Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شیر خوردن نوزاد
سلام جناب دکتر وقت بخیر آقای دکتر نوزاد هر ۲ ساعت یا ۳ ساعت چند دقیقه باید شیر بخورد؟ ۱۵ دقیقه یا ۲۰ دقیقه؟ گاهی اوقات نوزادم ۵ دقیقه میخورد زمانی که خواب است یا خوابش میگیرد هنگام خوردن.
- سلام آقای دکتر .پسرم ۱۹ روزه به دنیا اومده خیلی خودش کش و قوس میده ممنونم جواب بدید
- تعریق کف پای نوزاد
سلام من پسرم ۵ ماهشه کف پاهاش عرق میکنی گاهی هم کف دستاش علتش چیه
- آب ریزش دهان
سلام وقت بخیر دختر۱۱ماهه ای دارم سرما خورده آبریزش بینی و خلط داره آموکسی سیلین۱۲۵و سیتریزن و استامینوفن میدم بهش ولی آب ریزش دهان داره شدید علتش چیه و چکارش کنم بند بیاد
- عوارض آموکسی سیلین
سلام.خسته نباشید.برای التهاب گوش نوزاد سه ماهه من پزشک اطفال آموکسیسیلین ۱۲۵ تجویز کرده برای التهاب گوش بعد از اولین دوز دارو وقتی خوابید دست و پای کودکم تو خواب می پرید یعنی به خاطر مصرف دارو تشنج شده چون بعد چهل روزگی تقریبا این پرسشها تو خواب رو نداشت.
- نتیجه غربالگری نوزاد
سلام وقتتون بخیر تست غربالگری دخترم با وجود اینکه نه خودم و نه همسرم فاویسمی نیستیم متاسفانه دخترم فاویسمی هست میخوام بدونم چه کارهایی باید انجام بدم و در دوران شیردهی چه غذاهایی برای خودم ممنوع هست و بعد از 6 ماه چه غذاها و داروهایی برای بچم ممنوعیت داره ؟ ممنونم
- داروی مورد نیاز نوزاد 4ماهه
با سلام و احترام وتبریک سال نو اقای دکتر دختر چهار ماهه ی من که الان ۵۲۰۰وزنش( چون نارس بود در بدو تولد ۱۷۳۰بود ) در حال بایدحاضر کلا باید چه داروهایی مصرف کنه و چه مقدار ؟ایا اهن هم لازمه ؟
- تغذیه ی نوزاد
سلام جناب دکتر من تغذیه کمکی نوزادم را ۳ روز بعد از پایان ۵ماهگی شروع کردم و الان ۳روزه است که به نوزادم روزی یک قاشق فرنی میدهم و پشیمانم که چرا تا پایان ۶ماهگی صبر نکردم خواستم بپرسم میشود دیگر از امروز به بعد تغذیه اش را ادامه ندهم ؟ و فقط شیر خودم را تا پایان ۶ماهگی بدهم؟؟مشکلی برایش نیست؟؟ چون ۳روز یک قاشق مرباخوری فرنی دادم و یک قطره چکان آبیاری جوشیده سرد آیا دیگر ندهم ایرادی ندارد؟؟
- تغذیه
سلام وقت بخیر برای مقوی کردن و وزن گیری داخل غذای نوزادنوزاد هفت ماهه چی بریزم واینکه چشماش یکم پف داشت به دکترگفتم گفتن الرژی داره به بادام بهش نده.چی کارکنم؟شاید به کره گاو محلی حساسیت داشته باشه
- باد گلو سمت چپ
سلام بچه من دوازده روزشه احساس میکنم زیر صورت چپش در گلو باد کرده نگران شدم گفتم ببینم دلیلش چیه
- سرماخوردگي
بإسلام.دخترمن ١٧آذر وارد ٦ماهگي ميشه.٤روز پيش متوجه شدم تب داره.تب ٣٨نزديك ٣٩بود بدون هيچ علامتي.شب هرچقدر قطره استامينوفن ميدادم بالا كي اومدكه ساعت٧صبح تبش نزديك ٤٠بود.بردم دكترشبانه روزي داخلي معاينه كردشربت سفكسيم ١٠٠با ديفن هيدرامين وشياف ١٢٥گرمي داده ٦ساعت نصف شياف.بعد ٣روز دختر من هر ده ساعت تبش نزديك٣٨ميرسه.اين تب تا كي ادامه داره؟و اقاي دكتر سوال ديگم اينه كه دكتر بهش واكسن به رون پاش تزريق كرد براي نوزادي كه ٦ماهش نشده و واكسن ٦ماهگي نزده خطرناك نيست؟ دخترمن تب داره و چشماش قرمز ميشه و نفخ شديد داره.هميشه يبوست داره واي اين چن روز آبكي ميره.يعني سرما خورده با آنفولانزاست؟
- یبوست کودک دود ماه و نیم
سلام خسته نباشید. من فنلاند زندگی میکنم. نوزاد من ۷۰ روزشه، ده روز مدفوع نکرد بردیمش بیمارستان تنقیه کردن و براش دارو تزریق کردن اما باز شکمش کار نکرد ، دکتر گفت از دست ما کاری برنمیاد باید منتظر بمونید و اومدیم خونه، همش بچه زور میزنه و ناله میکنه ولی اصلا نمیتونه مدفوع کنه، چیکار کنم؟ لطفا راهنمایی کنید ؟ سه هفته اول تولد شکمش خوب کار میکرد و روزی چند بار مدفوع میکرد، ولی بعدش خیلی سخت کار میکرد، اولش فکر کردم بخاطر اینکه در کنار شیر خودم کمکی بهش شیر خشک یکی دوبار در روژ میدم و شیر خشک رو قطع کردم و فقط شیر خودمو میدادم ولی فرقی نکرد و شکمش هر چهار پنج روز کار میکرد اونم با کمک دارو( duphalac ) و( Mallassuute). ولی اینبار خیلی زمان برد یعنی حتی دارو هم بهش کمک نکرد و ده روز طول کشید و الان خیلی درد داره ، دکترا هم میگن طبیعیه، لطفا بگید چیکار کنم؟
- رفلاكس و آلرژي
بإسلام دختر٤ماهه اي دارم كه رفلاكس و آلرژي به پروتين گاوي دارهً.شيرخشك اچ آ خورد خس خس سينه و استفراغ وناله در خواب داشت.شيرخشك اي آر دادم خوب شده ولي صورتش پر از جوش هاي قرمز هست كه دكترگفت بخاطرآلرژيه.شيرخشك چي بدم خوبه؟همين شيرخشك اي آر بدم مشكي نداره؟باوجود زياد شدن جوش ناي صورت؟
- شیرخوردن شبانه نوزاد
سلام آقای دکتر پسر من تازه وارد 8ماهه شده است تا چهار ماهگی مشکل نداشت ولی بعد دچار ریفلاکس شده و درست شیر نمی خورد دکتر دارو داد شیر خوردن بهتر شد الان تو هشت ماه شبها اصلا درست نمیخوابه یعنی با سرفه بیدار میشد دکتر گفت از ریفلاکس و امپرازول داد الان 10روز دیگه سرفه نداره روز ها ساکت و خوب ولی شبها هر 45دقیقه یکبار بیدار میشه و اصلا نمیخوای از ریفلاکس یا مشکل دیگه ای داره اگه هنوز ریفلاکس چه علامتی میتونه داشته باشه
- سرفه نوزاد 3ماه
آقای دکتر یه جواب به من بدید آقای دکتر دخترم سه ماهشه سرفه های شدید داشت تاجایی که حالت اوق زدن بهش دست میداد بردیم دکتر دو دوز آمپول اکسی کورت زد الان بهتر شده تو خواب سرفه نداره الان آزیترومایسین 100میخوره با پلارژین و قطره بینی با پودر امپروزل 5 الان سینه اش خلط داره چیکار کنم ؟ میتونم بهش به دانه و بارهنگ بدم که دفع بشه توروخدا خطته شدم از بس بردم دکتر
- اسھال نوزاد۷ماھہ
نوازاد ۷ماھہ دختر کہ از دیروز اسھال میکند روزی تقریبا ۵الی ۶مرتبہ اسھال میکند۔از شیر خشک یارانہ ای تغذیہ میکند وآب مرغ ۔فرنی ھم میخورد دلیل این اسھال چی میتونہ باشہ۔ممنون میشم راھنمایی کنید۔
- شیردهی
سلام آقای دکتر
نوزاد ۸۱ روزه ای دارم. قبلا شبی یک یا دوبار شیر میخورد اما الان از ساعت یک شب تا ساعت ۸ صبح شیر نمی خورد و می خوابد و در طول روز هم خیلی کم شیر میخورد. اصلا در مقابل شیر خوردن مقاومت میکند و سمت سینه می آورم گریه میشود. خواهشا راهنمایی بفرمائید خیلی نگرانم. - ویتامین اد
سلام اقای دکتر وقت بخیر پسر من۵ماهش ماه پیش۵روز ب خاطراسهال واستفراغ بستری شد بعدگفتن ک اد رو ندم چون باعث میش مدفوش شل بشه بعد الان دوباره دارم بهش میدم شل شده شیرخشکی هم هست پدی لاکت میدادم دیگ نمیدم الان باید قط کنم اد رو؟
- خلط با رگه خون در مدفوع نوزاد
با سلام وخسته نباشید.نوزادی دارم هشت ماه وبیست روزه. خوراک کدو درست کردم یک دفعه بهش دادم تقریبا یک روزی اسهال بود.حالاچند روزی است در روزشش دفعه مدفوع داره بعضی وقتهاسبز رنگ وبلغمی همراه با خون.شبها تا ساعت سه و چهار بیداره بی تابی و گریه می کند.لطفا کمکم کنید.
- بي اشتهايي كودكح
سلام آقاي دكتر دخترم ٨ ماهشه كلا غذا نميخوره هيچيي تحت هيچ شرايطي غذا نميخوره همه راهها رو امتحان كردم دهنش رو محكم ميبنده فرموديد آزمايش بده آزمايش هم داد بردم دكتر گفت آزمايشش سالمه ولي همچنان همينطوره دو ماه هم هست كه وزنش ثابته نيم كيلو هم جديدا كمتر شده چيكار كنم از دست اين بچه

