Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- قطره ادزیر
سلام اقای دکتر پسرم یک سال ونه ماهشه قطره ادزیر بهش میدم ایا لازمه قطره اهن بدم
- خلط پشت گلو
با عرض سلام و خسته نباشی پسرم ۵ سالش به مدت سه ماهی که شب ها وصبح اول وقت خلط داره هیچ علایمی از سرماخوردگی نداره واصلا سرما هم نخورده لطفا راهنمایی کنید با سپاس
- دوز مصرف فارمنتین ۶۴۳
دخترم ۷ و نیم ساله با ۱۹ کیلو وزن لطفاً دوز مناسب را بفرمایید سرفه زیاد داره الان ۱۲ روز از بیماری می گذرد و ما تا به حال آنتی بیوتیک بهش ندادیم به خاطر اینکه احتمال دادیم ویروسی باشه.
- لک سیاه
سلام اقای دکتر. نوزادم سی و ش روزه هست. قسمت بالای مقعد زیر استخوان دنبالچه یه لک سیاه رنگ هست که روش تعدادی موی سیاه زبر بلند هست. این چه عارضه ای هست ؟
- قطره اهن
سلام آقای دکتر عزیز .دخترم چهارماه است و پنج کیلو و هشتصد وزن دارد .و وزن اولیه 2800البته در 36هفته به دنیا اومد .اما وزنش و همه چیز طبیعی و خوب هستش.مرمز بهداشت گفت قطره آهن شروع کن .بعد میخواستم بپرسم آیا قطره آهن ایرانی بدم یا خارجی ؟ وایا شربتی است که هم شربت آد و هم آهن توش باشه .وهر کدام جدا ندم .واینکه دوز هر شربت آدم و آهن باید چقدر باشه؟و در روز میزان قطره چقدر است ؟
- تی اس اچ
قطع یا ادامه با عرض سلام و وقت بخیر نوزاد من در روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که با تکرار ان در ده روزگی تی اس اچ شد 3 و یک دهم و در 29روزگی آزمایش وریدی تی اس اچ 8.09 و تی4 هم 7.66 بود که متاسفانه بعلت عدم دسترسی به پزشک متخصص،پزشک عمومی براش روزی سه چهارم قرص لووتیروکسین50 تجویز کردن و بعد از یک ماه مصرف قرص تی اس اچ شد 0.1 و تی4 هم شد 11 (از همان ده روزگی هم بخش غربالگری نوزادان گفتن نیاز بع هیچ اقدامی نداره و نرمال هست و خیلی از بچه ها ازمایششون دو مرحله ای میشه و اگه مرحله دوم نرمال باشه نیاز به هیچ پیگیری نداره ) و باز دارو را کم کردن و نصف قرص بهش دادم که بعد از یک ماه و نیم قرص خوردن تی اس اچ شد 2.03 و تی4 هم شد 8.07 الان سه ماه و نیمه هست یه پزشک عمومی دیگه میگوید نرمال است و باید دارو قطع شود چون عربالگری هم خوب بوده و از اول نیاز به درمان نداشته است نظر شما چیه؟ (از نظر قد و وزن و دور سر هم خوبه ) با تشکر فراوان از شما
- کیست کوروئید پلکسوس
سلام دختر من الان نزدیک 2 ماهش هست و بعد از تولد 2 بار سونوگرافی مغز انجام شده که کیست کوروئید پلکسوس به قطر 5 میل با جدار نازک در مجاورت شیار کئودوتالامیک چپ روئیت شده بقیه یافته های مغزی نرمال هستند سوالم اینه آیا احتمال ترزومی 18 هست یانه درضمن قربالگری های دوران جنینی نرمال بودند و چیزی مشاهده نشده بود
- شیر خشک ببلاک آی آر
سلام آقای دکتر شیر خشک ببلاک آی آر برا رفلاکس دادن.آیا باعث وزن گیری بچه هم میشه؟؟
- خواب کافی
خواب کافی برای کودک دوسالو هشت ماه چقدر است؟پسرم ده ساعت میخابد در شبانه روز
- سرفه و ترشح بینی
سلام اقای دکتر نوزاد ۲۲ ماهه از دیروز ابریزش بینی و سرفه میکنه، موقع خواب شدیدتر میشه، چه دارویی استفاده کنم؟ ممنونم
- شربت
سلام . بچم کولیک داره دکتر گفتن روزی 30 قطره در سه وعده شربت کولیک ایزبهش بدم . الان دوردز چون شبها بی تابی میگرد گریپ میچر هم تجویز کردن که البته گفتن اگه خیلی بی تابی میکنه بهش بدین . دیشب بهش دادم ولی 10قطره کولیک ایز رو ندادم . میخواستم بپرسم همینکار درسته یا کولیک ایز هم باید بدم؟واینکه گریپ میچر خواب آوره؟
- اطفال
دخترم ۲سالشه دکترعمومی بهش سیفیکسیم ۱۰۰نوشته هر ۱۲ساعت۳سی سی،میخواستم بدونم خطری نداره؟مشکلی برا بچم نداره؟نگرانم
- پزشک اطفال
بچه ام از سر شب شیر میخوره هم شیر خودم هم شیر کمکی بازم بی تابی میکنه و گشنست و گریه میکنه
- غده زیر بغل کودک
سلام آقای دکتر
دختر سه ساله من زیر بغل سمت چپش یه حالت غده کوچیک داره. خیلی نگرانم. از چی ممکنه باشه؟ - سرماخوردگی
سلام خسته نباشید پسرم ۵ماهش هست و وزنش ۸ کیلو هست، ۲ روزه سرما خورده و گرفتگی بینی داره و خلط توی سینه داره شربت اموکسی سیسیلین ۱۲۵ رو هر ۸ ساعت چن سی سی باید بدم؟
- کش و قوس های نوزاد
سلام پسرم سه ماه است شبا روز هاهم بدن خودشو کش و قوس میده دلیلش چیه ببخشید باد معده هم زیاد میده بیرون
- درباره ویروس جدید
سلادخترکوچکی دارم یکسال ونیم داره تو ماه گذشته سرما خورده بودبه پزشک مراجعه کردم وازیترومایسین خورد ولی موقتا خوب شد حالا تب هم داره وخیلی زیادسرفه میزنه ابریزش بینی هم داره
- دادن ویتامین اد
سلام آقای دکتر ببخشید دکتردخترن شماهستين .یه سوال ازشماداشتم میخواستم بدونم ویتامین اد باعث بزرگی سرميشودشنيدم ویتامین اد رشدسر رو بزرگ ميکندبخاطرهمين دخترم 7نیم داره بهش ندادم میترسم سرش بزرگ بشه خواهش میکنم فقط بفرمائید باعث بزرگی سرميشوديانه..اگه ربطی نداره هرروز دیگه میدم.ممنون
- متشکرم
فقط خواستم تشکر کنم خیلی ممنون
- شستن میوه
سلام آقای دکترمیوه نوزاد با چی بشوریم ک هم براش ضرر نباشه هم باتوجه ب کرونا مشکلی پیش نیاد؟.ممنون

