Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شیر
سلام آقای دکتر تا چندماهگی باید بعد از شیر خوردن بچه رو روی دست نگه داشت؟تا ۴ماهگی؟؟بعد ۴ماه میشه بلافاصله بعد شیر خوردن بچه رو روی زمین گذاشت؟؟
- حساسیت
سلام اقای دکتر. نوزاد من پنج روزه بود که با دفع مدفوع خونی دکتر گفت حساسیت به پروتیین گاوی داره. ولی آزمایش ننوشت براش. منو از کل لبنیات ممنوع کرد . الان نوزادم چهل روزه هست و به خاطر نفخش حبوبات هم نمیخورم و شیرم به شدت کم شده. خواستم بپرسم آیا من همچنان به رژیم ممنوعیت لبنیاتمادامه بدم؟ تا کی این حساسیت ادامه داره؟
- استفراغ کودک ۸ ماهه
سلام آقای دکتر ببخشید پسر من ۸ ماهه است و صبح تاحالا هرچی بهش میدم بالا میاره الآنم که شب شده اسهال گرفته باید چی بهش بدم بخوره
- کولیک نوزاد دو ماه
سلام دخترم دوماه ونیم اش هست کولیک داره والان بدترشده خوابش کمه هرچی هم میدم بهترنمیشه یبوست هم گرفته بایدچکارکنم آرام بشه
- واکسن
سلام اقای دکتر دخترم چند روز دیگه زمان واکسنشه الان باتوجه به وضعیت ویروس کرونا میترسم ببرم واسه واکسن میشه این واکسنو با واکسن بعدیش ببرم بزنه یا میشه واکسن به تاخیر انداخت اخه محیط الودس
- دررفتگی خفیف مفصل HIP
با سلام.دررفتگی مفصل لگن پسرم در بدو تولد در زایشگاه تشخیص داده شد و با سونوگرافی در پنج روزگی نوزاد معلوم شد تنها لگن چپ در رفتگی خفیف داره و لگن راست مشکلی نداره. برای درمان هم متخصص اطفال تنها استفاده از پوشک اضافی به مدت یک ماه را کافی دانست.در حال حاضر هم سه روز از شروع استفاده از پوشک میگذره. آیا این درمان کافیه!!؟ با سپاس فراوان
- بد غذا بودن دختر هشت ماهه
سلام اقای دکتر، خسته نباشین
من یک دختر هشت ماهه دارم که تازه شروع کرده به دندون درآوردن و خیلی لاغر شده. کلا بد غذا هم شده. قطره آهن هم که اصلا نمیخوره و به محض اینکه میدم برمیگردونه. بنظرتون چه کار میتونم بکنم که یکم تپل تر بشه چون هیچی نمیخوره؟
ممنونم
- رشد دور سر نوزادم
با سلام خدمت دکتر بزرگوار، سوالی داشتم راجب رشد سر نوزادم که دقیقا سه ماه و دو هفته اش شده و دقیقا چهل سانتیمتر هست بنا بر نمودار رشد باید بیشتر باشد روی خط زرد رنگ نمودار هست و خیلی نگرانم نکند رشد مغز اش با مشکل روبرو شده یک فرو رفتگی خیلی کمی از بدو تولد روی قسمت ملاجش همیشه حس میشه بنظر شما مشکلی هست؟ وزن و قدش روی خط سبز نمودار هست پس چرا رشد سرش روی خط زرد رنگ ؟ بنظر شما عذم تعادل در رشد مغزی و جسمی وجود دارد؟ بدو تولد اندازه سر نوزادم 33.8بوده . با تشکر منتظر جواب جنابعالی هستم!
- مای ببیبی تاریخ گذشته
من از مای بیبی که سه سال از تاریخ تولید گذشته برا دخترم استفاده کردم دخترم دهر سه چهار ساعت یک بار مدفوع میکنه دخترم پنج ماهه است میخواستم ببینم از مای بیبی یا اشکالی نداره
- سه ماهه
سلام نوزادم سه ماهشه دایمیتکون هر چند ساعت بهش بدم؟
- پسر
سلام آقتی دکتر سال نومبارک آیا برای سن کودک 36هفته دنیااومده من بایدالان که 12ماهه است ازلحاظ تکامل باکودک 11ماهه در نظربگیرم دکتر بهداشت گفتن الان باید4هفته عقب تر حساب کنید
- فاویسم و مصرف آهن
نوزاد ۱۵ روزه ای داریم که مبتلا به فاویسم است. از شیر مادر تغذیه میکند. مادر نیاز به مصرف قرص آهن دارد. آیا مصرف قرص آهن توسط مادر برای بچه خطرناک است؟؟
- اسهال
سلام .خسته نباشید آقای دکتر .دخترم شش ماه و دوروزه هستم. الان 16 روز هست که اسهال داره دکتر براش شربت کوتریموکسازول نوشته خوب نشد .آیا نوزادی که دندان در بیاورد دارو رو اسهال شدید تاثیر ندارد .ممنمنم
- مای بیبی تاریخ گذشته
با سلام خدمت دکتر گرامی
اگر از مای بیبی ای برای نوزاد استفاده کرده باشیم که سه سال از تاریخ آن گذشته بوده چه اتفاقی برا ی نوزاد میافتد؟ - کوتاهی زبان
سلام ایا زبان کودک کمی کوتاه باشد خوب میشود
- ریزش ابرو
سلام خسته نباشید پسرم ۴ ماه ونیمه ازسه ماه ونیم داره کم کم ابروهاش میریزه عادیه ؟؟ ازدوماهگی مولتی میدهم تازگی هم آهن بهش میدهم خیلی نگرانم توغربالگری دوبار گرفتن تیروئید نداشت البته چون شیر نداشتم یه هفته اول شیر خشک دادم نمیدونم میتونه نتیجه رواشتباه کرده باشه یانه
- تغذیه نوزاد
سلام خدمت اقای دکتر.خسته نباشین .اقای دکتر پسرم تو هشت ماهه اصلا سوپ نمیخوره پیکار کنم ؟با تشکر از لطف بیکرانتون
- سوال
بإسلام.اقاي دكتر براي نوزاد هفت ماهه ميشه قطره اي معرفي كنيد كه هم آهن داشته باشه و هم مولتي ويتامين؟ دخترم الرژي داره به قطره هاي كه بهداشت ميده همون ديقه ميدم بالا مياره باز ميدم بالا مياره الرژي و رفلاكس هم داره وزن ٩كيلو وزن تولد٤٢٠٠ شيرخشك ميخوره ببلاك
- سرفه
بإسلام.دختري ٥ماهه دارم كه يك هفته پيش تب ٣٩درجه داشت بردم دكتربهش امپول زدن كه نميدونم چي بًود.داروي ديفن هيدرامين وسفكسيم١٠٠تجويزكرد.دخترم تا روزسوم تب داشت كه نصف شياف استفاده ميكردم براش.قطره استامينوفن روچون بالا مي اورد.بعداز گذشت يك هفته فقط گاهي وقتا سرفه ميكنه.من داروهاشوهر روز ميدم و قطع نكردم.اقاي دكتر ديشب رفتم دكتربهم گفت انفولانزا گرفتي گفتم كه دخترمم هم بيماره گفت حتما از اون گرفتي يعني الان دخترم انفولانزا داره؟ فقط قبلا هر دوساعت شير ميخوردالان هر ٦ساعت ميخوره وسرفه همسرم هم متخصص نميبره تا خيالم راحت بشه
- واتساب
سلام نوزادم ۱۷ روزشه شکمش خیلی باد داره شربتن براش گرفتم فایده نداشت

