Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تعویق واکسن ۱۸ماهگی
سلام خسته نباشید واکسن ۱۸ماهگی تا چند روز عقب بیفته اشکالی نداره؟
- سنگ کلیه
سلام نوزادی دو ماهه دارم کلیه چپش دو میلی سنگ داره شربت سیترات استفاده میکنم آیا خوبه ؟
- سرماخوردگی پسر ۳ ساله
با سلام آقای دکتر پسرم ۳ ساله وزن ۱۶ سرما میخوره ی هفته خوب میشه دوباره شروع میشه ۱۰ روز پیش دکتر دو تا شربت کواموکسی کلاو ۶۴۳ و دو تا شربت مترونیدازول و ۴ تا امپول بتا ۲/۳ و شربت زادتین و سیتریزین و اسپری سالبوتامول و کاتوسین پلاس داد بهش کامل خوب شد اصلا سرفه نداشت الان بعد ۱۰ روز دوباره سرفه های خلط دار شدیدش شروع شده اسپری کاتوسین پلاس رو با زادتین و سیتریزین همچنان میدم میشه لطفا بگید چخ دارویی بدم دوباره شربت کواموکسی کلاو بدم ؟چی بدم کاملا خوب بشه خیلی ممنونم از راهنماییتون
- اگر همو گلوبین دختر نه ساله ۱۵باشد خطر دارد
- آمپول دگزا
با سلام . من برای دختر 23 ماهم به خاطر گرفتگی صدا با تجویز پزشک دگزا تزریق کردم الان خیلی ناراحتم چون شنیدم این آمپول عوارض زیادی داره و باعث میشه کلسیم تا 6 ماه جذب نشه . درسته یا نه ممنون میشم پاسخ بدهید .
- دفع نوزاد
سلام اقای دکتر وبا تشکر که به سوالات جواب میدین. در راستای سوال قبلیم که گفتم دفع نوزاد سی روزه ی من همراه با صداهای شدید هست و فرمودین ممکنه نفخ داشته باشه. بله نوزاد من دچار نفخ هست و خیلی همبیقراره. دکتر براش پدی لاکت و کولیف داده ولی تاثیری تو صدای موقع دفعش نداشته. صدا اونقدر زیاده وحالت انفجاری که منگاهی نگران خراش برداشتن مقعدش میشم . برای نفخش چه درمانی رو پیشنهاد میکنین؟
- میزان مصرف دارو
با سلام ....دکتر به خاطر سرفه های دخترم سفکسیم۱۰۰ داده دخترم هنوز سه سالش نشده وزنشم تقریبا ۱۱کیلو هستش مقدار مصرف دارو رو نمیدونم چقدر و چند ساعتی بدم ممنون میشم راهنمایی کنید
- تاریخ انقضااستامینوفن
سلام وخسته نباشیداستامینوفن گرفتم براپسرم 4ماهشه،روجلدقطره استامینوفن نوشته شده سال2022.11یعنی چی امکان دارد بعدازیکماه استفاده بشه
- سلام وقت بخیر من پسرم چند روزه تب میکنه هیچ چیز نمیخوره انگار دهنش دون دون شده
- عفونت ادرار
سلام پسری 6ماهه دارم که الان دوروز هسته که موقع دفع ادرار_گریه میکنه وکاملامشخصه که ادرارکردن براش باعث دردوسوزش میشه چکارکنم چه دارویی براش تجویز میکنید. لطفا
- استفاده از شربت تئو فیلین جی برای کودک چهار ساله که سرفه های خیلی شدید دارو و به داروهای گیاهی ضد سرفه و دیفن هیدرامین موثر نبوده
وقت شما بخیر ، بیمارم دختر چهار ساله ام هست که امروز روز ششم بیماری هست روز اول با گلو درد شدید و دو ساعت تب با شربت سرما خوردگی و ضد تب کوریزان کنترل شد ، شربت سرماخوردگی را ادامه دادم ، دو روز هست با سرفه های خشک خیلی شدید و طولانی و ابریزش بینی ، به دکتر مراجعه کردم اموکسی کلاو و دیفن هیدرامین تجویز کردند ، برای سرفه اصلا موثر نیست و داروهای کیاهی هم اثری نداشتند ، با توجه به سابقه حساسیت برنشی که کودک من دارد ،قبلا تئوفیلین جی استفاده کردم و موثر بوده ، لطف کنید بفرمایید میتونم دوباره استفاده کنم ، وزن بیست کیلوگرم چند سی سی دوز اولیه و برای چند روز استفاده کنم ممنون از راهنمایی شما
- ماست همراه غذا
سلام وقت بخیر آقای دکتر دختر ۱۶ماهه ام کم اشتهاس و مقداری غدایی هم که می خوره به کمک ماست میدم و گرنه نمیخوره آیا ماست مانع جذب غذا نمیشه ؟ به جز گوشت قرمز بقیه رو متاسفانه مجبورم با ماست بدم دو قاشق ماست با خیار و نعناع قاطی می کنم و به کمک اون غذا رو میدم نگرانم ماست مانع جدی املاح مفید بشه
- یبوست نوزاد3ماهه
- شربت
شربت کیندر و ایمونس را از چند ماهگی میتوان شروع کرد؟
- امپول
سلام و عرض ادب آقای دکتر پسرم دو ساله هست با وزن ۱۳،۵ تب داشت یک سوم امپول هیدروکورتیزون رو تزریق کردیم تبش قطع نشده چه آمپولی و چه مقدار تزریق کنم
- شیر
سلام اقای دکتر خسته نباشید ...پسرم که بستری بود بخاطر اسهالش دکتر شیر ببلاک ال اف گذاشت براش تا جای یادمه گفت تا ۵ روز بعد ۵ روز یبار ال اف یبار شیر نان که خودتون تجویز کردین رو بخوره الان رو پروندش نوشته تا دوهفته میشه بفرمایین یکی درمون منظورش بود تا دوهفته ؟؟؟
- گرده عسل
با سلام برای تقویت سیستم ایمنی کودک ۷ ،۸ ساله از گرده عسل میشه استفاده کرد ؟ چه مقدار؟
- سلام و احترام پسرم تب شدید کرده است و اموکسی سیلین ۱۲۵ می خواهم بدهم دوز مصرفش را نمی دانم
دوز مصرف اموکسی سیلین ۱۲۵ را برای پسر کودک ۲ و نیم ساله با وزن ۱۳ کیلو چقدر است
- نوازدپنج ماهه
سلام خسته نباشیدبچم یک هفته شده اول خروسک شددگزازدم خوب شدبعددوروز سرفه خس خس شروع شده دم متخصص داروداداما همچنان بینیاش خرخرمیکنه سرفه میکنه بهیدچی کارکنم بیزحمت راهنمایی کنین پچم پنج ماه نیم هست
- معده درد همراه تب
شربت سفکسیم مناسب هست باوزن 24کیلو 6سی سی

