Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تغدیه
با سلام آقای دکتر ایا میشود به نوزاد یازده ماهه در غدایش لوبیا سبز اضافه کرد یا باعث حساسیت میشود با تشکر
- سرفه
سلام خسته نباشیدپسرم یک کاهش هست در طول روزدویاسه بار سرفه میکنه اونم تواین شرایط نگرانم لطفاً راهنمایی کنید
- مسواک
سلام جناب دکتر برای بچه سه ساله برای مسواک زدن میشه از خمیردندان استفاده کرد من همیشه فقط با آب ولرم برای پسرم مسواک میزنم
- سه روز است شکم نوزاد یک هفته ای کار نمی کند
سلام نوزادم یک هفته است به دنیا آمده ولی فقط روز اول و سوم شکمش کار کرد. لطفا بفرمائید چکار باید بکنم؟
- گرفتگی صدا
سلام آقای دکتر پسر من از دیشب صداش در نمیاد یعنی میخواد گریه کنه ولی صداش در نمیاد و نمیتونه گریه کنه دو ماهشه چکار باید بکنم
- اسهال و استفراغ
سلام آقای دکتر پسرم هفت ماهشه واسهال واستفراغ داره از وقتی دنیا اومده زیاد مدفوع میکنه تا دوماه شیر خودمو خورد ولی چون رفلاکس داشت دیگه سینمو نگرفت و شیر خشک نان میدم چند بار به خاطر اسهال واستفراغ بردم دکتر قطره پدی لاکت وزینک دادن ولی فرقی نکرده به نظرم پسرم به پروتئین گاوی حساسیت داره و وزن گیری هم خوب نیس در حالی که با وزن بالا متولد شد میتونم شیر خشک اپتامیل پوتی جونیور برایش بگیرم در ضمن دوماه تلاش میکنم بهش غذا بدم نمیخوره هرکاری کردم نخورد کلا کم اشتهاست برای وزن گیری هم راهنمایی کنید وزن تولد 3900وزن هفت ماهشه 8300
- حساسیت به شیرخشک
سلام وقت بخیردکترمن ازبدوتولددخترم تاالان که دوماه وده روزداره هم شیرخودمودادم هم شیرخشک آپتامیل الان سه باردرپوشکش دوسه تارگه خون دیدم وازاول تولدش خس خس سینه داره دستاشوخیلی میماله به صورتشودماغش وهنگام خوردن شیرخشکم بیشترخس خس میکنه میخاستم ببینم آیابه شیرخشک حساسیت داره
- اسهال در نوزاد سه ماه و نیم
سلام و احترام خدمت شما دکتر گرامی! در ضمن کودکی حدودن سه الی سه و نیم ماهی مدتیست که اسهال است و کسالت دارد. دکتر رفته اند آزمایش داده و گفته به شیر مادر که حاوی قند است حساسیت دارد و بایستی از شیر خشک استفاده کند. می خواستم بپرسم که راه حل دیگری برای درمان این حساسیت وجود ندارد که بتواند از شیر مادر استفاده کند؟
- سلام امروزواکسن۱۸ماهگی داریم بایدچندقطره چکون ازقطره پاراکیدبدم؟
- قطره
سلام اقای دکتر ب بچه ۱۵ ماهه چند سی سی قطره اهن لیپوزوفر بدم؟؟
- دوز سفکسیم
دکتر برای پسر ۴ساله با وزن ۱۲کیلو سفکسیم ۱۰۰داده چند سی سی رو داروخانه ننوشته چقدر بهش بدم.
- عفونت ادرار
با سلام اقای دکتر دختری دارم هفت ساله که یک هفته پیش موقعی که از مدرسه امد گفت که سوزش ادرار دارم و موقعی که ادرارم تخلیه میشود دو تا پهلوهام درد میگیرد و من همان روز او را به دکتر عمومی بردم واب او نیز سی و هشت درجه بود و دکتر بدون انجام سومو و ازمایش گفت عفونت کلیه دارد وسفیکسیم صد صبح وشب یک قاشق غذا خوری به او داد همراه با سه امپول که گفت برای عفونت کلیه است و بعد تب ولرزش خوب شد اقای دکتر بعد از انکه سفکسیم را تا هفت روز خورد بعد از چند روز از خوردن و گذشتن سفکسیم او را برای سونوگرافی کلیه وکشت ادرار ببرم که جواب به طور دقیق باشد ممنون
- لاغری دختر ۱۳ ساله
دختری دارم ۱۳ ساله غذا خوردنش خوبه منتها خیییییلی لاغره یعنی از لاغریش نرمال و عادی نیست از انواع شربت های اشتها استفاده کردم ولی نتیجه نگرفتم علتش چی میتونه باشه؟؟ برای اینکه یه کم چاقتر بشه چی رو پیشنهاد میکنید؟
- رفلاکس
سلام دخترم ۳ماه و بیست روزشه وقتی بغلش میکنم زور میزنه خودشوخم میکنه میاره جلو ودستاشو مشت میکنه سرخ میشه خیلی زود هم خوب میشه البته موقعی ک بغلمه و راه میرم اینجوری میکنم چرا اینجوریه میترسع یا دل درده نگرانم چکار کنم
- شیرخشک
باسلام وخسته نباشید من یه دختر ۳ ماهه دارم که نارس بدنیا اومده ودکتر واسش شیرخشک اپتامیل pdf از ده روزگی تجویز کرده سه وعده درشبانه روز،ولی الان ده روزه که حتی باوجود دادن این شیرخشک وزن زیادی اضافه نکرده والان ۴/۵ کیلو هستش میخواستم بدونم از چه شیر خشک دیگه ای میتونم استفاده کنم که وزنش خوب بشه باتوجه به نارس بدنیا اومدن نوزاد،شیر خشکی که یبوستم میاره وزن نوزادم خوب زیاد کنه
- ازمایش یکسالگی
باسلام بچه ای که هم رشد قدی هم وزنی و دور سرش خوبه باید ازمایش بده درمانگاه به من گفته این ازمایشات را همه بچه ها در یکسالگی باید انجام بدهند و این ازمایشات مربوط به چه هست ممنونم.
- غذای کودک
با سلام و وقت بخیر آیا به کودکی که دیروز هفت ماهش تموم شده میتونیم گردو و پسته بصورت پودر شده مخلوط با غذا بدیم؟
- رشد سر کودک
من پسرم میکروسفال هست آیا برای رشد سرش درمانی وجود داره؟ الان یک ماه و نیم هست و سونو سر اختلالی نشان نداده،با تشکر
- تغذیه نوزاد
باسلام نوزاد یک ماه هرچندساعت باید بهش شیر داد.در یک ماه اول هر دوساعت ونیم بهش شیر خشک دادم
- نوزاد
سلام دخترم پنج ماهه چند روزی هست ادرارش بوی تند میده درضمن این ماه وزن اضافه نکرد ممکنه عفونت ادراری داشته باشه؟ چه دارویی استفاده کنم؟

