Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شیاف استامینوفن
سلام خسته نباشید. شیاف استامینوفن چه زمانی طول میکشه تا جذب بدن بشه و بعد از اون اگر مدفوع کرد نیاز به تکرار شیاف نباشه؟
- تشنج
بإسلام.دخترم امروز وارد ١١ماهگي شد حدود ٣روزه هر دو ساعت چشماشو رو هم فشار ميده دوبار تكرار ميكنه انگشت هاي دست و پاش هم خيلي خيلي اروم تكون ميخوره اينا علائم تشنجه؟ با اين وضعيت كرونا ميترسم برم دكتر
- مصرف قطره آهن
سلام خسته نباشید بخاطر36هفته ودو روز دنیا امدن نوازد دوقلو :الان دوماهگی هستن مصرف قطره آهن صلاح یانه
- نفخ و شیر خشک
سلام آقای دکتر. نوزاد ۲ ماه ای دارم که شیر خودم رو میخورد و داخل مدفوعش رگه های خون بود که با تغییر رژیمم مشکل حل نشد، به توصیه شما چند روزیه که شیر خشک HA میدم. مشکل خون حل شده اما به شدت نفخ پیدا کرده، ممکنه این هم از علائم آلرژی به شیر خشک باشه؟ باید شیر خشکش رو عوض کنم؟ شما چه شیری پیشنهاد میدین؟
- بادکردن یک طرف بیضه نوزاد
بیضه سمت راست پسرم خیلی بزرگتره ایا مشکلی داره
- گرفتگی گردن
عرض سلام وخسته نباشید نوزاد ۵ ماهی دارم دربعضی موقع یعنی هفته ای یک بار انگار که عضلات گردنش میگیره وبرای چند ثانیه سرش به همون حالت میمونه بعد به حالت خودش برمیگرده بااین حالت حرکت چشمانم انگارکه یه فشاری دردی تحمل میکنه تند تند بهم میخوره ودیگه سرش به اون طرف نمیچرخکنه تا یه ساعت حتی یک روز بعد ...پیش متخصص اطفال بردم گفتن مشکلی نیست ولی نگران هستم شدید به نظرشما نوزادم مشکلی داره..
- واکسن 4ماهگی
سلام پسرم الان وارد 6 ماه شده اما هنوز واکسن 4 ماهگی شو نزدم همش سرماخوردگی داره الان یک ماه هست نمیدونم کروناست یا آنفولانزا چیکار کنم واکسن شو بزنم یا نه آخه نگرانم چون هم مریضه هم خیلی عقب افتاده؟
- خوردن کاغذ
سلام آقاي دکتر دخترم يک تيکه ي خيلي کوچک از کاغذ روي اسباب بازيش رو خورده و من خيلي نگرانم مشکلي براش پيش مياد؟؟
- قطع شیر شبانه
سلام افای دکتر شیر شبانه شیرخوار از چند ماهگی باید قطع بشه؟
- تکرر مدفوع خلطی
سلام. دختر من شش ماهه است حدود دو هفته اس ک تکرر مدفوع داره اما کم و ب صورت خلطی و باسنش هم خیلی سوخته و ب نظرم همین خلط باعثش است. هنگام دفع این مدفوع خلطی درد دارد. وزن گیری اش و رشدش هم خوب بوده
- کار نکردن شکم نوزاد ۲۵ روزه
سلام نوزاد 25 روزه دختر بازم خیلی کش و قوس پیدا به خودش و 12 ساعته که شانس کار نکرده ش با شیر خودم تغذیه میشه؟
با شیر خودم تغذیه میشه و 12 ساعته که شکمش کار نکرده خیلی پیچ و قوس به خودش میده و قرمز میشه چه کار کنم؟
- کار نکردن شکم نوزاد 3ماه ونیمه
سلام خسته نباشین نوزاد پسرم س ماه وبیست روزشه و یک ماهه ک چون شیر خودم خیلی کمه و سیر نمیشدو همش هم بالا میاورد شیر خشک بهش دادم،ولی بخاطر شرایط بدو کرونا نتونستم دکتر ببرمش و با توضیح شرایطش برای دکتر داروخونه،براش شیرخشک گرفتم...اول ببلاک ای ار که خوب بود و ی مدت خورد ولی دیگ نخورد،اپتامیل ک شکمش کار نمیکرد و الان هم بیومیل ای ار ک روزای اول خوب بود ولی الان بازهم شکمش کار نمیکنه...چندبازم در روز شیرخودمو میدم ک خیلی کمه...برای اینکه شکمش کار نمیکنه اذیت میشه و شیاف گذاشتم براش...میدونم ک باید ببرم دکتر حضوری ولی اخه شرایط بده ...ت رو خدا شما پیشنهادتون چیه
- بوی بد دهان
سلام دکتر دخترم از امروز صبح دهنش یکم بود میده به نظرتون علتش چی میتونه باش پنج ماه ودو روزشه
- زدن واکسن 6 ماهگی
سلام پسرم 6 ماه است این دوهفته هستش سرما خورده دکتر بردم ولی هنوز علائم سرماخوردگی تو جونش هستش یه هفته پیش نوبت تزریق واکسن 6 ماهگی داشت الان چیکار کنم باوجود علائم سرماخوردگی باید بچه رو ببرم واکسن بزنم؟
- وسیله مناسب برای حمل نوزاد تازه متولد شده
با سلام و احترام لطفا بفرمایید از بین وسیله هایی مثل کریر ، کری کات ، ساک حمل نوزاد کدام یک برای حمل نوزاد تازه متولد مخصوصا از بیمارستان محل تولد تا منزل را توصیه می فرمایید؟اگر در این مورد راهنمایی بفرمایید بسیار ممنون خواهم بود.
- گلودرد کودک ۹ماهه
سلام آقای دکتر کودکم ۹ ماه داره آبریزش بینی و گرفتگی صدا مثل خروسک داره آب که بهش میدم تو گلوش نگه میداره خس خس سینه رو داره امروز اینطوری شده نیازی هست که تو این شرایط بطور حضوری ببرمش پیش متخصص اطفال یا دارو و راه حل خونگی داره برای بهبودش؟ ممنون میشم سریعتر پاسخ بدید چون خیلی نگرانم گلوش عفونت کرده باشه
- اسهال نوزاد هفت ماهه
سلام پیرم اسهال شل و ابکی داره هفت ماهشع و اشتها هم نداره چکار کنم ،بش موز و آب سیب دادم نخورد اصلا هیچی جز شیر نمیخوره ،شیر خشک بابام میخوره ،از دیروز اینجوری شد البته مسافرتم نمیدونم برا تغییر آب و هوا است یا دندان یا میکروبی چیزی ،ممنون میشم راهنمایی کنین
- کار نکردن شکم نوزاد سه ماهه و درست شیرنخوردن
پسرم سه ماهشه ۳ روزه مدفوع نکرده همش زور میزنه و گریه میکنه شیر هم درست نمیخوره دوتا میک میزنه و ول میکنه
- رنگمدفوع
سلام اقای دکتر. نوزاد بیست روزه دارم. دو روزه رنگ مدفوعش سبز لنجی شده و خیلی شل هست مثل اسهال ادم بزرگها. دل پیچه های شدید داره. حساسیت به پروتیین گاوی داره و من لبنیات مصرف نمیکنم. کمکی هم آپتامیل پپتی یک میدم. از قطره ی پدی لاکت هم روزانه استفاده میکنه.خواستم ببینم رنگ و قوام مدفوعش طبیعیه؟
- پیچ و تاب خوردن
سلام دخترم دو ماه و 26روزه ست با قد و وزن نرمال وزن گیری نرمال موقع شیر خوردن چند روزه خیلی پیچ و تاب میخوره و گریه میکنه در صورت عادی این کارو انجام نمیده قبل از دو ماهگی بالا میاورد و پیچ میخورد یک ماهی میشد ک خوب شده بود گفته بودین ببلاک ای آر بدم ک اسهال گرفت و نان اچ آ رو ک میخورد ادامه دادم داروی ضد نفخ دایمیتکون روش اثری نداره البته شما ک تجویز کرده بودین بهم ساعت نداده بود دارو خانه نوشته بود عصر و شب پنح قطره پدی لاکت روزی پنج قطره میخوره روزی یکبار دفع داره پیش اومده یک روز یا دو روز هم دفع نداشته باشه پیشاپیش از پاسخگویی شما ممنونم

