Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- میتونم شیاف بدم
پسرم واکسن شش ماهگی زدیم استامینوفن نمیخوره بالا میاره میتونم بهش شیاف بزنم
- قطره تب
سلام خسته نباشیددکترپسرم ۸ماهشه دوروزه تب داره وشکمش ۴ساعت یباراسهاله ۴ساعت یبارم تب مبکنه دیشب دکتربیمارستان براش قطره استامینفن باطعم پرتقال داده ولی پسرم بهش قطره تب میدم بالامیاره آیابعدچنددقیقه بالاآوردن روز تبش تاثیرمیذاره یادوباره بهش بدم ؟
- التهاب جای واکسن روی بازو
سلام و عرض ادب پسر بنده سه ماهه است و دو ماه پیش واکسن ب ث ژ تزریق شد براش و جایش خوب شد ولی امروز بعد حدود دو ماه جایش مثل یک جوش بزرگ شده و پر خون و سر التهاب سفید رنگ است مشکل چیست و راه درمانش چیست
- عفونت گوش
چراشیشه شیرباعث عفونت گوش میشود
- سرفه
سلام واکسن ۱۸ ماهگی پسرم رو ۴ روز پیش زدم از دیشب تا الان سرفه های شدید داره آیا به واکسنش مربوط میشه
- خس خس سینه شدید
سلام کودک ۹ماهه دادم بمدت یک ماهه سرما خورده بد جور سینه ش خس خس میکنه هر چی شربت هم دکترا دادن اثر نمیکنه چرک سینه ش خشک نمیشه بالا ۱۰ بار دکتر بردمش آمپول چرک خشک کن هم دکترا نمیدن میگن سنش کم لطفا بگید من چیکار کنم با تشکر
- سوپ
سلام. خسته نباشید. میشه سوپ نوزاد رو امروز بپزیم. و در یخچال نگهداری کنیم و فردا هم بهش بدیم؟ یا حتما باید هر روز تازه پخته بشه؟
- شیر
سلام اقای دکتر پسرم یک ساله و چند روزش هست شیر خشک اپتامیل میخورد ولی الان دارم بهش،شیر گاو کلیویی بهش،میدم البته فقط،شب ها تا صبح سه و چهار تا۹۰ تا میخورد تو روز دو سه بار شبر خودم تو خواب میخوره ایا درسته شبر گاو میدم
- خس خس گلو وگرفتگی بینی وخلط گلو نوزاد
- نگاه کردن نوزاد به تلویزیون
سلام. نوزاد من ۴ ماه و ۴ روزه است. میخواستم بدونم تلویزیون نگاه کردن برایش مشکلی ایجاد میکند اگه برنامه کودک نگاه کنه چی میشه آقای دکتر؟
- سلام آبجی
آبجی من ۵ روز شد ۲ روز میشه شیر خشک نان میخوره صورتش جوش در آمد زردی هم نداشت الان دار چیکار کنم شیر عوض کنم یا نه لطفاً جواب بدید مامان بیمارستان من تابحال بچه بزرگ نکردم
- قطره مناسب برای استفراغ کودک ۱۳ ماهه باوزن ۱۰کیلو
با سلام وخسته نباشید برای کودک ۱۳ ماهه که شیرخشک آپتامیل آچ آ می خوره باوزن ۱۰ کیلو چه قطره استفراغی مناسب است میزان مصرفش رو هم ببان کنید ممنون از شما
- زردی نوزاد
سلام جناب دکتر من نوزاد 50 روزه دارم که زردیش هنوز پایین نیومده همون 13 هست دکتر قرص فنوباربیتال داد بهش دادم، ولی الان هرشب دارم گریه میکنم چرا بهش دادم میترسم عوارض داشته باشه ممنون میشم جواب بدین
- نفخ نوزاد یکماهه
سلام دخترم الان۴۳روزشه نفخ داره خیلی ب خودش فشارمیاره تا بادشکمش خالی بشه بعدمدفوع نمیکنه تا تحریکش نکنیم با روغن زیتون چوب پنبه مقعدشو باید باز کنیم تامدفوع کنه قطره روتفلور باقطره پدی لاکت.شربت گریپ میسچر.قطره کولیک ایزم دادم شیرخشک ببلاکم دادم ولی مدفوع نمیکنه چکارش کنم خودش مدفوعو کنه
- تغذیه
عرض سلام و تشکر نوازاد پنج ماهه میتواند پوره سیب زمینی یا هویج له شده بخورد چون شاغل هستم لطفا در مورد تغذیه راهنمایی ام کنید تشکر
- بالا آوردن
نوزاد دو ماه و ۱۹ روزه دارم یه دو هفته ای هست که بالا میاره رانینتیدین هم روزی دو بار میخوره اما بعد شیر بالا میاره، خیلی نگرانم دکتر چیکار کنم
- زور زدن نوزاد 8ماهه
دخترم 8ماهشه و دوسه روزه موقع ادرار زور می زنه آیا عفونت داره
- تغذیه
با سلام آقای دکتر ایا روزی دو وعده غذا یعنی یک وعده در صبح حریره ی بادام رقیق ویک وعده غذا در طرف شب برای نوزادی که پانزده روز است که وارد هفت ماهگی شده است کافی است یا نه البته غذایی که در طرف شب به نوزاد داده میشود سوپی است که حاوی گوشت ماهیچه جعفری کمی هویج کمی سیب زمینی وکمی رشته ی سوپی است به نظر شما اگر دو وعده ی غذا کم است لطفا مرا برای وعده ی غذایی سوم راهنمایینمایید چون در این زمینه نیاز به راهنمایی شما دکتر گرامی دارم با تشکر
- زور زدن نوزاد ۴۰ روزه
بایادخدا.باسلام و احترام.نوزدا ۴۰ روزه که در خواب ناله میکنه و بعدش که بیدار میشه دستاشو مشت میکنه میبره کنار گوشش و زور میزنه و ناله میکنه.راهکاری پیشنهاد دهید دکتر عزیز. شیر خشک ببلاک ۱ در کنار شیر مادر میخوره .خیلی نگران نوزادم هستم.باتشکر
- سرماخوردگی
سلام پسرم دوماهشه صداش و سینه اش گرفته شده خیلی اذیته نپیدونم چی بهش بدم لطفا کمکم کنید

