Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- گریپ میکسچر
سلام آقای دکتر برای نوزاد 5 ماهه با وزن 7.200 برای رفع دلدرد و بیقراری چه دارویی استفاده کنیم؟ و چقدر شربت گریپ میکسچر بدیم؟
- شربت
سلام . بچم کولیک داره دکتر گفتن روزی 30 قطره در سه وعده شربت کولیک ایزبهش بدم . الان دوردز چون شبها بی تابی میگرد گریپ میچر هم تجویز کردن که البته گفتن اگه خیلی بی تابی میکنه بهش بدین . دیشب بهش دادم ولی 10قطره کولیک ایز رو ندادم . میخواستم بپرسم همینکار درسته یا کولیک ایز هم باید بدم؟واینکه گریپ میچر خواب آوره؟
- جوش صورت نوزاد
سلام نوزادم ۳۵ روز است از اول شیرخشک پره ببلاک میخوره الان دو سه روز جوش های ریز رو صورتش نمایان شده علتش چیه ?ایا خشکی پوسته یا حساسیت
- قطره DHA
با عرض سلام و وقت بخیر و با عرض پوزش از ایجاد مزاحمت میخواستم بدونم آیا میشه قطره DHA را به نوزاد پنجاه روزه هم داد؟اگر بله روزی چند قطره؟ باتشکر
- شیر خشک
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم میتونم یعد از یک سالگی به پسرم شیر خشک بدم و دیگ شیر خودمو ندم چون شیرم کمه هم خیلی لاغر شدم
- نوزاد
سلام خسته نباشید من دخترم ۴ ماهشع خلط پشت حلق داره دیروز دکتر بهش شربت اموکسی سلین داده تا چند روز طول میکشه خوب یشه خلط خیلی اذیتش میکنه
- وزن نوزادچهارماهه
باسلام وخسته نباشیدمنیک پسرچهارماهه دارم که ۲۰ام الان واکسن چهارماهگی برایش زدم وزنش ۷۲۰۰ودورسر۴۲وقدش۶۷که هم شیرخودم وهم شیرخشک نان میخوره وزن هنگام تولد۳۹۰۰باقد۵۱بودهمه اطرافیانم میگن بچه ات چقدرضعیف ولاغره میخواستم بپرسم شیرخشک مقوی هست من به بچه ام بدم که برخورده تپل تربشه البته شیرخشک نان روتقریبا خوب میخورم ولی معمولا یبوست دارن وشیرخودم روهم خوب میخورن...باتشکر
- زردی نوزاد ۱۵ روزه
سلام. نوزادم ۱۴ روزه است. زردی ۱۳ داشت ک ۵ ساعت زیر دستگاه ماند و به ۱۱ رسید. دیشب مادرهمسرم بهش۵یا ۶ قطره اب انار (دوتا دانه ی انار) داده خورده. مبخواستم ببینم مشکلی براش پیش میاد ؟ خیلی استرس دارم
- بی اشتهایی نوزاد ۸ ماهه
سلام جناب دکتر کودک دارم سه روز تب داشت روز چهارم تبش خوب شد بعد جوشهای قرمز کمرنگ روی تمام بدنش درامد و از موقعی که تب داشت تا الان بی اشتها شده لطفا راهنماییم کنید ممنون
- کش و قوس بیش از حد نوزاد در خواب
- زردى پسرم يك ماهشه
پسرم يك ماهشه رو دماغش و كنار چشمش زرد يه كم هم زمينه داخل چشمش زرد روز اول ك بدنيا اومد زرديش رو ١٢بود با نور مهتابى ك كرايع كرديم اومد رو ٧بعدش باز برديمش با استفاده از دستگاه گذاشت رو پيشونيش اومده بود روى ١٠بهم گفت شبر بدش ديگه خوب ميشه حالا نگران شدم ١ماهشه هنوز خوب نشده هيچ داروى هم تجويز نكرد .چيكار كنم ؟توى اين ويروس كرونا هم ميترسم بچمو ببرم دكتر .واقعا خيلى نگرانم . ايا ب مغزش اسيب وارد نميكنه الان يك ماع هنوز اين زردى رو داره؟ چه دارويى بش بدم؟ميتونم از داروهاى عطارى استفاده كنم .؟
- رفلاكس معده
با سلام دختر من ٢ماهش هست بعد از شير براي زدن بادگلو به خصوص زماني كه خوابه مثل شبها نميتونه بادگلو بزنه و هي به خودش ميپيچه و گاهي گريش ميگيره اين نرماله؟ براي رفلاكسشه؟تو خواب مدام به خودش براي رفلاكس ميپيچيد و صدا در ميورد ، الان كمتر شده ولي الان وقتي بادگلو داره همچنان اونطوريه. خيلي جديدا اب دهن و حالت كف داره و همش داره ترش ميكنه يا عق ميزنه و سرفه ميكنه . خيلي كم بالا مياره شايد ٢روز يكبار حالت پنيري بيشتر مواقعموقع شير خوردن دايما سرش رو رو به عقب مي بره و ناآرومه.آيا مي تونم از قطره زانتك و يا داروهاي مشابه اين استفاده كنم
- فابیسم
سلام خسته نباشید آیا لوبیا سبز برای فابیسم مضر است؟
- اگزما
دخترم اگزما دارد چه بزنم برود ۴ ماه دارد
- پاسخ بهسلام پسر من زود به زود سرما میخوره ۷سالشه سفیسکیم پودری دیگه موجود نیست میشه قرص سفیسکیم بهش بدم
- زردی نوزداد
با سلام و وقت بخیر نوزاد ما ۳روزه بدنیا اومده و در بیمارستان زردی رو چک کردن و نداشت زردی ولی روز سوم صورتش زرد شد و آزمایش بردیم ععد ۷را نشان داد آزمایش گفتن نیاز به بستری نیست و دارو هم احتیاج نیست فقط باید شیر بخوره بنظر شمادعدد۷خیلی بالاست یعنی دارو نیاز نداره
- کوچک بودن دورسر
دختر دوماه ونیمی دارم که درو سرش موقع تولد سی و چهار ونیم بوده ولی الان سی و هشت و نیم هستش خواستم بدونم آیا دور سرش کم نیست
- تیرویید
سلام پسر من یک ماهشه بریدمش دکتر گفت زردی داره ازمایش گرفتن الحمدلله زردیش کمه فقط تیروییدTsh 5.89است ایا خطر ناک است یا نه
- حساسیت به شیر گاو
با سلام پسرم هفت ماهش تموم شده، به شیر گاو آلرژی پیدا کرد. پنج روز اسهال داشت، داخل انگشت های دستش زخم شده شبیه ب اگزما، شربت سیتریزین و پماد هیدروکورتیزون بنطر شما میتونم براش استفاده کنم؟
- دخترم ،۹,ماهشهر چند روزی سرفه میکنه هرچی هم خورده برمی گردونه تغذیه اصلیش شیر مادره

