Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- پریدن در خواب
سلام آقای دکتر. پسرم تو ماشین روی صندلی کودک میشینه. ده ماهشه. تو ماشین خوابش میبره. اما اغلب اوقات که تو ماشین خوابه هی تو خواب تکون میخوره و میپره. تو خونه موقع خواب اینجوری نیست. تو ماشین داخل شهر هم اینطوری نمیشه. تو اتوبان و بیرون شهر اینجوریه. علتش چیه؟
- سویق
سلام خسته نباشیددکترپسرم 5ماه و4روزشه خس خس سینه داره وشیرپنیری زیادبالامیاره دوروزه غذای کمکی فرنی وپوره هویج روبهش میدم سویق برنج یاگندم بخرم بهش بدم؟البته فرنی روباددوقاشق شروع کردم خواهشاراهنماییم کنیدممنون
- اب ریزش دهان
پسرم سه ماهشه تازه وارد چهارماه شده بعد از شیرخوردن وآروق زدن اب از دهان ش میاد در عدس ک جلو لباسش خیس میشه
- نشنیدن
سلام دختر من ۳ ماه۱۵ روزش هست که به صداواکنش نشون نمیده به سمت صدا بر نمیگرده وبعد از دوماهگی خندید نگاه کرد وگوش چپ خوبه گوش راست دکتر کمی شک داشت گفت ببرم جای دیگه واین علایم از اتیسم یا بخاطر گوشش است کجا ببرمش تا بفهمم مشکل از چیه
- تست غربالگری نوزاد
با سلام و احترام نوزاد ما روز 4 ام هست. امروز تست غربالگری انجام دادیم . نتایج تست به شرح زیر بوده : t4: 21.55 t3:1.87 tsh:7.15 شاخص t4 بالا است . با توجه به سایر شاخص ها آیا می توان گفت نوزاد ما پرکاری تیروئید داره؟ ممنون میشم توضیح بفرمایید.
- شیر خشک
با سلام پسر ۵ ماهه ام سیمیلاک کمفورت ۱ میخواد. به لاکتوز حساسیت پیدا کرد. الان شیرخشک چی بهش بدیم ؟ مرسی
- واکسن ۱سالگی
با سلام الان ۱۲ روزه واکسن ۱ سالگی دختر م را زدم که دانه هایی ریزی روی بدنش زده .حتی شکمش. اما کم اند .میخواستم بدونم آیا خطرناکه.و داروی خاصی نیاز داره.باید چکار کنم. دسترسی فعلا به دکتر ندارم.با تشکر از شما .
- کاهش اشتها بعد از سرخک
سلام دخترم ۱۱ ماهشه ماه پیش سرخک گرفت..تا قبل از مریضیش همه جور غذایی میخورد..سوپ..زرده تخم مرغ..موز و سیب..بعد از اینکه سرخکش خوب شد دیگه هیچ کدوم از این غذاها رو نمیخوره فقط برنج و ماست و پنیر خامه ایی...دخترم به پروتئین شیر گاو حساسیت داره..لطفا راهنماییم کنید..یک ماه مریض بود الان کاملا خوب شده
- کک
سلام کار به دادم برس بچه ام یک سالشه اومدم روستا کک نیشش زده جاشون قرمز شده و متورم شده میاره وچی بدم بهش یا چی بزنم که خارش نکنه و جاش ورم نکنه پماد قبل و بعد نیش حشرات زدم فایده نداره کلا بدنش رو دارن میخورن راهی نیست نیشش نزنن
- صبحانه نوزاد ٦ ماه
سلام آقاي دكتر دختر من ٦ ماهو ١٤ روزشه و از ٥ ماهگي غذاي كمكي رو شروع كردم و چند روزي ميشه صبحانه شير برج درست ميكنم يه مقدار هم ٤ مغز و گلاب ميريزم و دخترم درست داره ولي مركز بهداشت ميگه اصلا شير نده بهش آلرژي ميگيره آخه روزي كه شير برنج ميخوره شكمش خوب كار ميكنه
- استفراغ
سلام اقای دکتر وقت شما بخیر دخترم سه ماهش هست وزنش ۶۹۰۰هستامروز ۲ دفعه استفراغ کرد اب خالی بود وبوی ترش میداد چکارکنم خیلی نگرانم لطفا راهنماهیم کنید به دکتر تا فردا دسترسی ندارم خیلی نگرانم
- غذای کمکی
سلام خسته نباشید میتونم به نوزاد 8 ماهه ام زرده تخم مرغ با ماست مخلوط کنم ؟؟ زرده تخم مرغ با چیز دیگری نمیخوره ،،ممنون
- اسهال نوزاد
سلام وقت بخیر ... پسرم ۲۹ روزشه مدفوعش آبکی است و دلش همش صدا میده الان دو سه روزه اینجوریه قطره کولیف و میکسچر هم بهش دادم اثر نذاشته لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم . ممنون
- اسهال کودک
کودکم اموکسیلین ۲۵۰ میدم اسهال داره اشکال نداره ۱۵ ماهه
- خون درمدفوع
سلام وقت بخیر جناب دکتر نوزاد ۲۰ روز دارم تقریبا یک هفته میشه به همراه مدفوع اش خون هست علتش چیست؟
- ثابت داشتن گردن
سلام وقت بخیراقای دکتر پسرم۵ماه وخوردای داره نمیتونه کامل گردنشوثابت نگرداره گردن میزنه هی میخواستم بدونم طبیعی؟
- تهوع و استفراغ
سلام دخترم ۴ ماهشه ۶ کیلو وزن داره واکسن ۴ ماهگی زدیم دو روزه تبش کنترل شده با استامینوفن اما تهوع داره که باعث استفراغ میشه خیلی بهش فشار میاد چیکار باید بکنم؟
- شربت یا قطره
سلام ببخشید جواب شما برای من ارسال نشد برای نوزاد ۵ ماهه با شش کیلو و نیم وزن که دچاره ریفلاکس است، چقدر باید شربت یا قطره امپرازول بدهم؟
- تیرویید
با عرض سلام و خسته نباشد نوزاد من در غربالگری تیروئید روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که گفتن باید تکرار بشه و در روز دهم تولد تی اس اچ 3ویک دهم داشت که گفتن طبیعیه من خودم در 29روزکی نورادم ازش آزمایش وریدی تیروئید گرفتم که تی اس اچ شد 8.09 و تی4 شد 7.66 که هردو هم در رنج نرمال آزمایشگاه معتبر بودن که برای هر دو مورد تا 16 طبیعی بود میخواستم بدونم آیا نوزادم کم کاری تیروئید داره و نیاز به درمان دارد؟ با تشکر و سلام مجدد سوال را پرسیده بودم محبت کردین باسه دادین که درصورت تداوم یبوست و سایر علائم کم کاری تیروئید دوباره آزمایش را تکرار کنیم نوزاد من تا حالا یبوست نداشته و هیچ یک از علائم کم کاری را هم نداره نتیجه ازمایش بنظر شما کم کاری تیروئید رانشان میدهد یا طبیعی است؟ باتشکر
- شیرین کردن فرنی
سلام آقای دکتر. میشه فرنی یا شیرخشک نوزاد چهار ماه و نیمه رو با یکم شکر یا نبات شیرین کرد؟

