Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تهوع و استفراغ
سلام دخترم ۴ ماهشه ۶ کیلو وزن داره واکسن ۴ ماهگی زدیم دو روزه تبش کنترل شده با استامینوفن اما تهوع داره که باعث استفراغ میشه خیلی بهش فشار میاد چیکار باید بکنم؟
- چپ حوابیدن
سلام اقای دکتر خسته نباشید دخترم دوماهشه ازاول فقط یا به چپ خوابید یا راست خیلیا میگن گردنش کچ میشه سرش دراز میشه نگرانم میشه راهنمایی کنید ممنو ن
- بدغذایی کودک
سلام پسر من ۸ ماهشه خیلی بد غذا شده یعنی قبلا اینجور نبود الان بجز شیر هیچی نمیخوره حدود دوهفتس بهداشت هم بردمش گفتن وزن اضاف نکرده خیلی نگرانم چی بهش بدم 😔
- گوش درد
سلام اقای دکتر بعَضی موقعها خیلی گریه میکنه بعد ک بردم جای متخصص گف شیر خودتو درست کن جا هرکی میرم ی چیزی میگه موندم چیکار کنم شبا از ساعت ۹تا ۳یکدم حیغ میزنه هر داروی گیاهی بگین خوردم قطره دایمتیکون هم دادم کید هلیکس هم دادم موندم الن بچم دو ماهشع چن روز دیگ میشع دوماهه چیکارکنم موندم ؟؟؟
- سرفه
بإسلام.دختري ٥ماهه دارم كه يك هفته پيش تب ٣٩درجه داشت بردم دكتربهش امپول زدن كه نميدونم چي بًود.داروي ديفن هيدرامين وسفكسيم١٠٠تجويزكرد.دخترم تا روزسوم تب داشت كه نصف شياف استفاده ميكردم براش.قطره استامينوفن روچون بالا مي اورد.بعداز گذشت يك هفته فقط گاهي وقتا سرفه ميكنه.من داروهاشوهر روز ميدم و قطع نكردم.اقاي دكتر ديشب رفتم دكتربهم گفت انفولانزا گرفتي گفتم كه دخترمم هم بيماره گفت حتما از اون گرفتي يعني الان دخترم انفولانزا داره؟ فقط قبلا هر دوساعت شير ميخوردالان هر ٦ساعت ميخوره وسرفه همسرم هم متخصص نميبره تا خيالم راحت بشه
- ميزان خواب نوزاد
سلام وخسته نباشيد دختر ٥ ماهه دارم كه شب ساعت دوازده تا ٩ صبح ميخوابه ولي در طي روز دوسه ساعت ميخوابه آيا اين ميزان خواب كافي مي باشد؟
- کمبود وزن
باسلام خدمت شما.نوزاددخترمن باوزن ۲۷۰۰وقد۴۷درهفته ۳۸ ب دنیا امد وهمان روز ب علت بیحالی دربیمارستان ۱هفته بستری شد وچون مشکوک ب منژیت بود ۱هفته دوز آنای بیوتیک گرفت وهمچنین آب کمرش گرفتن وخداشکر منفی بود و یک وسروس بود الان ۴ماه ونیم وزنش۴۹۰۰بسیارکم شیرم نیخوره ب تشخیص دکارش شیر آپتامیل pdfهم درکنارشیرخودم میدم امااشتها ب خوردن نداره وخیلی کوچولوئه شب تاصبح اصلا بیدارنمیشه ودرکل خیلی ساکت وارمه.وزنشم کمه .توروخدا راهنماییم کتید
- رفلاکس
سلام خسته نباشیدپسرم 4ماهشه رفلاکس داره دکتربراش قرص اس امپرازول20نوشته صبحهانصف حل کنم بهش بدم بخوره وقتی بهش میدم بالامیاره میشه داروی دیگری رومعرفی کنیدجایگزینش کنم
- غذای کمکی
سلام بچم ۵ماهشه وزنش ۹کیلوست بهش کم کم روزی یه وعده فرنی میدم اندازه یه قاشق چون شروع کردم نمیدونم قطعش کنم یا نه اما چون ۶ماه کامل نشده همسرم میگه نباید میدادی قطعش کنم یا نه؟
- پستانک
سلام .ببخشید دکتر نوزاد چهار ماهه ای دارم که مدام دستش را می خورد اگر به پستانک بدهم بهتر است یا همین که دستش را بخورد .در ضمندر ابتدا خیلی سخت سینه را گرفته برای شیر خوردن وهر از گاهی سینه را پس میزند .
- ناله نوزاد
سلام خسته نباشید نوزاد من یک ماهشه موقع ای ک شیر خودمو میخوره بخاطر رفلاکس و نفخ غر میزنه و ناله میکنه موقع ناله وقتی به پاهاش دست میزنم انگار دردش میگیره پاشو جمع میکنه و غر میزنه کلا بدش میاد به پاهاش دست بزنیم، طبیعیه؟
- مقدار اضافه کردن تغذیه
سلام جناب آقای دکتر کرم بین با احترام و تشکر فراوان پسرم بعد از تولد به دستور پزشک شروع به خوردن شیر کرد به مقدار ۵ سی سی کرد و دو روز بعد هر سه ساعت ۱۰ سی سی به دستور دکتر تغذیه کرد و در روز چهارم با مراجعه به پزشک مقدار مصرف شیر را ۳۰ سی سی اعلام کرد و الان پسرم هشت روزه شده و میخوام بدونم مقدار مصرف شیر هر چند ساعت و چند سی سی باید باشه و چه موقع باید مقدار تغذیه بیشتر بشه و همچنین راجب به شیر خشک که بعنوان کمکی چند درصد از غذای فرزندم رو میتوان از شیر خشک استفاده کرد . مادرش با استفاده از شیر دوش شیر خودش را داخل شیشه شیر جمع میکنه تا دقیقا مقدار سی سی مورد نظر تهیه و سپس به نوزاد میده ، این دوشیدن و با شیشه شیر به نوزاد دادن که اشکالی نداره بنظرتون؟ ممنون
- تیروئید نوزاد
با عرض سلام و وقت بخیر نوازد من در آزمایش غربالگری تیروئید روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت و با تکرار در روز دهم تی اس اچ 3 و یک دهم داشت که گفتن طببعی است.و با آزمایش وریدی در 29 روزگی تی اس اچ 8.09 و تی4 7.66 داشت که هر دو در رنج نرمال آزمایشگاه بودن که برای هردو مورد تا 16 طبیعی بود. میخواستم بدونم آیا نوزادم کم کاری تیروئید داره و نیاز به درمان دارد؟
- سلام خسته نباشید دخترم چهار روزسرفه میکنه سینش چرک کرده تازه چهارماهه میشع دکترآزیروسین 200 دس لوراتادین نیوتادین و استامینوفن داده ولی خوب نمیشه
سلام خسته نباشید دخترم چهار روزسرفه میکنه سینش چرک کرده تازه چهارماهه میشع دکترآزیروسین 200 دس لوراتادین نیوتادین و استامینوفن داده ولی خوب نمیشه BEsonE50هم داده
- برای نوزاد ۴ماهه چه مقدار شربت آموکسی سیلین استفاده کنم
با سلام و خسته نباشید ، برای نوزاد ۴ماهه که عفونت گوش داره چرک زرد رنگ ازگوشش ترشح میشه چه مقداری شربت استفاده بشه خوبه
- یبوست و کولیک در ۴۰ روزگی
سلام من پسرم یک ماهگیش تموم شد یبوست گرفت هفته ای دوبار شکمش کار میکنه فقط .الان دوماهشه.کولیک هم داره.چیکار کنم؟
- کم خوردن شیر مادر توسط نوزاد دوماهه
باسلام ممنون که وقت میزارید وسوال جواب میدن من نوزاد پنجاه روزه دارم دوهفته ای هست که کم شیر میخوره شبا سینمو نمیگیره ناگفته نمونه بچم کولیک داره وموقع پی پی زور میزنه که بهش پدی لاکت وکولیکز میدم که یکم بهتره واسه اینکه اروم بشه شیرمو میدوشیدم توشیشه میدادم میخورد چون نمیخوام عادت کنه شیشه ندادم البته سه شب بهش شیشه دادم بقیه شبا با هرار تا بدبختی بهش میدادم الان دیگه اونجوری هم نمیخوره فقط وقتی خیلی گرسنه میشه میخوره که طی روز سه چهار بار سینمو میگیره بچم سکسکه میکنه سرشو به عقب میده خرخر داره گاهی اوقات و یه کوچولو بالا میاره ابکی یا گاهی کم با پنیر نمیدونم چیه رفلاکسه یانه گریه بی تابی زیاد که نشه ساکت کرد نداره ممنون میشم راهنماییم کنید
- گردن
با سلام دختر من ۱ ساله است از ۳ ماهگی احساس کردم گردنش را کج میگیره چند تا متخصص بردم هرکدام یه نظر دادن که متفاوت بود در ۹ ماهگی پیش فوق تخصص ارتوپدی کودکان آقای دکتر تحریریان در اصفهان بردم ایشون معاینه کردند و گفتند مشکلی نداره ولی مداوم میبینم که دوست داره به سمت راست گردنش را کج بگیره اما گاهی صاف و گاهی به سمت چپ میگیره که خیلی این شکل کم اتفاق می افته می خواستم بدونم آیا ممکن عادت به کج گرفتن پیدا کرده باشه . با تشکر از شما
- پاسخ بهنوزاد
سلام آقای دکتر نوزاد هشت ماهه دارم فاویسم دارع سرفه میکنه میشه شربت pelargin kids بدم ضررر ندارع میگن چونکه عسل قاطی دارع خوب نیست
- کمبود وزن
سلام خدمت آقای دکتر نوزاد نه ماه ای دارم که زمان تولد وزنش ۲۵۰۰ بوده الان هم ۶۸۰۰ آیا این نرمال است سوال دیگر اینکه ایا ژل یا دارویی برای تسکین درد دندان درآوردن هست آخه خیلی بیقراری میکند و همه چیز را به دهان میبرد اما دندان هنوز ندارد

