Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی
سلام پسرم دوماهشه صداش و سینه اش گرفته شده خیلی اذیته نپیدونم چی بهش بدم لطفا کمکم کنید
- سرفه نوزاد ۷ماهه
سلام آقای دکتر دخترم ۷ماه ونیم است چند روزه که سرفه خشک میکند تب نداره بنده سر خود بهش آموکسیسیلین میدم اشکالی نداره
- گوش
سلام دخترم از تولد تا الان که یکسالشه گوشش میکشه ۳ بار دکتر بردم گفتن عفونت نداره کلافه ام کرده.همشم گوشش تمییز می کنم.مال چیه اقای دکتر.اینم بگم از تولد تا الان رفلاکس پنهان داره.از ۵ ماهگی تا یازده ماهگی نکسیوم دادم .دیگه گیر نمیاد قطعش کردم سر خود.شبا ده بار بیدار میشه از خواب
- حساسیت به پروتیین گاوی
سلام اقای دکتر. نوزاد چهل و سه روزه دارم که با دیده شدن خون در مدفوع تشخیص حساسیت گاوی دادن. من فقط لبنیات رو به گفته ی دکتر قطع کردم. گوشت گاو میخورم از کجا بدونم که ممکنه خون مخفی تو مدفوع بچه باشه ؟ اصلا بحثی به نام خونمخفی در مدفوع صحت داره ؟
- وزن نوزاد
سلام نوزاد چهار ماهه من وزن 5500 گرم دارد که طی دوماه 500 گرم اظافه وزن پیدا کرده است ایا طبیعی است
- دوز مصرفی سفکسیم ۱۰۰نوزاد هشت ماهه
سلام نوزاد هشت ماهه با وزن هشت کیلو گرمی دارم دوز مصرفی شربت سفکسیم ۱۰۰و بروفن و سالبوتامول رو میخاستم بدونم چقدره
- پماد اوسرین ثمین
سلام اقای دکتر. ایا از پماد اوسرین ثمین میشه به عنوان پماد سوختگی برای ناحیه ی پوشک نوزاد استفاده کرد به صورت روزانه؟
- مشکل دندان دراوردن نوزاد
سلام آقای دکتر....پسرم ۱۰ ماه و ۶ روزشه ولی هنوز دندون در نیاورده خیلی نگرانم چکار کنم.
- دلیل شیر نخوردن نوزاد
سلام خسته نباشید پسر من الان تازه پنج ماهه شده نزدیک یه هفته هست که شیر خوب نمیخوره شبا توخواب میخوره اما روزا خیلی کم مگه اینکه خیلی گرسنه با شه بخوره بعضی مواقع هم بالا میاره میخواستم اگه لطف کنید علتشو بدونم
- گردن گرفتن نوزاد
سلام وقت بخیر پسر من ۴ ماه و ۲۵ روزش هست گردنش کامل سفت نشده وقتی توی بغلم مینشونمش گردنش به پایین میفته ولی غلت میزنه و وقتی روی شکم میذارمش واسه چتد دقیقه میتونه گردنشو بالا بگیره.خیلی نگرانم مشکلی داره که گردنش سفت نشده؟
- صداخوردن شکم
سلام. آقای دکتر بچه من یک ماه و نیمشه و کولیک داره. شکمش خیلی قارقور میکنه اشکال نداره؟در ضمن مثلا دیروز شکمش 5بار کار کرد البته اسهال نبودا . اینا طبیعیع؟
- سرفه کودک ۲۰ روزه و گرفتگی سینه
نوزاد ۲۴ روزه ای دارم که دو روزه سرفه می کنه و سینه اش هم خس خس می کنه که صداش رو می شنویم کمی هم صداش گرفته باید چه کرد؟؟
- لك پيشاني و پلك
سلام آقاي دكتر دختر من از زمان تولد لك به شكل ٧ روي پيشاني و پلك داره و وقتي گريه ميكنه يا زور ميزنه پر رنگتر ميشه ميخواستم ببينم اين لك ها از بين ميرن يا خير؟ و اگه از بين مي رن چه زماني؟ و آيا دارويي چيزي براي زود از بين رفتنشان وجود دارد؟
- بیماری کودکان
سلام پسر 10 ماهم دچار تب شده نمیدونم چیکارکنم نمیزاره از دستمال خیس استفاده کنم یا قطره استامیفون بدم باید چیکار کنم تا تبش بیاد پایین
- بي قراري كودك
سلام پسرم ٤٤ روزشه. از سه هفته پيش مدام بي قراره. دل درد نداره.گريه نميكنه.اما مدام دست و پاهاشو حركت ميده. و مدام زور ميزنه.همش بدنشو كش ميده. تماس گرفتم نبودين بيارم پيشتون.خطرناكه اقاي دكتر؟
- ریفلاکس مخفی نوزادان
سلام، نوزاد ۲ ماهه ای که ریفلاکس مخفی داره که مدام دستهاشو مشت میکنه و ماهاشو تو شکمش جمع میکنه و با حرص شیر میخوره البته این حالت با خرص شیر خوردنش بیشتر شبها است شیرخشک هم گاهی در طول روز بهش داده میشه تا حالا نان بوده به پزشک مراجعه کرده بی بی لاک بهش داده میشه با صدای بلند گریه میکنه و خیلی دیر آروم میشه، قطره ضدنفخ و شربت گریمچیر بهش داده میشه خیلی تاثیر نداره و اخیرا پودر مترانیدازول برای ریفلاکس داده میشه وضعیتش رو خیلی بهتر نکرده طریقه خوابیدنش رو هم سرش رو کمی بالاتر از بدنش قرار داده میشه خواب عمیق نداره میخاستم راهنمایی کنید چکار باید کرد چه دارویی براشون استفاده بشه که وضعیتش رو بهتر کنه؟
- سلام یه برامدگی نرم روی سر پسر ۱۸ روزمه تو رو خدا واسه چیه گفتن واسه زایمان طبیعی بوده امکانش هست از سر پسرم برع
آیا این برامدگی از روی سر نوزادم میره خیلی میترسم لطفا جواب بهم بدید ممنونم
- پارافین خوراکی
سلام دکتر میشه به دخترم 3ماهشه پارافین خوراکی بدم ک راحتتر دوستشویی کنه دذ ضمن فاویسم داره تداخل ندارن؟
- اضافه کردن نبات یا شکر در فرنی کودک ۹ ماهه که یک هفته بعد می شه ۱۰ ماهه
باسلام وخسته نباشید پسرم ۹ ماهه است با وزن ۹ونیم کیلو از ۷ ماهگی فرنی بدون شکر دادم تا ۹ ماهگی که ۷روز دیگه وارد ۱۰ ماهگی می شه می تونم نبات یا شکر تو فرنی بریزم نبات بهتره یا شکر چه مقدار
- حالت تهوع واستفراغ
سلام نوزاد شش ماهه من بهش امروز مولتی ویتامین دادم بهش تهوع استفراغ دست داد خیلی شدید بود بردم بیمارستان یه شربت دادعلتش رو بایدچکار کنم ممنون

