Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- رشد تکاملی کودکان
آیا کودکان نارس از نظر رشد تکاملی مانند حرف زدن عقب تر و کندتر از کودکان ترم می باشند
- قطره مولتی ویتانین
سلام اقای دگتر بچه 9 ماهه دارم مولتی ویتامین ویواکید میخورد ولی الان دیگا نیست چه مولتی ویتامینی بخوره که خوب بلشه. وزن و قد رشد بچه هم کاملا طبیعیه
- تیروئد
- تکامل
سلام آقای دکتر پسرم الان چهارده ماهشه اواخر هفته 35بدنیا اومد دوازده ماهگی وزنش 9300قدش 73دورسرش 46 بود از هفت ماهگی نشست ، هشت ،نه ماهگی سینه خیز و چهار دست وپا رفت ،یازده ماهگی به بعد دستشو به مبل و دیوار میگرفت و راه میرفت والان که تو چهارده ماهه راه میره درمورد حرف زدن از یازده ماهگی تا بحال فقط کلمه دده میگه و الان حرف هایی مثل ت ،ب و چیزهای نامفهوم میگه ،با انگشت اشاره هم زیاد اشاره میکنه من چندتا سوال دارم که خواهش میکنم مثل همیشه به من پاسخ بدین 1:رشد جسمی و حرکتی پسرم چطوره؟ 2:در مورد حرف زدنش مشکلی نداره ونیازی هست ببرم گفتار درمانی؟3:رشد ذهنی پسرم چطوره؟ وقتی بهش میگم سرسری سرشو تکون میده ؟کنترل تلویزیون میگیره جلو کانال عوض میکنه ،بهش میگم کلاغ پر کن انگشتشو میذاره رو زمین،چیزی رو بگیر و بده را میدونه،4:اینکه میگن بچه های نارس از نظر هوشی عقب تر و هوش کمتری نسبت به کودکان ترم دارن درسته ؟من خیلی نگرانم میگم نکنه خدای ناکرده پسرم اینجوری باشه 5:در حال حاضر پسر من با یک کودک چهارده ماهه ترم خیلی تفاوت داره میخوام بدونم به وضعیت یه بچه ترم رسیده؟ممنون میشم به سوالات من با بله و خیر جواب بدین چون همیشه درجواب سؤالات من میگین در دوسالگی نرمال میشه و به بقیه میرسه ومن جواب سوالاتم را نمیگیرم ، بازم ممنون
- تب
سلام. بچم نزدیک شیش سالشه امروز که چهارشنبه هست دومین روزیه که تب داره دیشب بردم دکتر گفتن گلو و... همه خوبه. فقط استامینوفن دادن و چون شکم درد داشت سه تا ساشه کیدی لاکت زینک هم دادن روزی یکی. یکمی سر درد هم داره. اگه تا سه روز خوب نشد یعنی ویروسی نیست؟
- گلودرد
یلام دکار پسر ۴.۵ ساله دارم کمی گلودرد داره و کمی تب کرده پلارژین بدم یا سیموسپان ؟
- راه نرفتن
سلام آقای دکتردخترم 17ماهشه راه نمی ره بعضی وقتا مبل میگیره بلند میشه راه نمی ره
- واکسن یکسالگی
سلام. آیا بچه ای که به تخم مرغ آلرژق داره میتونه واکسن یکسالگی رو بزنه؟ من چند جا خونده بودم که واکسن یکسالگی سرخک و سرخجه توش از مواد تخم مرغ استفاده شده و برای کسایی که به تخم مرغ آلرژی دارن خطرناکه.
- آیا قرص آفاکلاو ۶۲۵ برای فاویسم بد است
- دل درد کودک ۷ساله
سلام دکتر دخترم استفراغ داشت با دل درد شدید بردمش دکتر بستریش کرد بعد از۷روز بستری دلش همچنان هی درد میکنه سونو هم سه بار ازش گرفتن لنف نود آرتریت میزانتریک بود حالا هی دلش درد میکنه وهیچی نمیخوره چکار کنم دکتر ممنون میشم راهنمای کنید
- ادرار سوختگی
سلام وقت بخیر دختری یک ساله و نیمی دارم جای پوشک و بیشتر قسمت جلوی بدنش درد میکنه و گریه میکنه ولی نسوخته و نه قرمز شده
- طریق مصرف دارو برای کودک یک ساله
با سلاممصرف داروی آموکسیسیلین ۱۲۵ برای کودک یک ساله با وزن ۹ کیلو به چه شکل است
- مقدار مصرف سفیکسیم ۱۰۰برای کودک یک سال و پنج ماه با وزن ۱۱.۵
چقدر دارو مصرف کنم
- تعویق واکسن ۱۸ماهگی
سلام خسته نباشید واکسن ۱۸ماهگی تا چند روز عقب بیفته اشکالی نداره؟
- تاول سوختگی
با سلام. پسر ده ماهه ام متاسفانه انگشت اشاره دستش بخاطر فرو کردن داخل نان داغ تازه از تنور نانوایی درآمده تاول زده بنظر نمیرسه که درد داشته باشه چون با انگشتش غذا میخوره یا بازی میکنه و قرمزی یا علامت دیگه ای نداره فقط اندازه تاول یه کمی بزرگ هست یعنی خیلی مایع داخلش هست میخواستم بدونم اقدام خاصی برای تاول نیاز هست؟ آیا حتما باید به پزشک مراجعه حضوری داشته باشم یا صبر بدم تا خودش خوب بشه؟
- قرص نوافن
سلام سردرد داشتم دخترم 16ماهشه شیر خودم میخوره نوافن خوردم بعد دو ساعت نیم شیر دادم اشکال ندارد
- مقدار دوز مصرفی آزیترومایسین ۲۰۰
دوز مصرفی و ساعات آزیترو مایسن 200. 12ساله. وزن31کیلو. عفونت گلو و تب از دیروز شروع شده . تجویز دکتر بوده فراموش شده.
- سینوزیت
سلام خسته نباشید..پسرم ۶سال و نیمشه ۲۰کیلو..سینوزیت داره سینوسای راستش سینوزیت حادداره دکتربرام سفیکسیم ۱۰۰نوشتن هر۱۲ساعت چندسی سی بایدبدم؟
- تب وسرفه خلط دار
سلام خسته نباشید دخترمن ۲سال و۷ماهشه امروزصبح تب کرد وهمراه تب سرفه ای خلط دارداره میتونم بهش شربت آفاکسیم ۱۰۰بدم بهش
- پادرد
سلام.دخترم چهارسالشه همیشه بعدازخوردن غذا دل درد میگیره ودائم ساق پاش درد میکنه .میخواستم دلیل این دو مشکل ولطف کنید بفرمایید

