Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ختنه
سلام خسته نباشید میخواستم بپیرسم آقای دکتر ختنه ام میکنن؟ اگه ختنه میکنن لیزری یا حلقه میذارن؟
- در مورد نگه داری قطره
سلام آقای دکتر آیا قطره آد وقطره استامینوفن باید تو یخچال نگه داریم بعد از استفاده یا تو دمای اتاق
- تغذیه کمکی
سلام آقای دکتر من بچه ام فردا ۱۶۰ روزه میشه میخوام تغذیه کمکی با فرنی رو شروع کنم آیا برای فرنی شیر پاستوریزه و استریلیزه جوشیده شده استفاده کنم؟مقداری شیر جوشیده را همراه با آب بپذم درسته؟؟چون میگن نباید به بچه زیر یک سال شیرگاو داد و برای من هم سخته شیر خودمو بریزم
- سرماخوردگی
سلام خسته نباشیدپسرم4ماهشه سرماخوردگی داره سه روزپیش بردمش پیش متخصص واسش ازیترودرباقطره بینی سدیم کلرایدووقطره بینی دی بی سالین نوشته داروهاروبهش میدم ولی خیلی سرفه خشک میکنه ومیخوادبالابیاره 7کیلووزنشه چه دارویی بدم خوب شه؟
- شربت پیروی ساید برای بچه
شربت پیروی ساید برای بچه ۱۱ ماهه چطور مصرف بشه
- شیرخشک
سلام پسرپنج ماهشه رفلاکس داره.دیگه شیرخودمونمیخوره البته توخواب میخوره توبیداری نه.میخوام شیرخشک بدم بنطرشماچی بدم؟؟
- شیر خشک
سلام نوزادی دارم مشکل کلیوی داشت دکتربراش شیرخشک ببلاک کانفورت تجویز کرد الان این شیرخشک درداروخانه های شهرما موجود نیست میخواستم بدونم میتونم ازشیر حشک جایگزینی استفاده کنم نوزادهشت ماهه ۰۹۲۱۷۵۱۴۴۹۶
- شستشوی معده نوزاد
سلام .خسته نباشید.ببخشید نوزاد ما دیشب به دنیا اومده و از صبح همش یع میزنه (مثل کسی که حالت تهوع داره و میخواد استفراغ کنه)و سینه ی مادرشو نمیگیره..گفتن باید شستشوی معده بدن...آیا این کار برای نوزاد خطرناک نیست؟و اینکه لازمه باید انجام بشه؟
- شیر مادر
سلام آقای دکتر دخترم فقط یک ماه شیر مادر خورد.شیرم کم بود الان که دو ماه و نیمش هست شیرم خشک شده.ببلاک ۱ میخوره.اشکالی نداره؟چه کار کنم
- نگه داشتن غذا و قورت ندادن
سلام دکتر ،پسر هشت ماه دارم که غذای کمکی مثل فرنی یا سوپ یا هر غذای که میدم را قورت نمیده و داخل دهان نگه میدارند حتی برای نیم ساعت هم شده نگه میدارند تا من روی پاش بزنم تا گریه کنه و قورت بده با اولین قاشق تا اخرین قاشق همین کار باید تکرار بشه تا قورت بده ولی با شیر خشک خوردند مشکلی نداره چهار دست و پا میروند تو هیچش مشکلی ندارم الا با غذا خوردند اوایل غذای کمکی اینطوری نبود قشنگ قورت میداد ولی الان نزدیگ دو ماه هست که اینطوری شدند دکتر متخصص هم بردم گفتند مشکل خاصی ندارد شربت سانستور با اهن دادند ولی بازم قورت نمیده
- زردی کودک
با سلام و وقت بخیر کودک من با وزن 3150 گرم و بصورت طبیعی متولد شد، در روز دوم تولد زردی کودک بسرعت بالا رفت و ما به بیمارستان مراجعه کردیم و پس از آزمایش متوجه شدیم که درجه زردی به 20.5 رسیده است ، پس از بستری و قرار گرفتن در زیر مهتابی در عرض دو روز زردی در محدوده نرمال قرار گرفت ، سوال بنده این است که از کجا تشخیص دهیم زردی به مغز آسیب نرسانده و بیلی روبین در مغز رسوب نکره است ؟؟(کودکمان دچار حساسیت فاویسم می باشد) سپاس...
- نوزاد
سلام من یک نوزاد 42روزه دارم موقع ادار زیاد گریه میکنه وقتی ک ادار میکنه بعدش آروم میشه آیا مشکلی داره!!
- تیره شدن پوست دور ناخن نوزاد
درود، چند روزی میشه که پوست دور ناخن دست دختر یک ماهه ام تیره شده، دلیلش چی میتونه باشه؟
- شربت نیوزینک
- پا چنبری
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما. مرتضی هستم دختری دارم 5 ماهه که از یک پای خود دچار مشکل پا چنبری هست و دکتر بردیم گفتن ورزش بدین تا یک سالگی بعد از اون گچ میشه. خواستم بپرسم چیکار کنیم که مشکل خوب باشه و هم برای راه رفتن راحت باشه بعدا. با تشکر از افغانستان با شما در ارتباط شدم.
- سرفه نوزاد۳ماهه
پسرم ۳ماهشه،دوروز سرفه میکنه البته از بدوتولد ترشحات پشت حلق داشت که گفتن مشکلی نیست و قطره رینوسالتین دادن حالا دوروز که سرفه خلط دار میکنه چیکار کنم؟
- قطره مناسب برای استفراغ کودک ۱۳ ماهه باوزن ۱۰کیلو
با سلام وخسته نباشید برای کودک ۱۳ ماهه که شیرخشک آپتامیل آچ آ می خوره باوزن ۱۰ کیلو چه قطره استفراغی مناسب است میزان مصرفش رو هم ببان کنید ممنون از شما
- عوارض شربت سفکسیم
سلام ببخشید آقای دکتر نوزادی دارم که هفته قیل به دلیل عفونت گوارشی تحت درمان با شربت سفکسیم و دی سیکلومین شد الان سه روز است که تحت درمان است ولی مخاط سینه و بینی اش زیاد شده به حدی که شیر خوردنش هم مشکل شده آیا این مشکل از عوارض شربت سفکسیم یا دی سیکلومین است یا خیر
- علت سرد بودن پیشانی نوزاد سه ماهه
پسر سه ماهه دارم ازمایش دادم آهن خونش ۱۰/۴ هستش حالش خیلی خوب بود بیرون باد می وزید از وقتی اومدیم خونه حالا دوروزه رنگ پریدگی داره ومن دوبار استامینوفن دادم هیچ یک از علائم سرماخوردگی رو نداره و در این دوروز پیشانیش سرد هستش چی کار کنم و علائم سرماخوردگی رو نداره علت رنگ پریدگیش چیه تا حالا ۳ بار یکبار یک روز دومین بار ۵ روز و سومین بار دو روزه که رنگ پریدگی داره چه ویتامینی بدم ضمنا شیر خشک آپتامیل اچ آ می خوره
- خارش پشت گردن
سلام دکتر خواهر من یازده ماهشه پشت گردنش قرمز میشه ومیخاره آن قدر چنگ میزند گردنش را تا زخم میشه دلیلش چی میتونه باشه؟

