Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کبودی
باسلام وخسته نباشید فرزندم چهار تیر ۹۹ بدنیا اومد مچ پاهاش یه حالت کبودی رنگ داره با پشت کمر وباسنش شیرخودم میخوره و وزن گیرشم خوب بوده میخاستم بدونم علتش چیه؟ - تماشای تلویزیون از چه سنی مجاز است
با سلام و عرض متانت و تشکر بابت اینکه دلسوزانه وقت میزارید نوزادی سه ماهه دارم و در حال تربیت با روش دو زبانه هستم و برای این امر نیاز دارم که برخی کارتن های زبان انگلیسی رو به مدت سه ساعت برای فرزندم پخش کنم تماشای تلویزیون تا چه سنی برای کودک ممنوع هست ؟
- غذای کمکی
سلام آقای دکتر توی سوپ بچه که 8ماهش تموم شده میتونم کمی گوجه بریزم؟
- چند قطره آدزیر
سلام آقای دکتر پسرم ۶ماهش بود براش ادزیر تجویز کردین الان ۲۴اسفند ۱۱ماهش کامل میشه همچنان همون ۳۰ قطره رو بدم ؟یا قطره دیگه باید بگیرم ؟وزنش هم ۱۳ کیلو هستش
- غده در پشت سر
سلام من از یکماهگی متوجه برامدگی ها پشت سر نوزادم عقبتر از گوشش از هر دو طرف شدم یه طرف دو تا برامدگی های اندازه نخود داره که سفتن ولی زیر دست حرکت میکنه اونطرف بزرکتر از نخوده ولی یکیه . بعد پشت سرشم کج شده و یه جیز بزرگ سفت که حرکت نمیکنه هست همه اینا زیر پوسته یه طرف میخوابونمش و یه طرف سرش صاف و اونطرف نه نمیدونم این برامدگی سفت بزرگ پشت سرش از چیه
- پرده گوش
ایاباجیغ زدن اطرافیان روی سرنوزاد پرده گوش نوزاد ممکن است که پاره شود؟یاباصدای زیاد آهنگ در مجالس؟علایمش چیست؟
- حساسيت ب پروتيين گاوي
با عرض سلام بچه من در یک ماهگی اسهال خونی شد دکتر شیر خشک اپتامیل اچ ا رو بهش پیشنهاد به دلیل حساسیت داد الان ۸ ماهشه اپتامیل اچ آ ۲ رو دارم استفاده میکنم تا حالا هم هیچ مشکلی نداشته ولی تقريبا چند روزه اسهال شدید شده چیکار کنم
- تیرویید
با عرض سلام و خسته نباشد نوزاد من در غربالگری تیروئید روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که گفتن باید تکرار بشه و در روز دهم تولد تی اس اچ 3ویک دهم داشت که گفتن طبیعیه من خودم در 29روزکی نورادم ازش آزمایش وریدی تیروئید گرفتم که تی اس اچ شد 8.09 و تی4 شد 7.66 که هردو هم در رنج نرمال آزمایشگاه معتبر بودن که برای هر دو مورد تا 16 طبیعی بود میخواستم بدونم آیا نوزادم کم کاری تیروئید داره و نیاز به درمان دارد؟ با تشکر و سلام مجدد سوال را پرسیده بودم محبت کردین باسه دادین که درصورت تداوم یبوست و سایر علائم کم کاری تیروئید دوباره آزمایش را تکرار کنیم نوزاد من تا حالا یبوست نداشته و هیچ یک از علائم کم کاری را هم نداره نتیجه ازمایش بنظر شما کم کاری تیروئید رانشان میدهد یا طبیعی است؟ باتشکر
- یبوست
سلام آقای دکتر، پسرم سرلاک و فرنی میخوره یبوست میگیره،چه کاری باید انجام بدم تا یبوست نگیره؟
- جای واکسن
سلام.نوزادم الان ۵ ماه و نیم هست واکسن چهارماهگی که براش زدن هنوز جای واکسنش سفته.مثل یه گلوله سفت دست میزنم زیر دستم حس میشه به نظرتون مشکلیه؟؟
- سلام آقای دکتر.دخترم هفت ماهشه دفع پروتئین داره البته سری اول آزمایش ادرار داد بیشت بود وبعد دو بار دیگه تکرار کرد کمتر شده بود ودر ضمن وزنش کم است وخیلی ریز میزه آیادلیل وزن نگرفتن دفع پروتئین است وچه باید کرد..؟
- سرماخوردگی
پسرم۴ماهشه سرماخورده ۲باربردم دکترفقط قطره پلارژن داده الام ۲۰روزه خوب نمیشه سرفه هاشم خلطی شده
- دستگاه بخور برای کودک
سلام و وقت بخیر, برای نوزاد و کودک آیا دستگاه بخور توصیه می شود یا خیر؟ چه نوعی ؟ سرد یا گرم . تشکر و ارادت
- رفلاکس نوزاد
سلام خسته نباشید پسرم ۳۶روزه هست ،۳۵هفتگی به دنیا اومد فاویسم هم داره اوایل نفخ داشت که وقتی یک ماهش شد شربت گریپ میکچر بهش دادم ولی الان یه حالت هایی از رفلاکس داره بعد از شیر خوردن که میذارمش یکم بالا میاره همش احساس گرسنگی داره جدیدا رودهاش هم صدا میده نفخ هم داره بعد آروغ بعضی وقتا سکسه میگیره که با شیر خوردن رفع میشه وگرنه طولانی مدت میشه به خودش میپیچه موقع دستشویی داشتنش موقع دل درد هم دلش میخواد شیر بخوره از دیروزه که شربت کولیف بهش میدم چه دارویی براش خوبه این دو تا شربت اشکالی نداره با هم داده بشه خودم هم برای افزایش شیرم لیدی میل کاکائویی مصرف میکنم
- کم خونی اندازه ۱۰
- وزنگیری
سلام خدمت شما اقای دکتر.نوزاد ۴۳روزه ای دارم باوزن تولد ۳۹۰۰.قد ۵۲.و دور سر ۳۴.در ۳۱روزگی در تاریخ ۲۵ابان بردم بهداشت وزنش ۴کیلو.قد ۵۳.دورسر ۳۶.مجددا ۳۰ابان بردم وزنش ۴۱۰۰.بود.و در ۵آذر هم ۴۲۰۰.تیا این وزن گیری نرماله؟ضمن اینکه رفلاکس یا کولیک و مشکل دیگری نداشته و ندارد.وروزانه ۵قطره پدی لاکت و ۲۵قطره آ.د مصرف میکنه.ممن میشم راهنمایبم کنید.اخه بهداشت بهم گفت که وزنگیریش خیلی کمه.
- بی قراری
سلام اقای دکتر وقت بخیر پسرم۶ماهشه شنبه اوردمش پیشتون برای غذای کمکی ازوقتی شروع کردم ب سرلاک دوقاشق اب بامیان وعده سیب کمی میدم بهش گفتین همچیو کم کم شروع کنم ک فعلا همینارو میدم نمیدونم چرا بی قراری داره غروب ک میش بیشترمیش نمیدونم از غذا یا دندون بعدقطره ادزیر بهش دادین اشتهاش خوب بود الان بیشتر شده نمیدونم ازچیه دقیقا
- اسهال و استفراغ
سلام آقای دکتر. پسر من 11 ماهه است و از بیماران شماست. حساسیت به پروتئین شیر و لاکتوز داره و پپتی جونیور مصرف میکنه. الان دو روزه اسهال و استفراغ داره. بیمارستان بردیم و نتیجه تست خون و مدفوع مشکلی نداشت. کمی بهتر شده منتهی هنوز اسهاله و شیر زیادی نمیتونه بخوره و غذا که میدیم بالا میاره. خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید. 09145755728
- بچه من یکم سرفه میکنه چ شربتی خوبه براش دم ب دم سرفه
- کودکان
شربت سفکسیم را چند بار در روز وچقد به دخترم که 5ماهسه و7300گرمه بدم

