Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- آزمایش مدفوع نوزاد
سلام. اقای دکتر.نوزاد50روزه من wbc. ازمایش اول 20تا 25شده.میشه راهننایی کنید.2سهروز میشه شربت اهورا نی نی و پدی لاکت بهش نیدیم
- پرخوری و رفلاکس نوزاد
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر پسر ۵۳روزه ای دارم که بسیار پرخوری میکنه و رفلاکس پنهان گرفته، خودش دائم احساس گرسنگی وعلاقه به مکیدن داره و شیرخوردن رو متوقف نمیکنه.یشنهادشما برای شیردادن به پسرم چیه؟یعنی هرچند ساعت و چند دقیقه بهش شیربدم کافیه
- درد شکم کودک یک ماهه
- چسب قطره ای
سلام دخترم ۱۱ ماهش چسب قطره خورده چسبیده سقع دهنش پاک نمیشه چیکار کنم
- شیر
سلام آقای دکتر دختر پنج ماهه ای دارم که بدلیل سهل انگاری من در زمان تولد بچه تو خانه بدنیا آمد و بعد به بیمارستان انتقال شدم و بچه ساکشن نشد از همان روز اول تولد نسبت به شیر خوردن خیلی بی میل بود ولی من با قاشق و سرنگ بهش شیر میدهم هر چه دکتر هم بردم نتیجه نداد الان ۵ کیلو وزن دارد و هنوز همان مشکل خواهش میکنم تو رو خدا بهم بگید چکار کنم می دانم باید چک شود و اینجوری نمی توانید بگید اما خواهش راهنمایی کنید خیلی مستاصلم
- ویتامین ا د
سبلام ببخشید من یک نوزاد بیستو هشت روزه دارم ما اشتباهی قطره ویتامین اد رو اشتباهی بهش دادیم یعنی بجای 25 قطره هفتاد قطره دادیم فکر میکنید عوارضش رو بچه زیاد بوده
- کم کردن لباس
سلام دکتر این روزا هوا گرم شده دخترم خیلی عرق میکنه...لباس بچه رو میخوام کم کنم میگن مریض میشه نوزاد سه ماهه س میخواستم بدونم به نظر شماهم لازمه تو این هوا چندتا لباس بپوشه یا یه لباس کافیه همش بدنش عرق میکننه و چسبناک میشه
- قورت دادن
پسرم ده ماهشه جسمی به اندازه عدس قورت داده بعدش آب و شیر به راحتی خورد مشکلی نداشت
- کاهش اشتها بعد از سرخک
سلام دخترم ۱۱ ماهشه ماه پیش سرخک گرفت..تا قبل از مریضیش همه جور غذایی میخورد..سوپ..زرده تخم مرغ..موز و سیب..بعد از اینکه سرخکش خوب شد دیگه هیچ کدوم از این غذاها رو نمیخوره فقط برنج و ماست و پنیر خامه ایی...دخترم به پروتئین شیر گاو حساسیت داره..لطفا راهنماییم کنید..یک ماه مریض بود الان کاملا خوب شده
- شیرخشک
سلاماقای دکتر. پیرو سوال قبلیم در مورد شیرخشک آپتامیل پپتی سینئو ، نوزاد من که آپتامیل پپتی یک میخورد الان آپتامیل پپتی سینئو رو نمیخوره ،میریم داروخونه میگه امکان نداره چون طعم ش همون آپتامیل پپتی یک هست و فرقی نمیکنه ولی من هرکاری میکنم نوزادم نمیخوره . آیا طعم این دوتا شیر فرق میکنه؟ چون میگن بعد این به جای آپتامیل پپتی یک این شیر میاد.
- فتق ناف
با سلام نوزاد دو ماه ای دارم که دوهفته پیش از نافش کمی خون امد.. کمی ترشحات آبکی زرد کم رنگ هم دارد که زود خشک میشود ولی چرک نیست. دکتر پماد تتراسایکلین ۳ درصد تجویز کرد برای جلوگیری از عفونت.گاهی اوقات به شدت زور میزند واین باعث میشود نافش برجسته تر شود.چند روز پیش یک مقدار خیلی کمی چیزی شبیه گوشت از داخل نافش بیرون زده وگاهی اوقات به داخل میرود. آیا این موضوع به مرور درست میشود یا نگران کننده است؟
- نتیجه غربالگری نوزاد
سلام وقتتون بخیر تست غربالگری دخترم با وجود اینکه نه خودم و نه همسرم فاویسمی نیستیم متاسفانه دخترم فاویسمی هست میخوام بدونم چه کارهایی باید انجام بدم و در دوران شیردهی چه غذاهایی برای خودم ممنوع هست و بعد از 6 ماه چه غذاها و داروهایی برای بچم ممنوعیت داره ؟ ممنونم
- آفت دهان نوزاد ۳ ماه
سلام اقاى دکتر خسته نباشيد. نوزاد 3 ماهه من دهنش آفت زده بود کل دهنش پر شده بود قطره نيستات هر 8 ساعت ميدادم بهش پنجمين روز ديدم فقط يه دونه مونده ديگه قطره ندادم از فرداش بازم دهنش پر شده. چى کار کنم بازم از قطره بدم؟
- تب مداوم نوزاد
یک نوزاد یک ساله دارم که هرکار می کنم تبش پایین نمیاد شربت استامینوفن وشربت سفیکسیم وهمچنین شیاف استامینوفن استفاده کردم تاثیری نداشته خیلی از تب کردن می ترسم لطفا مرا راهنمایی کنید
- زردی
سلام من بچم زردی داشته.توی ۱۸روزگیش آزمایش گرفتیم دکتر گفت الان ده ونیم درصدداره خوبه الان شده ۲۵ روزه چشماش هنوز یکم زرده.ممکنه ک زردی دوباره برگرده.ویه چیزدیگه اگه روغن زردحیوانی خودم بخورم وب بچم بدم ضررداره
- کم خوابی شدید
سلام آقای دکتر نوزاده 5 ماهه ام حدود 3 ماهه که زود تر از 4 بامداد نخوابیده و چند روزی که 6 یا 7 صبح میخوابه و به شدت خوابش کمه چطور میتوانیم خوابش رو افزایش بدیم و مخصوصا ساعت اون رو تنظیم کنیم؟ آیا از داروی خواب آور مثل بی بی سد استفاده کنیم و به چه میزان؟ شما چه دارویی رو پیشنهاد می کنید؟ ممنون
- لکه پوست نوزاد
سلام خسته نباشید نوزاد ۴ماهه ای دارم که از دوماهگی متوجه دوتا لکه قرمزرنگ پشت پاشنه دوتا پاهاش شدم(فکر کردم جای جورابه وچون پوستش ظریفه مونده) به مرور کوچیک ترشدن واز قرمز به قهوه ای تغییر رنگ دادن ولی بعد گذشت دوماه بازم هستن اینا چی هستن؟جای نگرانی داره؟
- سرماخوردگي
بإسلام.دخترمن ١٧آذر وارد ٦ماهگي ميشه.٤روز پيش متوجه شدم تب داره.تب ٣٨نزديك ٣٩بود بدون هيچ علامتي.شب هرچقدر قطره استامينوفن ميدادم بالا كي اومدكه ساعت٧صبح تبش نزديك ٤٠بود.بردم دكترشبانه روزي داخلي معاينه كردشربت سفكسيم ١٠٠با ديفن هيدرامين وشياف ١٢٥گرمي داده ٦ساعت نصف شياف.بعد ٣روز دختر من هر ده ساعت تبش نزديك٣٨ميرسه.اين تب تا كي ادامه داره؟و اقاي دكتر سوال ديگم اينه كه دكتر بهش واكسن به رون پاش تزريق كرد براي نوزادي كه ٦ماهش نشده و واكسن ٦ماهگي نزده خطرناك نيست؟ دخترمن تب داره و چشماش قرمز ميشه و نفخ شديد داره.هميشه يبوست داره واي اين چن روز آبكي ميره.يعني سرما خورده با آنفولانزاست؟
- شیر نخوردن و عدم وزن گیری
سلام کودک 14 ماهه دارم از یکسالگی خود ب خود از خوردن شیرم امتناع کرد و الان دچارکمبود وزن هست حدود 8.700 وزن دارد لطفا مرا راهنمایی کنید
- شیرخشک نخوردن نوزاد در بیداری
سلام دخترم۵ ماهش کامل شده از دوهفته ی پیش شیرخشکش روبزور میخوره با وجود گرسنگی زیاد و حتی بعضی مواقع با انگشتش خودشو سرگرم میکنه تا از گرسنگی بهانه گیری نکند، لطفی کنید راهنمایی بفرمایید علت چیست ضمنا مشکلی تا الان نداشته جز کولیک معده که الان یکماه دیگه خیلی کم باد معده دااره ولی صبح ها هنوز پدی لاکت میدمش

