سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- وزن نوزاد
سلام خسته نباشید بچه من چهار ماهه هست وزنش ده کیلو سیصد گرمه خواهر خانومم هم وزنش خیلی زیاده و نوزاد با شیر مادر تغذیه میشه آیا این افزایش وزن خطرناکه
- اسهال کفی نوزاد دوماهه
سلام آقای دکتر دخترم حدودا ۲۰ روز هسکه مدفوعش زرد و کفی هس چیکار کنم خوب بشه
- کم وزنی نوزاد ۴ ماهه
باسلام.نوزاد ۴ ماهه ام بسیار کم وزن است..آزمایش ادرار و کشت ادرارش سالم بوده و ریفلاکس ندارد.وزن تولدش ۳۲۰۰ و وزن کنونی ۴۶۰۰ میباشد..و بعد از عوض کردن سه تا شیرخشک اکنون سوپرامیل را بهتر از بقیه میخورد ولی باز هم با گذشت ۱ ماه از مصرف شیرخشک جدیدش وزن نگرفته.قطره کیدس پلاس نیز میخورد.باتشکر
- صدای سشوار
سلام آقای دکتر من برا بچم که کولیک داره از فاصله حدود ۱/۵ متری صدا سشوار روشن میکردم آیا باعث آسیب به شنوایی میشه؟ یا مثلا یهجا که مثل مهمونی همه با صدا بلند حرف میزنند باعث آسیب به شنوایی میشه؟
- تب
با سلام. آقای دکتر دخترم 6روز دیگه شیش ماهش تموم میشه از دیشب یه دفعه تب داره علایم سرما خوردگیم نداره فقط تب و بی حاله هر شیش ساعت بهش قطره استامینوفن میدم ولی همچنان تب داره چ کار کنم
- پاسخ بهسلام خسته نباشید ایا عفونت گلوی دخترم تو ازمایش باعث بالا بودن پلاکتهایش شده تا امروزم هیچ مسکلی نداشته سپاسگزارم
سلام خسته نباشید پسر ده ماهم چند روز پیش سه روز تب داشت اسهال الان بعد از سروز تبش قطع شده ولی دانهوهای قرمز رو کمر شکم صورتش دراومد میخاستم ببینم مشکلی نداره خیلی نگرانم
- رشد قد نوزاد هنگام تولد
با سلام.ببخشید آقای دکتر، خانواده ام به من در بارداری گفتند که رژیم غذایی بگیرم چون داشتم خیلی اضافه وزن پیدا می کردم، بعد که بچه متولد شد، قدش 40 سانتی متر بود.آیا اگر رژیم نگرفته بودم، رشد قدش هنگام تولد بیشتر میشد؟ وزنش هم 2 کیلو و 50 گرم بود.آیا اگر وزن گیری بهتری قبل از تولد داشت، برای بعدا در سن رشد جوانی به نفعش بود؟ و رشد نسبتا بهتری نسبت به این وضعیت پیدا می کرد؟آیا من متضرر شدم؟
- اسهال واستفراغ
سلام پسرم پنج ماهشه پنج روز اسهال و اسفراغ شديد شده تب هم داره شير كه ميخوره به شدت بالا مياره هر دو روز ادرار ميكنه هر چى دارو هاش رو ميديم بالا مياره شياف هم گذاشتم براش فايدى نداشت شير خشكى هست بيوميل 1ميخوره لطفا كمكم كنيد دكتر بردم بازم خوب نشد
- عطسه
سلام آقاي دکتر گرامي دخترم 10ماهشه سرش خيلي عرق ميکنه چون پر جنب و جوشه اوندفعه ازتون پرسيدم گفتيد مشکلي نيست و اينکه عطسه زياد ميکنه بينيش خشک و کيپ است تب و آبريزش بيني نداره آيا سرماخورده؟؟
- شیر خشک
سلام ،خسته نباشید پسر 7 ماهه ای دارم برای مراقبت تحت نظر شماست ،از زمانی ک واسش غذای کمکی میدم دیگه شیر خشک نمیخوره ،پسرم شیر خشک نان 2 مصرف میکنه ،خیلی کم در روز شیر خشک میخوره ،بیشتر غذای کمکی میخواد ،وزن و قدش هم نرماله ،نگرانم ،به نظر شما چیکار کنم ؟!؟!
- قطره پلارژین
سلام اقای دکتر وقت شما بخیرپسرم سرماخورده میتونم بهش قطره پلارژین رو بدم اگ مشگلی نداره چندقطرا بدم چندساعت یکسال داره
- گرفتگی صدایی نوزاد
سرماخورده بود پسرم دوماهه بود سرماخوری خوب شد ولی صداش خوب نشده ،
- دل درد نوزاد دو ماه
سه شب پسرم خیلی گریه میکنه دستاشو مشت میکنه پدی لایک میخوره دمه صب آروم میشه میخوابه. امروز سینمو نمیگرفت مجبور شدم با شیشه بهش شیر بدم. سینمو که میخورد احساس میکردم شیر برمیگشت تو دهنش فک کنم رفلاکس داره یه چند روز یه بارم بالا میاره. امروز میخواستم بهش سینه بدم جیغ میکشید ولی چند بار تو خواب خورد سینمو. دو بارم دراز کشیده از سینم خورد چیکار کنم خیلی گریه میکنه
- درباره ویروس جدید
سلام اقای دکتر این ویروس بچهای کوچیک هم میگیره نه ماهه هشت ماهه رو؟
- سلام وقت بخیر دختر من تو 7ماهه ولی وزن خوب نمیگیره الان 6کیلو هست 1800بود بدنیا آمد غذا هم نمی خوره شیر خشک میخوره گیگوز میشه راهنمایی کنید
- قطره پدی لاکت
سلام اقای دکتر قطره پدی لاکت تا کی باید به نوزاد داد؟
- بی اشتهایی
باسلام دخترم الان 8ماهش تموم شده باوزن 7200و وزن موقع تولد 2400 ولی اصلا اشتهایی به غذانداره شیرمنو نمیخوره شیرخشک اپتامیل 2بهش میدم شیرخشکم کم میخوره نگران وزن گیریش هستم چیکار کنم زینک سولفات ایرانی ام بهش میدم تاثیری ندارا چی بهش بدم که اشتهاش خوب بشه
- دادن شیرپاستوریزه
سلام اقای دکتر وقت بخیر پسرم تازه۱۲ماهش تموم شد میتونم بجای شیرخشک بهش شیر ماجان بدم میگن برای کودکانه؟
- زردی نوزاد
سلام خسته نباشید ...من نوزادم و شش روزگی بردم پیش متخصص گفت زردیش ۱۲و با شیر برطرف میشه دوباره ۳۱روزگی بردمش دکتر ک زردیش ۷.۹و دایرکت بیلی روبینش ۱.۱بود براش ازمایش کلی نوشت و۵تا قرص فنوباریتال ۱۵میلی داد ک ب بچه بدم بعد پنج روز دوباره بردمش دکتر وقتی ازمایشاو دید گفت هیچ مشکلی تو ازمایشش نیستو بچه ب قرصا جواب داده ولی من واسه احتیاط ۴۳روزگی ی ازمایش دیگه گرفتم از بچه ک زردی کلیش ۳.۵بود و دایرکت بیلی روبینش سه دهم بود حالا بچم ۵۵روزشه بازم میترسم زردی داشته باشه ب نظرتون باید چیکار کنم دوباره ببرمش دکتر ؟؟یا نیازی نیس زردیش برطرف میشه؟از نظر ازمایش تیروئید و عفونت هیچ مشکلی بچم نداره
- سرماخوردگی نوزاد۶ماه
سلام دخترم ۶ ماه است سرماخورده رفتم دکتربهش اموکسی سیلین ۱۲۵داده یک روز ونیم هست که میخوره صداش گکاملا گرفته یعنی بدترشده به نظرتون باز ببرمش دکتریاصبرکنم سرفه های خلطی هم داره ممنون میشم ج من رو بدید

