Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ریفلاکس
سلام دکترپسرم ۶ماهشه وریفلاکس داره چه قطره آهنی بهش بدم که واسه ریغلاکسش بدترنشه ممنون
- کم وزنی نوزاد دختر ۷ ماهه
باسلام دختر من ۷ ماهشه وزن زمان تولدش ۳ کیلور سیصد گرم بود الان ۷ کیلو نیم هستش شیر خشک نان ۱ خارجی بهش میدم اما وزن زیاد نمیکنه نمیدونم براش چکار کنم ممنون میشم کمکم کنین
- واکسن چهازماهگی
باسلام پسرم امروزواکسن چهارماهگی زده تب نداره فقط دردداره بهش استامینوفن میدم بالامیاره به نظرتون چیکارکنم نگرانم
- شربت سفکسیم برای نوازاد ۲ماه و نیم خوبه
- تعداد دفعات نوزاد
سلام نوزاد ۴ماهه در روز باید حداکثر چندبار پی پی کند؟پسرم از شیر خشک استفاده میکند
- سلام آقا دختر نوزاد یک ماهی ده روزی دارم ک آبریزش بینی دارا سرفه هم میزنه بردم دکتر بهش اسپره بینی داد و شربت آزیترومایسین ۱۰۰ ولی هنوز آبریزش داره و سرفه میزنه چکار کنم و چه شربتی براش بگیرم؟
- تکرر مدفوع
سلام دخترم نه ماهشه و یک هفته ای میشه که تعداد دفعش زیاد شده ولی به نظر اسهال نمیاد درروز چهار پنج باره دلیلش چی میتونه باشه ؟
- اسهال کودک سه ماهه
سلام وقت بخیر ببخشید من یه نوزاد سه ماهه دارم از روزی که به دنیا اومده شکمش شل کار میکنه روزی پنج بار وتا حالا چند بار دکتر هم بردم اما بهتر نشده چیکار باید کنم آخه باسن بچه هم ملتهب وقرمز هست
- سرلاک
سلام.آقای دکتر دخترم ۶ ماه و دو روزشه وزنش شیش و نیم هست وزن تولدش ۴۱۰۰ بوده.الان براش سرلاک شروع کردم دو روزه.روزی یک قاشق سرلاک قاطی ۶ سی سی آب میکنم و طی دو وعده بهش میدم. اما دو روزه یک طرف صورتش جوش های ریز قرمز زده چکار کنم لطفا راهنماییم کنید؟
- تغذیه کودک رفلاکسی
سلام.دکتر دخترم ۷ماهشه و رفلاکس داشته.الان وزنش ۷کیلو هست.میگن وزنش کمه.چه غذاهایی بهش بدم که وزن بگیره.البته سوپ و فرنی و سیب زمینی آپز بهش میدم.
- سرماخوردگی نوزاد
نوزاد ۱۵ ماهه سرفه های خلط دار میکنه دکتر شربت پلارژین و سیتریزین دادن اما خیلی تاثیری در بهتر شدن نداشته میشود داروی سفیکسیم برای سرفه های خلط دار داد؟
- اسهال
سلام دوقلوهام یک سال ویک ماه دارن درهفته ۴روزاسهالن طوری که پاهاشون میسوزه اذیتن قطره وپودرپدی لاکتم جوابگونیس چندباری دکتربردم خوب شدن ولی بعدچندروزبازاسهال شدن حتی شیرخشکشونم عوض کردم الانم که دندون درمیارن نگرانم لطفاراهنماییم کنین ممنون
- خس خس سینه و سرفه
سلام پسرم ۹ ماهشه ابریزش بینی نداره اما سرفه های خلط اور داره موقع نفس کشیدن هم بینیش پر میشه چه دارویی برای قطع سرفه هاش باید داد
- پلیکتازی کلیه
دررسونو گرافی انومالی ۱۸ هفتگی پلیکتازی با عدد ۴ در کلیه چپ جنین مشاهده شده و در سونو ۳۰ هفتگی این عدد به ۷ رسیده است. ایا این وضعیت خطرناک است؟
- سرماخوردگی
پسرم هفت ماهشه سرما خورده ابریزش بینی و گاهی عفونت چشم داره... اموکسی سیلین ۱۲۵باید چند سی سی بهش بدم؟
- قرص آسنترا
با سلام و عرض ادب من در دوران پیش از بارداری قرص آسنترا ۵۰ برای درمان استرس استفاده میکردم در بارداری این قرص رو قطع کردم الان فرزندمدو ماه و نیمه ست میتونم دوباره شروع کنم قرص رو؟تاثیری بر شیردهی نداره؟
- آزمایش کف پا لب مرز
سلام خسته نباشید ، آزمایش غربالگری کف پا رو در یه سه روزگی انجام دادیم ، بعد گفتن اگه جوابش خوب بود که هیچی ، ولی اگه مشکل داشت باهامون تماس میگیرن حالا امروز از آزمایشگاه تماس گرفتن میگن ازمایش پسرم لب مرزه فردا دوباره باید آزمایش بده... حالا میخام ببینم زردی داشتن پسرم اینکه آزمایشش مشکل دار شده ربطی داره یا نه ؟ ممنون از پاسخگویی تون 🌹
- پماد بی حسی
سلام وقت بخیر از پماد بی حسی زایلاپی در شیردهی میشه استفاده کرد؟
- نوع شير خشك
با سلام.نوزاد ٢ماهه و نيمه اي دارم كه ١ماه اول از شير مادر در كنار شير خشك بيوميل اي ار (كمكي) تغذيه ميكرد كه با توجه به بيقراري و ريفلاكس شديد پس از مصرف شير مادر تصميم به قطع شير مادر شد و با مصرف شير خشك بيوميل اي ار ريفلاكس كودك تقريبا حل شد منتها كودكم هر ٢٤ساعت يا ٣٦ ساعت يك بار دفع داشت كه فرم دار و سبز بود ولي كل روز دچار تقلا و زور زدن و گريه و نفخ شديد ميشد كه به دستور پزشك شير خشك گيگوز به كودك دادم كه مشكل رفع شد اما پس از گذشت چهار روز در مدفوع كودك دو سه رگه ريز خون ديدم و علاوه بر ان كودك پس از هر وعده شير خوردن دفع داشت كه ظاهر نسبتا نرمالي داشت منتها بوي تندي داشت.الان ١ روزه كه به كودكم شير خشكً بيوميل پلاس ميدم منتها همچنان به ازاي هر وعده شير يك بار دفع ميكند..با توجه به شرايط و احتمال حساسيت كودك به پروتئين گاوي ايا بيوميل پلاس را ادامه دهم؟يا تركيبي از بيوميل اي ار و پلاس بدهم؟يا كلا شير ديگري را امتحان كنم؟
- کوچک بودن دورسر
دختر دوماه ونیمی دارم که درو سرش موقع تولد سی و چهار ونیم بوده ولی الان سی و هشت و نیم هستش خواستم بدونم آیا دور سرش کم نیست

