Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- علت سرماخوردگی وسرفه
سلام اقای دکتر پسرم ۵ساله چند شب پیش بیرون هواسرد بود سرماخورد روز بعدش از ظهر به بعد شروع به تب کردن کرد بهش شربت استامینفون ودیفین هدرامین دادم تبش کنترل شد خیلی کم سرفه هم میکرد الان سرفه میکنه سرفه هاش هم خلط دار هست چی بهش بدم بیحال نیست بازی میکنه ولی سرفه های بدی میکنه . داداش ۱۰ماهه هم داره از دیروز ظهر تب بالای ۳۸و۳۹میکنه برای اونم شیاف استامینفون گذاشتم نمی دونم اونم سرماخورده یابه خاطر دندانش هست ۴تا دندان قبلا دراورده دندان پنجمش گوشت بالا امده یه زره نیش زده آیا اینم سرماخورده یا از دوندونش هست چی بهشون بدم ممنون میشم.
- حالت تهوع واستفراغ
سلام. دختری دارم ۵سال ۹ ماه .صبح که از خواب پا میشه تا شب . چند بار چه قبل غذا یا بعد از حالت تهوع داره . بدون اینکه استفراغ کنه یعتی غذا رو بالا نمیاره. یکسره میگه حالت تهوع دارم. نهایتاً کمی آب بالا بیاره. تو شهر ایلام هستیم چند بار بردم دکتر . انواع آزمایش براش نوشتن. گفتن مشکلی نداره. بعضی اوقات هم میگه سرم درد میکنه . ممنون اگه راهنمایی
- عفونت گلو
سلام،وقت بخیر،گلوی پسرمعفونت کرده بود،دکتر شربت آزیترومایسین و آمپول پنی سیلین تجویز کردن، ۱۰ روز از اتمام دارو میگذره ولی هنوز دانه های ریز سفید رنگ روی لوزه دیده میشه،میتونم شربت سفیکسیم رو براش شروع کنم ؟
- کم خونی مادر زادی
سلام .به بچه یکسال و هشت ماه ام از اول قطره آهن و مولتی ندادم فاویسمی هم هست بخاطر همین ندادم بش کمبود ویتامین دی و کم خونی شدید داره تالاسمی هم هست یه آزمایش گرفتم گفتن از نوع مینور هس دکتر آزمایش مجدد هم داده میشه راهنمای کنید چه دارو های بدم قطره اهن ویتامین دی و مولتی رو بدم مشکلی نداره
- سرماماخوردگی
پسرم 2سالشه سرماخورده 3روزه سینش خلطی شده صداش خروسکی و آبریزش بینی داره و همش نق میزنه از شبی ک فهمیدم سرماخورده شربت سرماخوردگی کودکان دادم و استامینوفن از دیروز بهش هر 6ساعت هم آموکسی سلین 125و شربت دیفن هیدرامین و دوتاشربت قبلی میدم بنظرتون نیاز ب آمپول هی ببرمش دکتر آخه میترسم
- ویتامین
سلام و خسته نباشید دکتر پسر من دوسال و هفت ماهش چه ویتامینی خوب بهش بدم ممنون
- دکتر جان دختر بچه واکسنهیجده زددهروزاستدیگرنمیتواندسرپابهایستادلطفاپاسخیماه زد
- مراقبت بعدازواکسن یکسالگی
سلام اقای دکتر امروزبرای دخترم واکسن یکسالگی تزریق شده مرکز بهداشت گفتن کمپرس و استامینوفن نیازی نیست میخواستم ازحضورتون سوال کنم ایا کارخاصی نیازهست انجام دهم ممنون سلامت باشید
- بثورات پوستی
سلام وقت بخیر، پسرم ۹ ساله است و بثورات روی پوست بدنش به جز سر بوجود آمده. تا دیروز قرص آزیترومایسین ۲۵۰ روزی یک عدد و قرص کوتریموکسازول هر ۱۲ ساعت برای درمان التهاب لوزه مصرف کرده. در حال حاضر امکان مراجعه به پزشک ندارم. قابل تشخیص نیست که کهیر است یا بیماری واگیردار.لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون از لطف شما
- مقدارمصرف اموکسی سیلین ۱۲۵
سلام وقتتون بخیر .درمورد میزان مصرف شربت اموکسی سیلین ۱۲۵ برای کودک ۶ ماهه
- سوزش ادرار
سلام من دخترم ۷سالشه عفونت داشت گفتید در اب ولرم کمی جوش شیرین بزنید و بنشینید جواب نداد باید چه کار کنم؟منظورتان از معاینه چیست؟
- ببخشید کسی که فاویسم داره میتونه واکسن کرونا بزنه؟
سلام اقای دکتر . اگه کرونا داشته باشم بچه 15 ماهه دارم میتونم با دوتا ماسک تو محیط خونه باشم یا حتما باید اتاقم رو جداکنم؟
- ذ
سلام ، آقای دکتر نیازه که هر روز یک پاف قطره بینی کلداماریس برای بچه ۵ ساله استفاده کنیم ضرر نداره ؟ گفتن برای جلوگیری از سرما خوردگی هست درسته ؟
- سلام میشه برای کودک یک ساله شیاف استفاده کرد ۱۲۵ نصفع میشه استفاده کرد یا کامل
- افتادن ناخن خود به خود دست و پا
بچم ۲سالشه ناخن پاش خودبه خودداره میفته مشکلش چی میتونه بلشه؟
- سلام آقای دکتر پسرم ۱۴ماهشه وهشت کیلو داره وخیلی دسشویی میکنه وقتی غذا نمیخوره هم دسشویی میکنه وخیلی بی اشتهایی است آیا شاید عفونت روده میشه داشته باشه
- شربت اموکسی کلاو
با سلام وقت بخیر سوالی دارم ، شربت آموکسی کلاو برای سرفه کودک ۸ ساله خیلی قوی نیست ؟ دوز مصرفی رو میشه لطفا بهم بگید ، ممنونم
- تب
سلام اقای دکترپسرم ۱۶ماهشه تب داره۳۷/۵ اصلا استامینوفن نمیتونه بخوره از همون نوزادیش نمیخورد همشو بالا میاره شیاف زدم واسش میتونم هر شش ساعت بزنم شیافو یا ضرر داره و اینکه پروفن میشه داد اگه بله چند سی سی خیلی ممنون ازتون
- دارو
سلام کودک من شش ساله است دکتر سفکسیم ۱۰۰ تجویز کرده وزنشم ۲۰ کیلو هست چند سی سی باید شربت بدم ممنون
- اسپره
سلام اقای دکتر اسپری دی بی سالین هیچ جا نبود ی اسپری دیگه میگین واسه خشکیه بینی بخاطره اب وهوای خشک واسه بچه ۳ سال

