاق طبیعی هست؟
- قطره آهن
سلام وقتتون بخیر پسر ۱۰ماهه دارم قطره آهن adzoferبهش میدم متأسفانه اصلا دوست نداره به محض خوردن بالا میاره با توجه به اینکه فاویسم هست میشه لطف کنید قطره آهن دیگه ای پیشنهاد بدین
- مقدار ويتامين
سلام خسته نباشيد يك ميل روي قطره چكون ٢٥ قطره ميشود؟يعني قره مولتي ويتامين كه گفتن روزي ٢٥ قطره همان يك ميل كافيست؟
- سرماخوردگی کودک ۱ساله
پسرم یک سال و دوماهه سه شب پیش تب داشت بردم متخصص اطفال گفت گلوش داره عفونت میکنه اموکسی کلاو و تب بر و ستریزین داد. الان دوروزه سرفه خشک داره گلوشم بسته است اصلانمیتونه اب دهنشو قورت بده میریزه بیرون. دکتر میگه مایعات بهش بده صبوری کن خوب میشه بچه داره از حال میره چیکار کنم
- سرفه های خلط اور نوزاد ۴۴روزه
سلام من یه دختر ۴۴روزه دارم که از دیروز سرفههای خلط آور داره.مشخصه خلط تو گلوشه هی میخواد بالا بیاره عق میزنه. آبریزش و عطسه هم داره .راه درمانش چیه ؟میتونه دارو مصرف کنه
- حساسیت به پروتئین گاوی
با عرض سلام وخسته نباشید ... دختر هفت ماهه دارو که بع دلیل حساسیت به پروتئبتن گاوی نه گوشت و نه لبنیات گاوی مصرف نمیکنم.. اما از جایی که دیگه غذاهای کمکی باید بهش بدم خواستم بدونم مشکلی نیست ماست بز یا گوسفند بدم.. یا خودم مصرف کنم.. و این رژیم نخوردن لبنیات تا چه زمان ادامه بدم؟ ممنون
- چین پای نوزاد
سلام خسته نباشید نوزاد ۴ماه ای دارم که چین های روی کشاله ران وکنار اندام جنسی قرینه هستند وهرطرف یه چین دارد ولی قسمت وسط ران قسمت داخلی زانو( بالای زانو) که چین وجود دارد،چین یکی از پاها کاملا مشخص وعمیق است موقع جمع کردن پاها ولی چین قسمت داخلی ران پای دیگر کاملا محواست درحالی که درمطالب خواندم که قرینه نبودن چین های کشاله ران وکنار اندام جنسی ممکن است دلیلی برای دررفتگی لگن باشد نه چین قسمت داخلی ران وبالای زانو جای نگرانی وجود دارد؟سونو نیاز است؟
- بیقراری نوزاد
سلام روزتون بخیر آقای دکترنوزادمن ۴ماهه هست قبلاً شیرخشک آپتامیل بهش میدادم چندروزه ک شیر خشک بچمو عوض کردم وبهش نان. میدم از وقتی عوضش کردم شبا تا صبح بیقراری میکنه ونمیخابه .ممکنه بخاطر شیرخشک باشه البته اینم بگم که دوباره آپتامیل شروع کردم ولی همچنان بیقراره
- آلرژی و ریفلاکس نوزاد
سلام و وقت بخیر،دختر 85 روزه ای دارم که حدود 4روزه بیحال و خواب آلوده و میل به شیرخوردن نداره .البته حساسیت به پروئین شیر گاو داره و به تازگی شیرخشکشو با نظر پزشک تغییر دادم .خواستم بپرسم علائمش مربوط به عفونت و ویروسه یا ریفلاکسش و آلرژی که داره؟
- فلش گوشی موبایل
سلام آقای دکتر.اگه یه بار اتفاقی موقع عکس گرفتن از بچه ۳۵ روزه فلش دوربین گوشی بخوره توچشمش اشکالی داره؟ نابینا یا کم بینا نمیشه؟
- مشاهده خون
سلام اقای دکتر نوزاد چهارماهه دارم دو روز بعد از واکسن چهارماهگیش دماغشو تمیز میکردم با عرض معذرت مابین مواد سفید محتویات دماغش خون هم بود . علتش چیه؟ آیا مشکلی هست؟
- آیا بی حسی که برای ختنه زده میشود روی مغز نوزاد تاثیر می گذارد؟
سلام خسته نباشید پسر من هفت ماهشه هنوز برای ختنه نبردیمش آیا آمپول بی حسی که برای ختنه زده می شود روی مغز نوزاد تاثیر می گذارد؟ممنونم
- درباره بطن سر نوزاد
سلام وقت بخیر اقای دکتر نوزاد من دوماه است در بارداری به من گفته بودن که بطن راست نوزاد حداقل نرمال که ۱۰ بود بداز متولد شدن نوزاد حتما برسی بشه منم بردم سونو گرافی و سونو گرافی گفت دهانه بطن راست کمی گشاد است بطن سمت چپ ۱۰ بود و بطن سمت راست ۱۲ ایا الان ببرم اسکن یا نه و اینکه این موضوع نگران کننده است دکترش نوشته ببرم اسکن ومنم به خاطر ضرر نبردم ودر کنترل هاش هم همه چی نرماله براساس وزن و قد دور سر هم نرماله نظر شما چیه ؟
- تغییر رنگصورت
سلاموقتتون بخیر من بچم هفت ماهه بدنیااومو ونارس بود چندوقت تودستگاه بود الانمرخص شده اوردمخونه از صب رنگصورت ولباش سفید شده خاستمبدونمعلتش چیه جای نگرانی داره ایا یاخیر؟
- مدفوع
سلام خسته نباشیدشرمنده آقای دکترWBCنوزاددوونیم ماهه من 5تا6میباشدویکسری درآزمایش RBC1تا2بودولی سری بعدنوشته بوددیده نشد وculturنوشتهfolornormalمی باشددوماهه رژیم گاوی دارم وگندم کار موادآلرژی زاهم مصرف نمیکنم ولی همچنان مدفوع چرب وکشداراست بعضی اوقات زردرنگ وبعضی اوقات نارنجی ماننداست وجوش ریزروی گونش هست که بعضی روزهازیادمیشه ایاخطرناکه این عدد WBCمشکل نوزادچه چیزی است ممنون ازپاسخگوییتون
- رفلاکس
سلام بچم ۳ماهشه بهش شیرخشک میدم بعد از نیم ساعت بریده بریده بالا میاره مشکل از شیرخشکه یا اضافه معدش هست ؟
- شیرخشک دادن به کودک
سلام کودک 9 ماهه ای دارم.در منحنی های رشد وضعیت بسیار نامناسبی داره و زیر خط قرمز است.الان وزنش 6 و نیم است.از لحاظ عفونت ادراری یا رفلاکس و مشکل تیروئید چک شده و هیچ مشکلی ندارد.4 ماه است که دیگه شیر مادر نمی خورد.شیر خشک را با انواع مختلف تست کردیم اما هیچ کدام را دوست ندارد.کلا شیشه را نمی گیرد.غذا خوب می خورد اما تاکید متخصصان بر دادن شیر به او تا یک سالگی است.هر روشی را امتحان کردیم اما شیر نمی خورد.وقتی هم که برای خوردن شیر گرسنه نگهش می داریم با گریه یک پیمانه شیر می خورد. به تازگی شیر خشک را با کمی آب خمیری کرده و به او می دهیم.این حالت را دوست دارد.بعد هم کلی آب می خورد.آیا این کار درستی است؟این دوش را ادامه بدهیم.
- جوش سفید
اقای دکتر نوزاد ۳ ماه و ۲۰ روزه ام از موقع تولد جوش سر سفید ریز رو بینیش داشت گاهی میرن دوباره پیدا میشن علتی داره؟مشکلی هست؟؟

