Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- آزمایش نوزاد 11 ماهه
سلام ببخشید شما گفتید آزمایش بده چه آزمایشی باید بدهدر مورد سوال قبلی.
- قطره آد توت فرنگی
آیا قطره آد با طعم توت فرنگی برای نوزاد مناسب هست وایجاد آلرژی نمی کند با تشکر
- کودک
سلام آقای دکترین نوزادی 25 روزه دارم که زردی دارد وزن کودک 5 کیلو هستش ممنون میشم بفرمایید آز چه شربتی استفاده کنم ؟
- پسرم ۶ماهشه
سلام نوزاد ۶ماهه دارم که بخاطر عفونت ریه دوبار تو خواب حالت تشنج بهش دست داد الان قرص فنوباربیتال روزی ۳۰میلی میخوره و همچنین بعداز بستری شدن بردمش پیش متخصص گوارش بهش داروی رفلاکس داده والان دوباره حالا سرما خوردگی داره بردم دکتر بهش ازیترومایسین ونئوتادین و پلارژین داده الان بچم روزی شاید ۱۵نوبت دارو میخوره خیلی نگرانم بنظرتون همه این داروها رو با هم میدم مشکلی براش پیش نمیاد
- پاسخ بهتغذیه
سلام دختر6ماهه دارم ولی پانمیگیره ایامشکلی داره
- سرماخوردگی نوزاد ده ماهه
سلام خسته نباشید پسرم ده ماهش از دیروز تب میکنه آبریزش بینی داره گلوشم بالا آمده بردم دکتر بهش اموکسی سیلین ۱۲۵ داد از دیروز دارم بهش میدم اصلا خوب نشده خیلی گریه میکنه چه داروی دیگه بهش بدم
- فاویسم
سلام نوزاد من 35 روزش هست و فاویسم داره. من و پدرش فاویسم نداریم و توی خانواده کسی این ژن را ندارد ممکنه آزمایش فاویسم در 6 ماهگی یا یکسالگی منفی شود؟؟؟؟؟
- مشکل بعد از ختنه
سلام آقای دکتر. ضمن تشکر از شما . پسرم را در ۴۵ روزگی ختنه کردیم و الان بعد از ۵۰ روز که از ختنه شدن میگذره سر آلتش و اطراف محل ختنه کبود به رنگ بنفش هست . میخواستم بپرسم آیا مشکل داره. ممنون از شما
- لرزش دست وپا
سلام دنتر دو ماهم در خواب دست و پایش برا مدت چند ثانیه لرزید البته تو ماشین رو دستم بود دست انداز بود سرش با قنداق فرنگی خپرد به دسته ماشین وولی گریه نکرد درد نداشت
- قرمزی گونه نوزاد 7ماهه
چه پمادی میتونم براش استفاده کنم
- اسهال نوزاد ده ماهه
سلام اقای دکتر بچه من ده ماهشه وزنش ۶ نیم دنیا که اومده ۳سیصد بوده اصلا وزن نمگیره دوبار کرونا گرفته الان اسهال داره قطره پروبیبی استفاده کردم روز ۵ یا۶ بار زیرش مره بااین قطره دو تا شربت چرک خشکن هم خورده ۷روز بدش اسهال گرفته چکار کنم ممنون
- سلام اقای دکتر بچم ۳۶روزشه دکتر براش دومتیدون تجویز کرد باز بالا میاره شیر خشک رو ولی سیر خودمو بالا نمیاره با شیر خودم یبوست میگیره و دل درد لطفا کمکم کنید
- نوسان دمای بدن با مصرف دارو
با سلام وخسته نباشید خدا شما رو برای بچه ها حفظ کنه ممنون از همه ی راهنماییهاتون خیلی مفید هستند پسرم یک هفته مونده تا وارد ۹ ماهگی بشه با وزن ۹ کیلو گرم کمی سرفه و کمی خش خش بینی ونیز کمی ابریزش چشم وبینی دکتر براش اول سفکسیم ۱۰۰ هر ۱۲ساعت ۲ودو دهم سی سی با قطره سرماخوردگی وضدسرفه هر ۱۲ ساعت ۲ونیم سی سی با قطره چشمی جنتا مایسن بعد یک هفته خوب شده بود ولی بازهم بینی خش خش داشت دوباره شربت ازیترومایسن ۲۰۰هر ۱۲ ساعت ۲ونیم سی سی به مدت ۷ روز و شربت زادتین هر۱۲ ساعت ۲و نیم سی سی با پودر مونته کاست روزی یک عدد با آب به اندازه یک قاشق کوچک حل کرده وخورانده شود ولی از آن روز به بعد خوب شد ولی از شروع داروهای مرحله دوم دمای بدنش یک دفعه می شه ۳۷ونیم بعد از ۱۰ دقیقه یک دفعه می شه ۳۶و ۶ در طول روز تمام سرو گردنش عرق می شه این اتفاق بعد از داروها شده چی کار کنم ضمنا تو این طول درمان هرروز خیلی کمی موز و یک عدد بیسکوبیت مادر باشیر له کرده و کمی خرما در فواصل مشخص دادم از این هم می شه یا داروها باعث شدند چون قبلا اصلا این طوری نمی شد همه داروهارو قطع کردم در ۴ روز و موز وخرما وبیسکویت هم نمی دم دوز مصرف داروها برای کودک ۹ ماهه مناسب تو رو خدا راهنماییم کنید خیلی نگرانم ممنونم
- ممنون میشم پاسخگو باشین
سلام .میخاستم بدونم این داروها برای نوزاد ۵ماهه که سرفه وتب داره و دکتر اورژانس تجویز کرده بخصوص آمپول هیدرو کورتیزون با اب مقطر تزریقی ۵سی سی ضرر نداره بقیه داروهای تجویز شده هم استامینوفن ۱۲۵شیاف.سرماخوردگی اطفال شربت.سدیم کلراید اسپری بینی.وایبو پروفن 100 ممنون میشم جواب بدین راستش از دادن این داروها به نوزاد میترسم مخصوصا از آمپول که تجویز کردن
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتر پسر من بیمار شما هست و ۶ ماه دارد و سرما خورده و تب کرده با توجه به اینکه سفر هستید من چه داردهایی باید بهش بدم توی گلوش هم سرفه میکنه عفونت هست انگار
- ترش بودن مدفوع
سلام .دخترم لنا باوزن 2.650به دنیا اومد وزن سه ماهش 5.300 دیر به دیر شیر میخورد وبه خاطر رفلاکس نکسیوم میدم همشیر خودم میخوره هم مقدار کمی شیر خشک .گیگوز با sma استفاده میکنه همینکه شیر خشک بهش میدم شکمش کار میکنه بوی ترشی داره وابکی .ممنون میشم شیر خشکی معرفی کنید که مدفوعش از این حالت در بیاد و علت ترش بودن چیه
- یبوست
سلام بچم ۳ماهشه وزن تولد۲۷۰۰الان بالای ۷کیلو شیرمادرمیخوره باشیرخشک اپتامیل پرونوترا.قطره بایولاکت هم میدم بامولتی ویتامین ازاول مشکلی نداشته یعداز ۲۰روز نفخ ویبوست گرقته نفخش زیاده یبوستش هم طوریه که خیلی زورمیزنه شرخمیشه اوایل ماساژ میدادم مدفوع میکرد الان نمیکنه یک دکتر گفت حساسیت ب پروتئین گاوی داره شیرخشک haگرفتیم تاثیرنداشت ی دکترگفت شیرخشک کامفورت بدید اضلانمیخوره یک دکترگفت مشکل ازشیرمادره اونم پودر پیدرولاکس داد خیلی اذیته همش گریه میکنه چکارکنم دکتر
- واکسن دوماهه
سلام بچه ام ۶کیلو وسیصد گرمه دوبرابر وزن پاراکید بدم؟
- اس امپرازول
سلام. پسر من دوماهه . پنج کیلو. رفلاکس شدید داره. دکتر عمومی در مرکز بهداشت بهش اس امپرازول داده. گفت ساشه امپرازول ده رو نصفشو صبح بدم نصفشو شب. ایا این مقدار زیاد نیست واسش؟
- بالابودن انزیم کبدی
سلام نوزاددختر40روزه دارم که روزپنجم زردی 11/8داشت و به 9رسید ودوباره رفت بالا و 10/5شد وچندروزبهش قطره بیلی ناستردادم که تازه عددزردی به 7/23رسیده و فاویسم داره ودر ازمایش قبلی SGPT35بود و SGOT52بودو کل صورتش و گوشس پرازجوش شده بود که روی جوش گوشهاش پوست پوست زردشده بود که گفتندبه پروتین گاوی حساسیت داره ودارم براش پمادمیزنم و تازه بهترشده چهارروزبعد که ازمایش دادم انزیم کبدی SGPT53.0هستو SGOTشده59که گفتنداین ایتم کم شده و الان SGPTبالاست دکتردوباره برای هفت روزدیگه ازمایش مجددنوشته وگفتندمیتونه بخاطرالرژی و بیماری فاویسم باشه این بالابودن وگفتندکه دیگه قطره بیلی ناسترندم الان این بالابودن به نظرشمادلیلش چیه واینکه میترسم قطره بیلی نتسترندم ودوباره زردی بره بالابه نظرشماچکارکنم با تشکر

