Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- وزن کودک
سلام آقای دکتر.پسرم خیلی کم وزنه.وزن زمان تولدش 2و600 بوده الان که 9 ماهش کامل شده وزنش 7و300 هست.غذاکمکی وشیرمادرهم خوب میخوره.قطرهاشم 25آد.و15آهن میدم.به نظرشماچه ویتامینی براش مفید بدم راهنماییم کنید ممنون
- مصرف شربت پدیزان برای زیر دوسال
سلام وقتتون بخیر. پسرم ۱۸ ماهش هست. و تا الان قطره پلارژین بهش میدادم. آیا میشه بهش شربت پدیزان بدم ازین به بعد؟ پدیزان برای چندسال منع مصرف نداره؟
- یبوست
سلام ، دختر سه وسال ونیمه من چهار روز است که دچار یبوست شده ، چکار باید کرد
- عدم وزنگیری
سلام خسته نباشید دخترم ۵ ماهشه وزن تولدش۳کیلو بود بعد از دوهفته چون نمی تونست شیر خودم رو بخوره وزنس به دو ونیم رسید بهش شیر خشک دادم وزن گیریش خوب شد تا دو ماهگی به۴ودویست رسید ولی در دو ماه بعدیعنی ۴ماهگی یک کیلو ونیم وزن گرفت .وبعد واکسن ۴ ماهگی هم وزنش همون پنج ونیم مونده وثابت شده وتا دو هفته پیش اشتهاش خیلیییی کم شد وادرارش بد بو وتیره بودوتب کرد پیش پزشک بردم آموکسی سیلین تجویز کرد البته برا گوشش که التهاب داشت ومن فکر کردم واسه همون شیر نمی خورد العان شیر خوردنش یکم بهتر شد ولی وزن گیریش بازم ثابته ...کشت ادرار انجام دادم موقع ادرار یه چیز سفید تو کیسه ادرار شناور بود که به نظر خودم عفونت ادرار داشت ولی جواب آزمایش منفی بود العان به نظر شما باید چیکار کنم از نظر خودم عفونت ادرار داره
- واکسن آنفولانزا
سلام
پسر پانزده ماهه دارم. آیا خودم میتوانم با مراجعه به داروخانه واکسن را به فرزندم بزنم؟ و نام خاصی داره واکسنش؟ و اینکه باید در دو مرحله بزنم صحت دارد؟ لطفا راهنمایی کنید.
سپاس
- جوش سرسفید وقرمز اطراف آلت تناسلی نوزاد
سلام آقای دکتر پسر من الان13 ماهش هست چندروزی هست که اطراف آلت تناسلی وحتی روی آلتش وپایین آلت کشاله های رانش جوشهای ریز سرسفید و سرقرمززده چندباره پماد سوختگی وپمادتتراساکلین چشمی بتامتازون چشمی زدم وحتی adفایده نداشت چکار کنم؟
- شربت
سلام آقای دکتر گرامی ، طبق دستور شما به پسرم که دوسال و هشت ماه داره روزی یک قاشق مرباخوری شربت ایمونس دادم قبل از ایمونس ،آسماویت تجویز کرده بودیدم جدد ایمونس براش بگیرم یا شربت دیگه ای تجویز میفرمایید متشکرم
- آهن
سلام پسرم ۸ماهشه قبل وبعد دادن قطره چقدر فاصله باشیر مادر داشته باشه
- آمپول نوروبیون ۳ میل
پسر ۱۱ ساله سرما خورده بود دکتر عمومی برایش آمپول نوروبیون ۳ داد. آیا این آمپول برای این سن مجاز است؟
- زردی نوزاد چهار روزه
سلام دکتر
نوزاد من چهارروزه به دنیا اومده. زردی کرده درجش هم ۱۱هستش.
میخاستم بپرسم نیازبه بستری هست یا خیر؟
- رفلاکس و گرفتگی صدا
سلام دخترم ۴۰ روزه اشه و از دیروز صداش گرفته و رفلاکس هم داره و با وجود اینکه ۱۰ روزه امپرازول مصرف می کنه هنوز رفلاکس داره علت گرفتگی صداش رو نمی دونم چون هیچ علایمی نداره
- گردو
سلام از چند ماهگی به کودک باید گردو داد. خیلی خیلی ممنون از شما آقای دکتر بابت پاسخ های خوبتون ،الهی خیر تو زندگیتون ببینید
- سرفه ودرد قفسه سینه هنگام سرفه پس م ۶ سالشه
سلام پسرم ۶ سالشه سرماخورده بود الان سرفه دا ه و هنگام سرفه قفسه سینش در میگیره والبته یه کم تب هم داره
- شربت سفکسین 100
سلام عليكم دکتر ب دخترم شربت سفکسین 100 داده ولی نمیدونم چه مقدار بهش بدم و هرچند ساعت 15 کیلو و نشه
- دگزامتازون 3 بار در سال
سلام وقت بخیر،، اگر یه کودک 6 ساله،، 3 بار در یکسال دوز مناسب آمپول دگزامتازون مصرف کند عوارض زیادی خواهد داشت؟
- خارش دست وپا
الان ۲ هفته میشه شب و نصف شب دست پاش میخاره دونه ریز قرمزمیزنه پماد کالامین هم زدم فایده نداشته
- غذا در دهان نگه داشان
با سلام، دخترم ۲۶ماهه هست وغذا رو تو دهنش نگه میداره البته بعضیمواقع ، ووزن نمگیره، چیکار کنم که غذا خوردنش بهتر بشه
- مسواك
سلام و خدا قوت دخترم يكسالشه پنج تا دندون داره چطور بايد مسواك بزنم ؟ايا خمير دندان بايد بزنيم ؟
- سلام خسته نباشیدبه من گفتین بایدسطح آنتی بادی واکسن هپاتیت ب پسرم چک شودچون واکسیناسیون به خاطرعفونت ریه خیلی جابه جاشدوپدریکی ازدوستان نزدیکمان هم هپاتیت ب داشت که پسرم خیلی باهاش غذاوآب دهنی استفاده کرده بودالبته باخودش نه پدرش Result:42.8بودچون زیر۱۰۰میباشدنبایددوزتقویتی بزنیم؟البته یک باربراتون فرستادم فرمودین نرماله ولی به من گفتن بالای ۱۰۰بایدباشه دکترخودش تاهفته دیگه نمیادممنون میشم جوابم بدین مرسی
- سرماخوردگی
تا چند دقیقه بعد مصرف آزیترومایسین نوزاد۲ماهه میشه شیر بدیم بهش؟متشکر

