Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- در مورد اسهال کودک ۵ساله
سلام خسته نباشید پسرم ۵سال با ۱۳ونیم کیلو وزن است ۳روز اسهال داشت دکتر بردمش شربت متونیدازول داده گفته ۵روز مصرف کنه وشربت زینک که گفته هر ۱۲ ساعت ۳سی سی بهش بدم به نطرتون شربت زینک دوزش کم نیست تو ۵ روز
- سیتریزین برای نوزاد ده ماهه
سلام وقت بخیر آقای دکتر ببخشید دخترم ده ماهش تموم شده حدود ۹ کیلو وزن داره امروز از صبح فقط ابریزش داره میتونم بهش سیتریزین بدم ؟ مقدارش چقدر باید باشه؟
- طریقه مصرف اموکسیسیلین
پسرمن متولد مهر ۹۸ هست و یه دوره ازیتروماسین مصرف کرد ولی هنوز خوب نشده بود گوش درد گرفت و دوباره تب دکتر این شربت را داد ولی روی جعبش نوشته هر ۸ ساعت۱ قاشق مرباخوری یعنی دریته؟نباید ۱۲ ساعتی باشه؟
- شربت چرک خشکن ۱۰۰
سلام خسته نباشید من دوتا دختر دارم ۵ ساله ۱۱ ماه الان چند ماه همش مریض هستن حرف دفعه هم میرم دکتر یاسفکسیم میده ازیترومایسین دیگه اندفعه که مریض شدن نرفتم دکتر خودم رفتم شربت سفکسیم ۱۰۰ گرفته به بزرگه هر۱۲ ساعت ۴ سی سی میدم ولی دکترشم قبلا همینو تجویز کرده بود ولی به کوچیکه نمبدونم چند سی سی بدم ۸ کیلوهم هست
- زینک سولفات
سلام.پسرم ۱۸ ماهشه ۱۱.۵ وزن داره.چند ماه قبل که بخاطر اسهال ویزیت کرده بودینش زینک سولفات و پدی لاکت تجویز فرمودین که طبق دستورتون زینک رو ادامه دادیم حالا شربت زینک سولفاتش تمام شده مجدد روزی ۳ میل بهش بدم یا نیازی نیست.
- بدخوابی در کودکان
سلام آقای دکتر پسرم یک سال و نیمشه از همون اول تولدش خوابش خوب نبود هنوز هم شبا هر یک ساعت بیدار میشه شیر میخوره دوباره میخوابه.. غذا هم خوب نمیخوره وزنش هم ده کیلوئه.. در طول روز اما سه، چهار بار فقط شیر میخوره.. چیکار کنم شبها طولانیتر بخوابه؟
- وزن
سلام پسره من ۲ سال و ۲ ماه داره الان ۳ ماهه روی وزن ۱۱:۵ استوپ کرده غذاش هم معمولیه کم و بیش می خوره وزنه تولدشم ۲۸۰۰ بوده میشه راهنمایی کنید برای وزن گیری چیکار کنم همه نوع آزمایشی هو داده مشکلی نداره
- آبریزش چشم
سلام.وقتتون بخیر. دخترم ۲ سالشه،چندروز پیش سرماخورده،الان از یکی از چشماش اشک میاد و کمی قرمز هم شده.ممنون میشم راهنماییم کنین که چیکار باید انجام بدم.
- سرماخوردگی
- ادامه سوال قبلی
سلام دکتر وقتتون بخیر ببخشید گفتید به لنف پشت گوش دست نزنید تو رو خدا راهنمایی کنید از استرس اذیت میشم اندازه نخود کوچیکه پشت گوش راستش نمیدونم از کی هستش خطر نداره؟دکتر معاینه کرد گفت چیزی نیست اما من خیلی استرس دارم احتیاجی به سونوگرافی یا آزمایش نیست؟اگه برطرف نشه چی؟خطر نداره؟خدا خیرت بده دکتر راهنماییم کنید ممنون
- تب کودک ۲ساله
پسرم تب کرده به طوریکه دهانش آفت زده.سه روز پیش بردمش دکتر دارو داد.بهتر شده الان.ولی صورتشو پف کرده دون دون داره میزنه بیرون.داخل دارو ها آزیترومایسین بود.قرص جوشان.حالا چکار کنم
- گرفتگی بینی
سلام جناب دکتر خداقوت ببخشید پسرم ۱۴ماه هست نزدیک به ۴روز هست موقع شیر خوردن بینیش صدایی مثل خلط داره انگار گرفته هست ولی علائم سرما نداره شاید دوتا عطسه در روز مشکل دیگه هم نداره به نظرتون چیکار کنم
- کاهش وزن
سلام. پسرم دو سال و نیمشه. ماه پیش ۱۲ کیلو بود. هفته پیش وزنش کردم ۱۱/۶۰۰ شد وزنش و دیروز وزن کردم ۱۱/۸۰۰. این کاهش وزن مشکلی نداره؟ خیلی کم غذاست. شیرخشک آپتاکید رو دوبار در روز، یک بار شب قبل از خواب و یک بار صبح بعد از بیدار شدن بهش میدم. مولتی ویتامین سانستول میدم شربت زینک سولفات ام تازه دو روز هست شروع کردم لازم هست مکمل دیگه ای مصرف کنه؟
- آنتی بیوتیک
سلام و خسته نباشید آقای دکتر واقعا ممنونم از راهنمایی و پاسخگوییتون.من اینجا مشکل دخترم رو گفتم،شما فرمودین شربت پلارژین و شربت فارمانتین ۶۴۳ تهیه کنم.ولی متاسفانه در داروخانه ها موجود نبود.اگر جایگزینی برای این داروها تجویز کنین ممنون میشم.شاید اونها رو داشته باشن.واقعا درمونده شدم .ممنونم ازتون.
- سرما خوردگی نوزاد ۵۰ روزه
سلام وقتتون بخیر پسر من دو روزه سرما خرده و سرفه میکنه دیروز تاحالا صداش اصلا در نمیاد بزور گریه میکنه دو روز پیش بردمش دکتر و دکتر بهش شربت آزیترومایسین،پلارژین و آیورامی داده ولی همچنان سرفه میکنه امروز نفس کشیدنش یه جوریه نفس عمیق میکشه جوری که شکمش خیلی بالا پایین میشه نگرانشم نمیدونم باید چیکار کنم
- مقدار مصرف شربت ازیترمایسین۲۰۰برای کودکان ۵سال
- وانلایت
سلام اقای دکتردخترم ۲ سال نیم ۱۲کیلوداره .دوروزه بالا میاره میخواستم بدونم .محلول او ار اس وانلایت چقدربدم
- پوسته شدن پوست ابرو و دور پلک
سلام جناب دکتر پوست بالای ابروی دخترم که ۳۷ روزشه و نزد شما پرونده داریم، پوسته پوسته میشه و پوست دور چشمش هم کمی خشک میشه، برای رفع پوسته لطفل راهکار میفرمایید؟
- دخترم ۲۸ کیلو چه مقدار شربت سفکسیم ۱۰۰مصرف کند؟
- واکسن کزاز
سلام آقای دکتر امروز بچم افتاد روی زمین یه میخ هم اونجا افتاده بود نمیدونم پاهاش به میخ خورد یا نه ولی چون افتاد زانوش یکم زخم شد واکسن کزاز لازمه بزنه؟

