Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ریفلاکس نوزاد
سلام. دختری دارم 4 ماهه ریفلاکس معده داره شیر ببلاک ar میخوره به همراه قرص فاموتدین 20(نصف قرص در 10 سی سی آب حل میکنیم 2 سی سی بهش میدیم شب و روز) شیر مادر هم بهش میده وقتی شیر مادر میخوره خیلی اذیت میشه و استفراغ میکنه خواستم بیینم میشه شیر مادر بهش ندیم و قرص فاموتیدین رو قطع کنیم؟
- قطره پدی لاکت
سلام و خسته نباشید. پسرم دو ماهش بود براش پدی لاکت تجویز کردید. تا کِی میتونم بهش بدم؟ الان شش ماهشه.
- پودر جوانه گندم برای نوزاد 8 ماهه
سلام
نحوه استفاده از پودر جوانه گندم برای نوزاد 8 ماهه چطور می باشد؟
ممنون - عفونت گوش
سلام پسر من ۱۰ ماهشه بعد هی سرش چند بار مشت سر هم تکون میده و گوشاش را میخاره ممکنه عفونت گوش داره؟
- قرمزی اطراف مقعد وبسته بودن مجرای اشکی
با سلام دخترم چهار ماهش اطراف مقعد قرمزه واجرای اشکی چشمش بسته اس یه مدت سولفات ستامید استفاده کردم وماساژ دادم هنوز خوب نشده
- مصرف دارو در شیردهی
سلام وقت بخیر خسته نباشین، ببخشید آقای دکتر من دندونم درد میکرد قرص بروفاژل 400 خوردم بعد خوردنش تو نت دیدم منع مصرف نوشته تو دوران شیردهی پسرم هفت ماهشه حالا نمیتونم بهش شیر بدم؟
- مطب؟
سلام و خسته نباشید آقای دکتر فردا مطب تشریف دارید انیسا رو بیارم یه چکاپ بشه یکم آبریزش داره و هراز گاهی سرفه اما انگار ریه اش خلط داره ،۱۹ واکسن یک سالگی داره بزنه؟
- رشد کم دور سر نوزاد
سلام دور سر نوزادم هنگام تولد ٣٤ بود در يكماهگي ٣٦، دو ماهگي ٣٧ و سه ماهگي ٣٨ شده. الان دور سر نوزادم كمه؟ چيكار بايد بكنم؟
- سرفه کودک ۲۶روزه
بچه من ۲۶ روزه هست از امروز سرفه همراه با خس خس داره چکار کنم.
- تشخیص حساسیت نوزاد به پروتئین گاوی
با سلام، نوزادی سه ماه دارم که دچار کهیر در دست و پا و اطراف گردن و جوش های ریز قرمز در اطراف گردن و صورتش شده که مشکوک به آلرژی به پروتئین گاوی تشخیص داده شد و آزمایش مدفوع برای ph ، مواد احیا کننده و ob انجام داد که آزمایش سالم بود، میخواهم از شما بپرسم که با توجه به اینکه متخصص آلرژی اصلا وقت خالی برای نوزادم ندارد، آیا آزمایشی به غیر از تست پوستی، برای تشخیص قطعی آلرژی وی وجود دارد؟ که بتوان با مراجعه به متخصص مثلا گوارش نوزاد درخواست انجام آن را نمود؟
- خون در مدفوع نوزاد
سلام دختر من ۴ ماهشه.خون در مدفوعش دیدم و ازمایش دادیم دکتر گفتن عفونت داره و ۵ روز سفکسیم مصرف کرد.ولی بازم خون داخل مدفوعش هست ازمایش هم دوباره تکرار کردیم میخاستم بدونم بازم عفونت داره یا ن؟من رژیم غذایی هم شدیدا رعایت کردم حدودا ده روزه جواب ازمایش الان Color : yellow
Consistancy : loose mucuidal
Ova of parasiters : not seen
Protozoacyst : not seen
W.B.C : 22_24
R.B.C : 4_6
Yeast : not seen - شربت
سلام قطره پدی لاکت و روزی ۵ قطره به مدت دو هفته به پسر چهارماهم دادم ایا میتونم کلا بهش بدم یا ضرر داره
- سرماخوردگی و واکسن دوماهه
سلام دکتر دخترم الان هفت روز که سرما خورده وشربت سیتیزن اسپری بینی مصرف میکنه الان حالش بهتره فقط شب سرفه داره تب هم نداره فردا نوبت زدن واکسن دوماه یشه مشکل نداره ببرمش
- قطره آدزیر
سلام جناب دکتر قطره آدزیر قطره ی خوبیه؟؟آد و زینک و آهن باهم تداخل ایجاد نمیکنن؟؟
- نوزادان
سلام پسر ۵ ماهه دارم صورت جوش میزنه و پوسته پوسته میشه وزیاد هم خارش میده لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
- تشخیص حساسیت به اشتباه
سلام و خسته نباشیدنوزاد سه ماهه ام رو بخاطر اگزمای درماتیت آتوپیک به دکتر بردم، ایشون بدون انجام آزمایش، گفتند که به پروتئین گاوی آلرژی داره و براش پپتی نوشتند، تا اینکه با مراجعه به پزشکی دیگر و انجام تست کالپروتکتین، خون مخفی ، کشت مدفوع، GI track و وجود مواد احیا کننده و سایر پارامترهای لازم برای تشخیص آلرژی یا وجود ویروس یا انگل یا باکتری مشخص شد که پسرم سالمه و آلرژی به پروتئین گاوی نداره، شیر خشک مخصوص بچه های آلرژیک هنوز تموم نشده و دو قوطی ازش دارم، اشکال داره اونا رو مصرف کنه ؟ آیا به اندازه شیر خشک معمولی ارزش غذایی دارن تا وقتی تموم شد براش معمولی بخرم؟
- شیر خشک
سلام اقایه دکتر من بچم ۴۰روزشه هفت ماهم به دنیا امده شیر خودمم کم شده بچم سیر نمیشه باید چه شیر خشکی براش بخرم
- سرفه نوزاد ۱۰ ماهه
سلام نوزاد ۱۰ ماهه سرفه می زد بردم پیش متخصص دارو سالبوتامول داده و آزیترو ماسین وگفتن اگر بی قراری کردن آزیترو ماسین را استفاده کن الان آزیترو ماسین را شروع کردم سالبو تامول را قطع کنم یا هنوز استفاده کنم
- شیرنخوردن
باسلام نوزاد ۴ ماهه من هم شیر منو میخوره هم شیرخشک اما مدتی هست که دیگه شیر منو نمیخوره وبه شیشه عادت کرده میخواستم بدونم الان اگه از شیشه بگیرمش دوباره ممکنه شیر منو بخوره یا با توجه به سنش به شیشه عادت کرده و نمیشه کاریش کرد؟
- بیخابی
سلام خسته نباشیناقای دکتر .دلیل کم خواب شدن بچه هفت ماهه چیه فقط خوابس در روز شاید ۳ الی ۴ ساعته بعضی وقتام کمتر دلیلش چیه

