Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تب
سلام آقای دکتر پسرم 1سال و دو ماهشه از دیروز تب داره ولی هر 12 ساعت با استامینوفن پایین میاد بهش آزیترومایسین میتونم بدم؟
- میزان مصرف داروآموکسی کلاو ۶۴۳
سلام دور مصرف دارو کوآموکسی کلاو ۶۴۳ برای کودک ۳/۵ ساله باوزن ۱۶/۵ کیلو چقدر هست سینوزیت عفونت کرده
- فرو گلوبین
سلام استاد برا دخترم که یک سال ونیمشه قطره آهن فرو گلوبین تجویز کردین میخواستم بدونم روزی چند قطره بهش بدم
- سوزش ادرار
سلام آقای دکتر. وقتتون بهخیر. هفته پیش جواب آزمایش ادرار دخترم رو براتون فرستاده بودم. فرموده بودین آزمایش رو مجدد تکرار کنم. دخترم هفته پیش کمی شورتش زرد میشد و یکم سوزش داشت. البته الان دیگه شورتش زرد نمیشه. آزمایش رو مجدد تکرار کردم بازم فقط آزمایشگاه ۲۴ ساعت کشت داد و نتیجه رو داد. که عفونتی در طول ۲۴ ساعت دیده نشده. به نظرتون نتیجهای که در طول ۲۴ داده میشه قابل استناد هست؟ البته الان دیگه مثل قبل هم سوزش نداره. ممکنه مشکل رفع شده باشه؟
- گرفتگی صدا
نمیشه سالبو تامول بهش بدم برا پسری ک گفتم تو خواب نمیتونه نفس بکشه فاویسم هم داره ک گفتین بخور مرطوب بدمش و قطره بینی
- گلو درد
سلام پسرم الان ۴ روز گلو درد داره شربت ضد سرفه دادم براش ولی اثری نداشت
- سرفه خشک کودک
پسر ۳سالونه ماه دارم ک حدودیه هفته سرفه خشک شبانه داره
- سفتی سینه کودک
سلام..اقای دکتر من دخترم یک سال و یک ماهشه ...اول ک نافش انگار دار داره یعنی از همون نوزادیش اینجوری شد ولی دکتر گفت بعد ی مدت میخوابه بادش ک نخوابیده ...الانم تا زگیا متوجه شدم ک انگار سینع هاش سفته مثل دخترایی ک نزدیک بلوغشونه ...نمیدونم باید چیکار کنم خیلی نگرانم یعنی خطرناکه ؟؟؟
- تب
سلام اقای دکتر خسته نباشی دخترم ۶ سالشه تب داره چند وقت یه بار شیاف بردارم ممنون میشم ج بدی
- لکه کنار گوش
با سلام و خسته نباشید،ببخشید یکسری لکه کنار گوش دخترم هست فکر میکنم قارچ پوستی باشه اما نمیدونم چجوری ایجاد شده.نظافت رو رعایت میکنم براش.شبها موقع خواب زیاد عرق میکنه.چیکار باید بکنم.دخترم زیر دو سال سنشه(۲۰ماهشه).عکسش رو هم فرستادم.
ممنون از پاسخگوییتون - شربت۱
سلام واحترام. پسرم ۲ سال و۸ ماهش. بدغذا وبی اشتها. برای جبران از مولتی کیندریوروویتال.وشربت فروگلوبین واستوکر استفاده میکنم. برای جبران کمبود..این سه تاشربت میگن چون بعضی ویتامیناش شبیه هم هستن دادنش خطرناک. درسته؟ازاول میدادم سه تاش وباهم. درتایم های متفاوت البته. میگن دوز ویتامیناش بالامیره آیا درسته یا یکی استفاده کنم تموم شد بعدیش...چون یکیش آهن ویکی کلسیم ویکی مولتی ویتامین..جواب داده بودین یهروزمولتیبدینی روز آهن...میشه به جای ۵ سی سی روزدرمیون صبح ۲ونیم ازمولتی وشب ۲ونیم ازیکی آهن بدم..؟
- درد مقعدی کودک
سلام و خسته نباشید،پسرم سه سال و نیم داره با وزن ۱۵ کیلو،یک مدت زیادیه که یبوست داره مدفوع به سختی میکرد همراه با گریه زیادو گاهی از مقعدش خون می اومد،پیش متخصص اطفال بردم،پیدرولاکس و قطره بی بی کر داد و با گلیسیرین مقعدش رو چرب میکنم،ازمایش مدفوعش هم خوب بود،یبوستش تازگی خوب شده اما داروها رو فعلا دکتر گفته قطع نکنم،سوالم اینه مدتی پسرم بهم میگه،مقعدش رو نشون میده میگه نمیتونم بشینم با نشستن مشکل داره،هی پا میشه هی میشینه،توجه میکنم بچه چند دقیقه راحت نمیتونه بشینه،بالش نرم براش میزارم بازم میگه نمیشه بشینم،احساس ناراحتی موقع نشستن داره،گاهی هم میگه درد داره،چه پمادی براش استفاده کنم خوب بشه؟؟؟ممنونم
- تل شدن بچه
سلام دخترسه ساله دارم که داعم همه چیز درگلویش گیرمیکنه تل میشه گلودرد بدخلق تب عصبی آبریزش بینی میشه و یک ماهه درخاب خروپف شدید داره نگرانم نمیدونم چه کنم
- خس خس سينه
سلام آقاي دکتر دخترم يک سالشه سرماي شديد خورده با دادن آنتي بيوتيک آموکسي سيلين و شربت سرفه و سيتريزين و قطره بيني خس خس سينه ي زيادي داره چيکارکنم؟3روزه آنتي بيوتيک ميدم
- علت بزرگت تر شدن یکی ازسینه ی دخترم
سلام دختر من یه سالو هشت ماهشه دوهفته پیش متوجه شدم یکی از سینهاش از اون یکی بزرگتر شده بردم دکتر غددو سونوگرافی کرد گفت سونوش مشکلی نداره بنظرتون درس میشه علتش چیه خیلی نگرانم؟!
- سلام من پسرم ۲ سالشه متوجه ۲ تا چیز شبیه گوشت اصافه رو ی آلتش شدم
- ضدعفونی
سلام وقت شریف شما به خیر. پسرم سه سال و چهار ماه دارد. آقای دکتر برای ضد عفونی کردن دست های پسرم وقتی بیرون هستیم و دسترسی به آب و مایع دستشویی نداریم از چه چیزی استفاده کنیم؟ که بعد با همون دست ها بتونه خوراکی هم بخوره. مثلا وقتی میریم پارک همه ی وسایل آلوده هستن ، بچه هم دست میزنه و بعد همون دست هارو به چشم و صورتش میزنه یا خوراکی میخواد بخوره لطفا ما را راهنمایی بفرمایید که چه محلول یا اسپری و یا چه دستمال مرطوبی باید تهیه کرد یک دنیا سپاس
- دور سر
سلام خسته نباشید اقای دکتر دور سر دختر ۱۶ ماهه ۴۶ هستش تولد ۳۴ بود این اندازه خوبه ؟
- مدفوع
سلام روز،بخیر ،پسرم ۲۱ ماهه است و۴ روزه دفعات مدفوع بیشترو شل شده است بعدمدفوع مانند کف دفع میشودیا ابتدای مدفوع کف دفع میشود گاهی مواقع هم میگه دلم درد میکنه کمی هم بی قرار شده وکم اشتها میخواستم ببینم چکارشده و چه غذاهایی بدم ،ایا از خوردن میوه های فصل ممکنه باشه،خیلی متشکرم❤
- سرفه بعد از مصرف سفکسیم کودک ۵ساله
بچم ۵ سالشه شربت سفکسیمش دادیم تموم شده حالا دوباره سرفه میکند وکمی تب دارد شربت گایافنزین و کتوتیفن هم میدم ولی بازم سرفه میکند

