Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- آنفولانزا
سلام. وقتتون بخیر. پسر من 5 سالشه ،الان 5 روزه تب و سرفه و علائم سرماخوردگی داره و تبش فقط با شیاف دیکلوفناک و شربت پروفن کنترل میشه. آیا نیازی نیس چون تبش بیشتر از 3 روز طول کشیده براش آنتی بیوتیک شروع کنم؟ و اگر لازمه لطف میکنید بگید چه آنتی بیوتیکی و با چه مقداری؟ ممنونمسار
- عفونت ادراری دختر شش ساله
سلام دخترم شش سالشه متاسفانه به هیچ طریقی شربت نمیخوره گرفتار شدم گفتم ببینم به جای شربت جایگزینش قرص نیست که بهش بدم بخوره
- صدا
سلام اقای دکتر دخترم ۶ سالشه یه دفعه صداش عوض شد ایا طببعی یا ببرم دکتر
- رشدکودک
سلامپسرمقدتولدش۵۲بودامروزیکسالش تموم شدقدش۷۴/۵ بودایاقدپسرمکوتاههستچونشنیدمیکسالاولقدبچهباید۲۵سانت رشدکندپسرم۲سانت کوتاههچبکارکنم؟
- سرماخوردگی
سلام وقت بخیر پسرن سه سالشه. وزن ۱۴/۱۰۰ سرماخورده اما تب نداره. سرفت خلط دار داره و ابریزش بینی. چرک خشک کن بدم بهش؟ میشه دارو معرفی کنید
- لثه
سلام آقای دکتر وقت شما به هیر و خوشی. پسرم دو سال و شش ماه دارد و تحت نظر شماست. الان دندون آسیاب در انتهای فک در حال بیرون زدن و رشد کردن هست، اما تمام اون ردیف پایین لثه ی اطراف دندان قرمز شده ، طوری که این قرمزی اطراف لثه تا دندون نیش هم رسیده آیا این قرمزی لثه که تا اطراف دندان نیش هم هست طبیعی است؟ مگر نه اینکه فقط باید لثه ی اطراف همان دندانی که در حال رشد هست قرمز بشه؟؟ متشکرم از پاسخدهی شما دکتر بزرگوار
- لاغر بودن پسر هفت ساله
سلام دکتر
پسر هفت ساله دارم که خیلی لاغره. زیر چشماش گود شده و رنگشم زرده و بد غذاست. تازگی داره دندونای اصلیشم در میاد که خیلی گریه میکنه و میگه درد دارم.
به نظرتون برای اینکه اشتهاش بهتر بشه چه کار کنم؟ شربت اشتها خوبی بهم معرفی میکنین براش تهیه کنم؟
- تغذیه کودک در دوران تب
آیا خوردن شیر در موقع تب داشتن نوشیدنی مناسبی هست؟
- اقای دکتردخترم دوسالشه مدفوعش خون قرمزروشن ورگ های های سفیدابکی دیدم ک مص نخ ابکی روی مدفوعش بودچندوقتی اینجوری میشه بعضی وقتایبوست داره وپوست بدنش دانه های ریزقرمزمیزنه بیرون باکمی خارش دماغش هم گرفته میشه مدفوعش گاهی وقتاهم مص پوست میزنه بیرون دکترم بردمش قرص Prodigestیاهمون پرودایجست پویابهش داددوهفتست که داره میخوره ولی هنوزاون علائم هاروداره چکارکنم لطفاکمکم کنید
- سرفه
سلام دکتر خسته نباشید پسرم دهدروزه سرما خورده اما چهار روزه سرفه های شدید پشت سرهم داره ونفس کشیدن براش سخت میشه موقع سرفه کردن گاهی هم خلط بالامیاره پسرم 2/5 هست
- سلام آقای دکترپسرم سرماخورده چندروز دیگه 7سالش تموم میشه آیاباسرماخوردگی واکسن بزنم مشکلی نداره؟
- اسهال کودک
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم 18 ماهه است الان نزدیک 17 روزه اسهاله حداقل روزی 5یا6 بار. تا حالا دو سه تادکتر بردم بهش قطره پدی لاکت و چند شربت دیگه دادن ولی متاسفانه هنوز درمان نشده. اسهالش کشداره بدون تب و خون هست. حال عمومیش خوبه بدنش کم آب نیست دو ماه پیش آزمایش مدفوع داد البته دو روز پشت سرم هم که انگل هم نداشت .بعضی وقتها چشم چپش عفونت میکنه واگه اسهالش یه کم دیر شسته بشه بدنش رو میسوزونه. لطفا ما رو راهنمایی کنید ممنون.
- مدفوع کودک
سلام دکتر دخترم یکسالشه تازگیها در روز چند دفعه مدفوع میکنه بیقراری هم میکنه داره دندون هم درمیاره ممکنه بخاطر دندونش باشه که تعداد مدفوعش در روز زیاد شده ؟؟قبلا 2 دفعه در روز بوده الان 5 بار در روز
- تب واسهال
باسلام ووقت بخیرآقای دکتر دخترم توای این ده روزه دوبارهردفعه تب ۳روزه داشته سری قبل خروسک بود وچن روزبعدهمه علائم عفونت ادراری روداشت اماازمایش خون واداراش سالم بود الان باز۳روزه تب داره واسهال واستفراغ طوری ک دیگه زرداب اوردبالا دکترگف ازمایشش خوبه شایدویروس بوده الان چقدصبرکنم اگه بازتب واستفراغ داشت ببرم دکتر؟باشیاف وقطره هم کمی میادپایین اماکماکان تب داره
- مشکل کبدی
آقای دکترمیشه لطف کنید بگید برای اینکه کودکی در شروع سیروز کبدی باشه آیا فقط بالا بودن اندک آلکالین فسفاتاز دلیل اون هست یا باید سایر آنزیمهای کبدی هم بالا بره مقدارش؟ alt و ast هم باید بالا بره بالطبع؟
- مقدارمصرف اموکسی سیلین ۱۲۵
سلام وقتتون بخیر .درمورد میزان مصرف شربت اموکسی سیلین ۱۲۵ برای کودک ۶ ماهه
- ایمونس
سلام پسرم ۴ سالش تموم شده با وزن ۱۵ کیلو قطره ویتامین د و قطره آهن فلیپ میخوره به دستور شما ، نیازه که برای تقویت سیستم ایمنی شربت ایمونس بخوره؟ اگه نیازه چند سی سی بخوره و چد روز در هفته؟ سلامت باشین .
- مولتی ویتامین
سلام آقای دکتر همون شربتی که بهم گفتید(اسما ویت ) این شربته مال چی هست تا چند وقت بهش بدم؟ برای چی خوبه؟
- خارش واژن
با سلام دختر ۷ ساله ای دارم که حدود ۱ ماهی است بعضی مواقع واژنش شروع به خارش میکند اما موقع ادرار کردن سوزش ندارد میخواستم بدونم چکار باید بکنم با تشکر از شما
- استامینوفن زیاد
سلام منآقای دکتر پسرم ۳/۵ ساله ۱۸ کیلو وزن داره تب داشت هر ۴ ساعت ۱۰ سی سی استامینوفن میدادم بهش ی ۱۰ سی سی آماده گذاشته بودم رفته خودش برداشته ۲ ساعت بعد خورده یعنی بعد ۲ ساعت ۱۰ سی سی استامینوفن خورده چیکار کنم؟مشکلی پیش نیاد لطفا راهنمایی کنید ممنون

