Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مننژیت در نوزاد
چرا در درمان مننژیت باکتریال در نوزادان تجویز سفوتاکسیم از سفتریاکسون بهتر است؟
- تست غربالگری نوزاد
با سلام و احترام نوزاد ما روز 4 ام هست. امروز تست غربالگری انجام دادیم . نتایج تست به شرح زیر بوده : t4: 21.55 t3:1.87 tsh:7.15 شاخص t4 بالا است . با توجه به سایر شاخص ها آیا می توان گفت نوزاد ما پرکاری تیروئید داره؟ ممنون میشم توضیح بفرمایید.
- مجرای چشم بسته
سلام دخترم ی ماه وپنج روزشه ولی هنوز ترشحات چشمی داره چه قطره ایی مناسبه که استفاده کنه
- سلام نوک سینه راست پسرم که یازده ماهشه خون میاد
- پیوست سوال قبل آروغ
آقای دکتر من سرچ کردم فکر کنم رفلاکش برگشته.من فقط بهش سرلاک میدم ۷ ماهشه اما چند روز سرلاک با شیر پاستوریزه مخلوط میکردم بهش میدادم.بعد اون روز دیگه غذا نمیخورد کمرش بلند میکنه و شبا هر یک ساعت تو خواب جیغ میکشه گریه می کنه و بی قراره.ممکنه مال این باشه؟غذا چی بهش بدم چندماهگی غذای جامد بهش بدم؟؟
- اسهال و سوختگی
دختر ۱۲ماهه دادم بعد سفر دچار اسهال شده روزی ۴تا ۵بار هروقت عوضش میکنم میبینم سوخته و چربش میکنم رنگ مدفوعشم زرد و گاهی سبز میشه یک هفتس اینجوریه
- خس خس گلو وگرفتگی بینی وخلط گلو نوزاد
- تغذیه نوزاد6 ماه
سلام اقای دکتر دخترم وقتی ب دنیا امد 2470 گرم بود 42 هفته ب دنیا امده بود الان شیش ماهشه تموم شده شرم هر وعده دوساعتو نیم 60 سی سی میخوره وزنش5700 هست میگن کمبود وزن داره ب نظرتون چکار کنم البته قبلا ببلاک میدادم بعد عوض کردم نان میدم تازگی ها هم یهو از خواب میپره گریه میکنه
- تغذیه کودک 9 ماهه
با سلام کودک 9 ماه من عموما چیزی در دهانش نمی گذارد حتی غذای خودش را هم باید با قاشق به او بدهم و میلی به خوردن با دستهای خودش ندارد فقط با دستهایش غذا را بهم می ریزد مطلقا در دهان نمی برد با توجه به اینکه این عمل جزو تکامل محسوب می شود لطفا راهنمایی نمایید
- شیرخشک
سلام دخترم دوماه و ۱۵روزشه وزن تولدش ۲۵۰۰بود الان خیلی وزن نگرفته و تو ۲ملهکی ۴۲۰۰شد یه کم رفلاکس داره که شدید نیست بهش شیرخشک نان ۱دادم اوایل دل درد کرفت بهش نساخت الان شب ها و صبح ها پدی لاکت میدم خوبه تقریبا به تخم مرغ حساسیت داره بقیه چیزا رو نمی دونم بعضی مواقع یه جوش های ریزی میزنه که دلیلشو نمیدونم میخوام شیرخشک بدم همراه با شیر خودم چه شیر خشکی رو معرفی میکنید به غیر از اپتامیل پپتی جونیور چون بد مزه است نمی خوره ممنون از شما
- مدفوع نوزاد
باسلام اقای دکتر پسر من دوماهشه وزنش ۵۷۰۰ هست پسرم روزی سه چهار بار مدفوع میکنه هر چی شیر بیشتر بدم بیشتر هم مدفوع میکنه اصلا هیچی بهش نمیچسبه وزنش هم کمه هرکار میکنم تپل نمیشه چیکارش کنم اقای دکتر؟ وزن موقع تولدش۳۴۰۰ بود و اینکه شیرخشک میخوره به همراه شیرخودم
- کم خوابی
نوزادی 23 روز دارم. مقدار شیر خوردن زیاد ولی خواب کم، البته این موضوع چند روزی پیش امده
- سرما خوردگی
سلام پسرم 6ماهه است آب ریزش بینی سرفه عفونی داره باید چه دارویی بهش بدم.ممنون
- سرفه نوزاد
سلام آقای دکتر طریقه مصرف آزیترو ماسین متخصص برای نوزاد ۱۰ ماهه با وزن ۸.۵ نوشته روزی ۴ میلی لیتر باید یک بار در روز بدهم یا نه
- استفراغ نوزاد ۶ روزه
سلام آقای دکتر بعد ۱۳ سال ۶ روز پیش صاحب پسر شدم از روز سوم هر چی شیر خشک میدن تو بیمارستان استفراغ میکنه. تو سونوگرافی چیز خاصی نشون نداده شکمش هم نرمه ، غلظت شیر خشک روهم کم کردن باز پس میده لطفا راهنمایی کنین مشکلش چی میتونه باشه
- ریزش ابرو
سلام خسته نباشید پسرم ۴ ماه ونیمه ازسه ماه ونیم داره کم کم ابروهاش میریزه عادیه ؟؟ ازدوماهگی مولتی میدهم تازگی هم آهن بهش میدهم خیلی نگرانم توغربالگری دوبار گرفتن تیروئید نداشت البته چون شیر نداشتم یه هفته اول شیر خشک دادم نمیدونم میتونه نتیجه رواشتباه کرده باشه یانه
- زجر تنفسی
سلام آقای دکتر دستم به دامنتون خیلی لطف میکنید اگر به سوالم جواب بدین.
پسرم در ۲۷ هفتگی با وزن ۱ کیلو به دنیا اومد . اوایل دیسترس تنفسی نداشت ولی حالا در ۳۶ هفتگی با وزن ۲۳۰۰ بدون واندیلاتور خیلی نفس نفس میزنه و دکتر گفت وقت نفس کشیدن سینش خرخر میکنه . و براش flixotide 50 دو دفعه در هر ۲۴ ساعت تجویز کرده. آیا این دارو برای نوزاد نارس خطرناک نیست؟
خارج از ایران هستیم وگر نه حتما میاوردمش پیشتون برای معاینه . خدا از برادری کمتون نکنه . - مولتی
با سلام قطره مولتی ویتامین روزی چند قطره بچه ۵ ماهه باید بخوره؟
- سلام پسرم 6 روز دیگه 6 ماهه کامل میشه 10کیلو وزن داره الان دوماهه هی سرما خورده میشه باز شربت پلارژین آموکسی سیلین دادم خوب شده تمام که میشه بعد یک هفته دوباره سرماخوردس و سرفه دستاشم کلا توی دهنشه مال چیه ممکنه از دندوناش باشه چیکار کنم ممنونم راهنماییم کنید این دارو باز بگیرم بهش بدم مشکلی نداره
سرماخوردگی سرفه
- میزان مصرف سفکسیم برای کودک ۸ کیلویی
سلام فرزندم ۸ کیلو هست چقدر دارو بهش بدم

