Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شیردهی
سلام خسته نباشید نوزاد من 40روزش شده هنوز باشیرم سیرنمیشه وگریه میکنه منم بهش شیرخشک کمکی میدم باید چکار کنم براي اینکه شیرم بهترببشه
- سرفه
سلام پسرم یک ماه شه چندروزی بودبینی بسته بودوآبریزش داشت الانم سرفه میکنه انگاری گلوَش عفونت داره واسه درمانش چی کارکنم
- اب نجوشیده
نوزاد ۵۷ روزه دارم. اشتباها شیر خشک با اب نجوشیده ۲۰میلی لیتر بهش دادم و بعد ک فهمیدن دیگ ندادم. برای یکبار اشتباها مشکلی پیش میاد؟ چه مشکل احتمال داره ایحاد بشه؟
- اضافه کردن نبات یا شکر در فرنی کودک ۹ ماهه که یک هفته بعد می شه ۱۰ ماهه
باسلام وخسته نباشید پسرم ۹ ماهه است با وزن ۹ونیم کیلو از ۷ ماهگی فرنی بدون شکر دادم تا ۹ ماهگی که ۷روز دیگه وارد ۱۰ ماهگی می شه می تونم نبات یا شکر تو فرنی بریزم نبات بهتره یا شکر چه مقدار
- درد گوش
سلام آقای دکتر خسته نباشید نوزاد من ۳ ماهه است بردم دکتر گفت گوش چپ یکم ترشح داره ولی نوزادم گوشش خیلی درد میکنه هی از خواب بیدار میشه گریه میکنه دستشو میبره سمت گوش یا میمالد به بالشت اموکسی سیلین ۱۲۵ دادم کامل تموم شد شربت ولی خوب نشد چیکار کنم
- شیر نخوردن در بیداری
- زردی نوزاد ۱۵ روزه
سلام. نوزادم ۱۴ روزه است. زردی ۱۳ داشت ک ۵ ساعت زیر دستگاه ماند و به ۱۱ رسید. دیشب مادرهمسرم بهش۵یا ۶ قطره اب انار (دوتا دانه ی انار) داده خورده. مبخواستم ببینم مشکلی براش پیش میاد ؟ خیلی استرس دارم
- یبوست شدید
کودک هفت ماه ام یبوست شدید داره این مشکل دوماه است که شروع شده لطفا کمکم کنین
- استفراق
سلام پسر سه ماهه ای دارم که یک ماهه هر چی شیر میخوره میاره بالا ولی هم وزنش خوبه هم قدش بردیم دکتر گفت از پر خوریه ولی کمم میدم میریزه کمکم کنید
- درمورد نوزاد سه ماهه
- واکسن ۱۲ماهگی
با سلام خدمت آقای دکتر خسته نباشید میخواستم بپرسم واکسن ۱۲ ماهگی میشه یک هفته به تعویق انداخت؟
- سينه پهلو
سلام آقاي دکتر گرامي و مهربان امسال تمامي آدم ها آنفلانزا شديد و يا سرماخوردگي گرفتن من هم گرفتم که با رعايت بهداشت مواظب کودک يک ساله ي شيرخوار خودم بودم اما خودم هم سينه پهلو شدم دارم آنتي بيوتيک مصرف ميکنم و دخترم هم سرما شديد خورده که خيلي زياد خلط گلو و ترشح بيني داره بهش آنتي بيوتيک آموکسي سيلين 200 ميدم طبق گفته ي دکتر داروهاش رو ميدم براش نگرانم آيا با دادن آنتي بيتوتيک خوب ميشه عفونتش؟؟؟ترشحات بينيش خيلي خشک تر شده بهتر شده و سرفه هاش هم کم تر شده خداروشکر تازه 2روزه ميدم آيا اگر تا يک هفته آموسي بدهم بهش خوب خوب ميشود؟؟؟
- استفاده ازدوزشربت
سلام وقت بخیر،بچم ۹ماهشه سرماخورده دکتراموکسی سیلین داده نمیدونم چه مقداربدم وزنش هم ۸کیلو۷۰۰هست لطفاراهنماییم کنید
- یبوست کودک دود ماه و نیم
سلام خسته نباشید. من فنلاند زندگی میکنم. نوزاد من ۷۰ روزشه، ده روز مدفوع نکرد بردیمش بیمارستان تنقیه کردن و براش دارو تزریق کردن اما باز شکمش کار نکرد ، دکتر گفت از دست ما کاری برنمیاد باید منتظر بمونید و اومدیم خونه، همش بچه زور میزنه و ناله میکنه ولی اصلا نمیتونه مدفوع کنه، چیکار کنم؟ لطفا راهنمایی کنید ؟ سه هفته اول تولد شکمش خوب کار میکرد و روزی چند بار مدفوع میکرد، ولی بعدش خیلی سخت کار میکرد، اولش فکر کردم بخاطر اینکه در کنار شیر خودم کمکی بهش شیر خشک یکی دوبار در روژ میدم و شیر خشک رو قطع کردم و فقط شیر خودمو میدادم ولی فرقی نکرد و شکمش هر چهار پنج روز کار میکرد اونم با کمک دارو( duphalac ) و( Mallassuute). ولی اینبار خیلی زمان برد یعنی حتی دارو هم بهش کمک نکرد و ده روز طول کشید و الان خیلی درد داره ، دکترا هم میگن طبیعیه، لطفا بگید چیکار کنم؟
- وزن نوزاد
سلام. پسرم مریض شماست. بخاطر کرونا می ترسم بیارمش بیرون. به پروتئین گاو و تخم مرغ آلرژی داره و مقداری رفلاکس هم داره و مقداری شیر هم میریزه. وزن تولدش ۳۷۶۰ و دو ماهگی وزنش ۶ کیلو بود. الان چهار ماهشه و ۶۸۰۰ وزنش شده. شیر مادر و فقط از یه سینه شیر میخوره. مدتی هم هست که شب برای شیر بیدار نمیشه. امروز برای واکسن رفتیم بهداشت گفتن وزنش کمه. میتونم شیر خشک کمکی بدم؟ روزی چند بار کمکی بدم؟ و اینکه شیر خشک باید آپتامیل پپتی جونیور باشه؟
- Zaditen
بإسلام.دخترم ٣روز ديگه وارد هشت ماهگي ميشه الان وزنش ٩كيلو نهصد گرمه وزن تولد٤٢٠٠ الرژي داره كه خارش چشم و كهير صورت و استفراغ داره دكتر براش zaditen تجويز كرده هر ١٢ساعت ٣سي سي ٣سي سي زياد نيست آقاي دكتر خًاستم خيالم راحت بشه؟
- عرش کردن سر
سلام من دخترم ۴ماهوخوردیشه وقتی میخوابه سرش عرق میکنه ۸شبم تو ۱۷شهریوربخاطره زردیش بستری بود ازچیه ایا؟؟
- سر
سلام یه دایره وسط سر پسر دو ماهمه که نبض میزنه طبیعیه؟
- سرلاک حریره بادام
سلام وقت بخیر اقای دکتر پسرم۸ماهشه یکمی یبوست داره بعدفقط سرلاک برنج میخوره میخواستم بدونم حریره بادام یبوست میاره یانه؟
- دارو
با سلام دختری دارم که سه چهار روز دیگر هشت ماهش تموم مشه و چون کمی سرفه میکرد دکتر به او شربت سیتریزین داد وچون نوزاد من تا به حال از این شربت استفاده نکرده وبا توجه به اینکه من بروشور داخل شربت را مطالعه نمودم و به این نکته پی بردم که سیتریزین باعث تشدید حساسیت در نوزاد میشود لطفا من را راهنمایی کنید که ایا از این شربت استفاده کنم یا نه؟ با تشکر

