Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- لنف نود پشت سر نوزاد
با سلام یه نوزاد ۷ماهه دارم مدتیه با دست گوشاش و موهای پشت سرشو میکشه پشت سرش با دست که لمس میکنم دوتا لنف نود ریز هست سونوگرافی ازش گرفتم خیلی ریز بودن نوشته بود احتیاج به بررسی ندارن استرس دارم دلیلش چیه البته دوماه پیش سرما خوردگی اذیتش کرد
- رشد کم دور سر نوزاد
سلام دختر ۱۰ ماهه دارم، هنگام تولد ۳۵۰۰گرم، ۴۸ سانت قد و دور سر ۳۴سانت داشت ولی الان وزن ۸۶۰۰گرم، ۷۴سانت قد و دور سر ۴۳.۲ دارد، وزن و قد طبق نموداره اما دور سر ۴۳.۲ ساخته که طبق نمودار یک سانت کمتره، ماه پیش هم ۴۳ سانت بود، این موضوع نگرانم کرده،لطفا بفرمایید برای رسیدن به رشد نرمال طبق نمودار چکار کنم؟
- تغذیه کودک 9 ماهه
با سلام کودک 9 ماه من عموما چیزی در دهانش نمی گذارد حتی غذای خودش را هم باید با قاشق به او بدهم و میلی به خوردن با دستهای خودش ندارد فقط با دستهایش غذا را بهم می ریزد مطلقا در دهان نمی برد با توجه به اینکه این عمل جزو تکامل محسوب می شود لطفا راهنمایی نمایید
- شربت
سلام دکتر شربت نئوتادین داده واسه بچه ۱۶ ماه اما نمیدونم چند سی سی بدم لطفا راهنمایی کنید
- علت غذا نخوردن کودک هشت ماهه
سلام.خسته نباشید.پسرم ۸ ماه و ۲۲ روز دارد.نزدیک ده روزه شیر و عذا نمیخوره.به شدت بی اشتها شده.موقع غذا خوردن خودشو عقب میکشه.امروز دیدم یکی از دندونای بالاش جوونه زده.بالا نمیاره.سرفه نداره.از دندونه یا رفلاکس پنهانه.میتونم بهش شیر خشک اچ آ بدم؟ برای اشتهاش چبکار میتونم انجام بدم خیلی نگران غدا نخوردنشم.
- خس خس وگرفتگی بینی نوزاد بدون
سلام پسر من یک ماه ونیمش هست سه چهارهفته ای هست که بینیش گرفته وشببا خس خس میکنه انگار نمیتونه درست نفس بکشه اما تب وابریزش هم نداره چیکار کنم ؟قطره و شربتی که گفتین رو میشه بدون رفتن به دکتر خودم بهش بدم؟
- زردی ناحیه پوست سر
سلام یه دختر 4 ماهه دارم تازگی ها فهمیدم جلوی رستنگاه موش زرده پوستش مشکل کجاست چیکار کنم؟
- زبان در آوردن نوزاد
سلام آقای دکتر علت زبان در آوردن بیش از حد نوزاد۴۰ روزه چی میتونه باشه خیلیا میگن سوختگی معقده یا رفلاکس میخوام بدونم علت واقعی چیه ؟ و اینکه آقای دکتر به محض اینکه شیر میخوره میخوابه و نمیتونم آروق رو بگیرم بیدارشم میکنم برا آروق دوباره شیر میخواد و نمیخوابه به این علت خیلی وقتا آروق نمیده
- آلرژی به روغن زیتون
سلام اقای دکتر
بنده چن وقتی هسش دورناف نوزادم را با روغن زیتون ماساژ میدم چن روز اول روی شکمش حالت سوختگی پیدا کرده بود خوب شد الان روی آرنج دسش اونجوری شده ممکنه آلرژی به روغن زیتون نشون داده باشه؟
- مشت کردن دست
سلام و عرض ادب . دختر من ۳ ماه و ۲۲ روزشه ولی هنوز دستاش مشته به سمت بالا کنار سر. دستاشو نمیاره جلو بدنش . فقط دوبار دستاشو خورد . یه بارم دستاشو میبافت به هم . دیگه تکرار نکرده . خیلی هم سفت میکنه خودشو و دستاشو
- استفاده از ادویه
سلام اقای دکتروقت بخیر ازکی میتونه داخل غذای نوزاد ادویه زد مثلا نمک و....
- مصرف دارو در شیردهی
سلام آقای دکتر. مادر شیرده مسمومیت غذایی پیدا کرده. رفته دکتر بهش هیوسین داده. هیوسین تو شیردهی مشکل نداره؟ با توجه به اینکه نوزاد آلرژی به پروتئین گاوی و تخم مرغ هم داره.
- پسرم ۱۱ ماهه قرص اشتباه خورده
پسرم ۱۱ ماهشه قرص اشتباه بنام فستوور فکسوفنادین ۱۲۰ میلیگرم خورده
- پوست
سلام اقای دکتر صچرت پسرم دون دون قرمز زده مرتب دستش ب صورتشه،میشه کمکم کنیدو واسه موهاش از چه شامپویی استفاده کنم،سه ماهشه
- سرماخوردگی نوزاد ۵ ماهه
نوزاد ۵ ماهه آبریزش بینی داره وتب وسرفه کم داره و بی حال و بی قراری میکنه.آب دهانش رو ب زور میخوره به ماگفتن شربت پلارژین و سفکسیم 100 بدم ولی میترسم اگه میشه راهنماییم کنید
- سرفه
سلام آقای دکتر بچم سه ماهش سابقه پنومونی داشته در ۴۵ روزگی الان یه هفته هست فقط سرفه داره شربت ازیترومایسین ۱۰۰ وشربت نءوتادین واسپری سالبوتامو لپ وقطر بینی داره چند روز سرفه هاش طول میکشه تروخدا راهنماییم کنید
- سلامخسته نباشید من دخترم ۲ماهشه یکم سرفه میکنه میتونم شربت آموکسی۱۲۵بدم وچه مقداربدم خودم سرماخوردم ازمن گرفته نمیخوامبدتربشه
- پا گرفتن نوزاد
سلام خسته نباشید دخترم چهارماهش هست چرا نمیتونه پا بگیره ایا زود است از چندماهگی باید پا بگیزه
- با سلام نوزادی از مشکل جنسی رنج میبرد
با سلام و خسته نباشید دکتر عزیز نوزادی ۶ ماهه در دوستان من وجود دارد که موقع تولد پسر بود ولی کم کم دارد دختر می شود کودک در عراق زندگی می کند و باتوجه به شرایط عراق دکتر خوبی در آنجا پیدا نمی شود و دکتر هایی که رفتند گفتند مشکلی ندارد و عادی ست و هیچ آزمایشی ازش نگرفته اند ، می خواهند به تهران بیایند و در جست و جوی دکتر می گردند باید چه کاری انجام دهم عکس هایش هم موجود هست
- شیرخشک
آیا میتونم به نوزاد 3ماهه شی خشک بچه یک ساله را بدهم؟

