Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- یبوست
سلام پسر من ده ماهشه از شش ماهگی که غذای کمکی شروع کردم یبوست گرفته .مدفوع و بعد از یه هفته تا ده روز انجام میده .این دفعه پانزده روز مدفوع نکرد شیاف گذاشتم .روغن زیتون بادام دادم .شربت نی نی لایک دادم بردم دکتر شربت لاکسی ژل داده موردی ندارد بدم بهش .نمیدونم چکار بکنم که خوب بشه
- در مورد شیر خشک
سلام خسته نباشید..دختر 4 ماه و نیم دارم..4 ماهگی وزنش 6 کیلو و 50 گرم بود..شیر خشک بهداشت (شیر یارانه ای) میخوره..چون در ابتدا سهمیه کمکی شامل شد الان دیگه براش کمه و در کنارش شیر خشک نان 1 میخوره..یکی از آشنایان چند قوطی شیر خشک آپتامیل برام اورد..مشکلی نیست چند وقتی در کنار شیر بهداشت،شیر خشک آپتامیل هم بهش بدم؟ دیگه بعدش دوباره نان 1 بهش میدم. مشکلی نیست؟
- آب دهان نوزاد
سلام وقت بخیر .فرزند دختر من سه ماه و بیست روزش هست.از دوماهگی آب دهانش زیاد میریزد و و کف میکند حتی یکی دو مرتبه ازتجمع آب دهان بر روی لب و قورت دادن حالت خفگی بهش دست داد،میخواستم بدونم علت آب دهان نوزاد چیست و آیا درمانی دارد یا برطرف میشود به مرور.سپاس
- خس خس سینه
سلام پسری 3 ماهه دارم که از بدو تولدهنگام نفس کشیدن صدای خس خس میده و بعضی وقتها هم در حالت خوابیده انگار که آب دهانش تو حلق و ریه ش جمع شده و با حالت خفگی سرفه میکنه تا نفس بکشه در این موقع اگربه حالت ایستاده بغلش کنیم انگار راحت نفس میکشه. بچم در زمان تولد 3400 وزن و 52 سانتش بود و در هفته 37م سزارین شد فقطم شیر مادرشو میخوره ممنون میشم اگه راهنمایم کنین
- شربت سالبوتامول
سلام پسرم سه ماهشه سرماخورده و تو گلوش خس خس میکنه دکتر بهش شربت سالبوتامول داده آیا این شربت برای طیر دوسال ممنوع هست شربت رو ادامه بدم یا نه؟
- سرماخوردگی نوزاد نه ماهه
هر ده دقيقه يك بار سرفه خشك ميكنه و ابريزش بيني داره ميتونم بهش ازيترومايسين بدم؟
- یوبست
سلام خسته نباشید آقای دکتر پسر من مریض شما هست الان یکماهشه الان سه روز هست مدفوعش خیلی کمه به صورت دانه ای هست و خیلی هم زور میزنه و گریه میکنه .من باید چیکار کنم اقای دکتر.ممنونم
- نوزادان
سلام.خسته نباشید.پسرم چهارماه و ۱۶ روزشه.تا یک ماه پیش من از کریر زیاد استفاده میکردم براش.در طول روز فقط.فقطم با کریر اروم میشد.الان شنیدم که میگن ممکنه به کمرش فشار بیاد و کج بشه و یا مشکلات دیگه.نگران شدم.درسته این حرف؟مصره برا بچه کریر؟
- مدفوع سبز نوزاد ٦ ماهه
سلام آقاي دكتر دخترم ٦ ماهشه از ٥ ماهگي غذاي كمكي رو شروع كردم والان سوپ و فرني و كته با ماهيچه ميخوره به صورت ميكس شده وزماني كه ٦ ماهش تمام شد و واكسن زد شروع كردم قطره آهن روزي ١٥ قطره و مولتي ويتامين ميخوره ولي چند روزيه از روزي كه قطره آهن ميدم رنگ مدفوعش سبز تيره ويكم سفت و يك روز درميان دفع داره آيا بخاطر قطره آهنه يا مشكل ديگه ايه؟ممنونم ازتون🙏
- درمان بی خوابی کودک
سلام پسر ۵۰ روزم خیلی کم میخوابه در روز ۴ ساعت شبم تا ۷ صبح بیداره بعد تا ۱۲ میخوابه
- باسلام دخترم دوماهشه شربت سیتریزین بهش دادم الان دوروزه مدفوع نداره
- تیرگی بند انگشت نوزاد
نوزاد 46 روزه دارم و زیر ناخنش تیره هست باید چیکار کنم؟
- ادرارسوختگی
سلام خسته نباشیدپاهای دخترمن سوخته بااینکه زودعوضش میکنم ومیشورمش بعدکانالدولا وزینک اکساید هم زدم فایده نداشته لطف میکنیدیه پمادخوب معرفی کنیدممنون
- پاسخ بهسلام پسر من زود به زود سرما میخوره ۷سالشه سفیسکیم پودری دیگه موجود نیست میشه قرص سفیسکیم بهش بدم
- زینک سولفات
سلام میتونمبه بچه تو هشت ماهه شربت زینک سولفات بدم
- کمبود وزن
باسلام خدمت شما.نوزاددخترمن باوزن ۲۷۰۰وقد۴۷درهفته ۳۸ ب دنیا امد وهمان روز ب علت بیحالی دربیمارستان ۱هفته بستری شد وچون مشکوک ب منژیت بود ۱هفته دوز آنای بیوتیک گرفت وهمچنین آب کمرش گرفتن وخداشکر منفی بود و یک وسروس بود الان ۴ماه ونیم وزنش۴۹۰۰بسیارکم شیرم نیخوره ب تشخیص دکارش شیر آپتامیل pdfهم درکنارشیرخودم میدم امااشتها ب خوردن نداره وخیلی کوچولوئه شب تاصبح اصلا بیدارنمیشه ودرکل خیلی ساکت وارمه.وزنشم کمه .توروخدا راهنماییم کتید
- پاسخ به؟
سلام خسته نباشید نوزاد یه هفته دارم وزن تولدش دوکیلو پونصد بود دکتر اطفال شیر خشک پیشنهاد دادن .بهش شیر تروویتال میدم ولی شکمش روزی سه چهاربار کار میکنه .میخاستم بدونم ایا باید شیر رو عوض کنم؟؟در ضمن داروخونه بهم شیر لاکتومیل هم پیشنهاد داد
- ویتامین
سلام نوزاد۳ماهه ای دارم که ویتامین آد ومولتی ویتامین نمیخوره استفراغ می کنه چکارش کنم ممنون
- سرماخوردگی
تا چند دقیقه بعد مصرف آزیترومایسین نوزاد۲ماهه میشه شیر بدیم بهش؟متشکر
- سوراخ کردن گوش
سلام بهترین زمان سوراخ کردن گوش کی هستش الان دخترم سه ماهشه سوراخ کنم یا صبر کنم

