سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- عدم رشد نوزاد سه ماه
با سلام خدمت دکتر نوزادی سه ماه و نیمه دارم با وزن تولد 3100 و قد 49 و دور سر 34.5 حدودا یکه ماه با وضعیت عدم وزن گیری دچار نگرانی های شدم و روی وزن 5 کیلو حدودا یک ماه استپ کرده با توجه به گرفتن ازمایش و کشت خون هیچ گونه عفونتی خداروشکر نداشت و در حال حاضر شیرخشک پپتی جونیور مصرف میکنه آیا درمانی هست برای جذب بهتر ؟
- عفونت چشم نوزاد
سلام دخترم ۱۹ روزشه مدفوع که میکنه همراه با باد اولش بو میده . شیر خشکم بهش ندادم
- خر خر کردن نوزاد
سلام وقت بخیر نوزاد 27روزه صدای خرخر از بینیش میاد مشکلش چیه و چکار باید کرد
- سلام نوزادم گریه میکنه ایا استامینوفن بدم
- بیماری پوستی
سلام دخترم دوماه وبیست روزشه تقریبا سماعی میشه که روی کشاله ران قسمت زیر شکم یه تیکه خال قرمز رنگ دیدم چی میتونه باشه آیا حساسیت به چسب پوشکه خیلی نگرانم لطفاً جواب منو بدید
- رشته
سلام آقای دکتر از چندماه میتونم داخل سوپ رشته و جوانه گندم بریزم ؟
- کهیر مادر شیرده
با سلام.احتراما به عرض می رساند همسر بنده در اثر خوردن گرمیجات از جمله موز،رازیانه،قاووت برای افزایش شیردهی نوزاد ۷۵ روزه دخترمون، دچار کهیر و خارش در بدن شده است. لطفا داروی مناسب جهت رفع مشکل با توجه به شیردهی مادر را اعلام بفرمایید.با سپاس فراوان
- غذا خوردن نوزاد پنج ماهه
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم 22 چهارماهش کامل میشه وارد پنج ماه میشه خیلی علاقه نشون میده ب غذا تا غذا اینا میبینه خودشو میکشه سمت سفره میشه راهنمایی کنید چکار کنم آیا میشه از پنج ماهگی ب نوزاد غذا داد با تشکر
- خواب نوزاد
سلام آقای دکتر. پسرم ۵ ماهشه و تا همین چند وقت پیش (حدود چهار ماهگی) شب ها کامل ۵ تا ۶ ساعت می خوابید و حتی برای شیر هم بیدار نمیشد. اما الان مدتی هست که چندین بار با گریه بیدار میشه و شیر میخوره دوباره میخوابه. روزها هم احساس خواب آلودگیه بیشتری نسبت به قبل داره و با فاصله ی ساعتی کمتری خوابش میاد و اگه نتونه بخوابه گریه میکنه. علتش چیه؟ مشکلی نداره؟ دو سه روز هم هست که روزا بعد بیدار شدن از چرت شروع میکنه بلند بلند صدا درمیاره. آدا آدا آدا میکنه.
- تیروییدکودک
با سلام ،آقا ی دکتر نوزاد من آزمایش تی اس اچ در سه روز اول 1.7بود ، الان در اوایل پنج ماهگی که آزمایش چک آپ دادیم، تی اس اچ عدد 4.1بود آیا نیاز به پیگیری داره و یاطبیعی هست؟ چون آزمایشگاه نوشته دوباره تکرار بشه
- خونریزی از بعد ختنه کردن
سلام خدمت دکتر عزیز من پسرم که 40 روز داشت به روش حلقه ختنه کردیم بعد از ختنه هیچ خونریزی نداشت ولی حدود نیم ساعت بعد خونریزی شدید داشت بلافاصله به دکتر مراجعه کردم گفتند به علت گریه زیاد یکی از مویرگهای زیر آلت پاره شده است که باید آن را سوزاند و این کار را انجام داد. حال این دغدغه ذهنی برای من و مادرش ایجاد شده که با سوزاندن آن مویرگ مشکلی اعم از مشکلات جنسی، نعوظ و ... برای آینده پسرمون بوجود نمیاد؟؟؟؟
- اندام تناسلی نوزاد دخترچ
- خوردن کرم کاندولا
وقتتون بخیر دخترم یک سالشه یکم کرم کاندولا خورد من دهنش شستم شیرم بهش دادم ولی فکر کنم یکم خورد استرس دارم الان چیکار کنم
- قطره سدیم کلراید
سلام اقای دکتر قطره ی بینی سدیم کلراید رو نوزاد شش ماهه ی فاویسمی ، میتونه استفاده کنه؟
- فاویسم و زیتوکید
سلام پسرم فاویسم و ۴ ماهشه میخواستم بهش مولتی ویتامین زیتوکید بدم آیا ضرری نداره؟ میگن ویتامین سی خوب نیی
- آب دهن
سلام دکترپسرم۱۰ماهو۱۵روزشه خیلی آب دهنش میادهمش جلوسینش خیس میشه علت وداروش چیه ممنون
- شربت اشتها اور
پسرم ۳ ماه و ۲۲ روزه.شربت نئو زینک و چه مقدار بخوره در روز؟ خیلی بی اشتهاس
- سلام من مادر یه کودک ۱۴ روزه هستم بچم روزی حدود ۱۰ بار عطسه میکنه
سلام من یه مادرم که نوزاد ۱۴ روزه دارم و نوزادم حدودا روزی حدود ۱۰ بار عطسه میکنه و خودم هم گلو درد دارم چیکار باید بکنم؟ بعضی مواقع هست که احساس میکنم نوزاد دلدرد داره آیا شربت میکسچر میشه برای نوزاد ۱۴ روزه استفاده کرد ممنون از پاسخگویی شما
- کم وزنی
کم وزنی نوزاد
سلام جناب دکتر نوزاد 28 هفته ای دارم که با وزن 1450 بدنیا اومده و 95 روز به خاطر عفونت بیمارستانی بستری بود از روز اول رفلاکس و عدم تحمل داشت تمام بدنش جوش میزد ورم معده میکرد که میگفتن کولیک و رفلاکس داره تا شش ماهگی خیلی شیرمیخورد و همیشه گرسنه بود و البته جهشی استفراغ میکرد شش ماهگی 10350 بود بعد در 7 ماهگی اعتصاب کرد به طوری یک قطره شیر نمیخورد شیرخشک نان ای آر مصرف میکرد تا آن زمان و نکسیپد بعد دیگه هرکار کردیم شیر نخورد انواع آزمایش هم گرفتیم نهایتا به توصیه پزشک پپتی جونیور را براش شروع کردیم که مثل اینکه حساسیت داشت به پروتیین گاوی و با این شیر خشک که اول در فرنی ریختم بعد با سرنگ دادم کم کم بهتر شد که الان حدود 600 تا 800 سیسی شیر میخوره الان وزنش خیلی پایینه و افت شدید کرد8100 شده و اینکه پپتی جونیور نایاب شده و پپتی هم بزور پیدا میشه دارو شربت ساختنی پنتوپرازول 10 میلی 5 سیسی صبح وشب میدم میخواستم بدونم که دارویی هست که معده بچه من رو خوب کنه و اینکه چه بکنم وزن بگیره و اینکه اگر شیرش پیدا نشد چه شیری جایگزین بدم
و اینکه اصلا و ابدا غذا نمیخوره فقط نهایتاً خودش میاد غذای سفره رو میخوره که حدودا ۴-۵ قاشق غذاخوری باشه البته غذای ما بخاطر بچه دیگه که داریم کاملا رژیمی هست و مواد مضر یا ادویه توش نمیزنم یعنی ایشون اصلا غذای خودشو نمیخوره فقط غذذای ما که اونم مقدارش کمه میخواستم اینم بدونم ۵ قاشق کافیه
چه بکنم اشتهاش بیشتر بشه
۲۷ دی پارسال بدنیا اومده ممنونم - با سلام دخترم یک سال و ۹ ماهشه سه ماه بهش شیر گاو دادم و روبوست داره الان سه ماه اینطوریه �د میخواستم شیرشو عوض بکنم اگه میشه کمکم بکنید

