Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- خواب نوزاد
من نوزادم تازه يك ماه را تمام كرده خيلي سخت مي خوابد نزديك يك ساعت طول مي كشد كه بخوابد ولي وقتي مي خوابد سه ساعت تا شير خشك بعدي مي خوابد فقط سخت مي خوابد در برابر خوابيدن مقاومت ميكند گريه ميكند تا بخوابد در ضمن كوليك دارد .بعضي أوقات مطمينم درد ندارد ولي نمي خوابد و شروع به گريه ميكند تا بخوابد . چي كار كنم ؟دليل اينكه نميخواهد بخوابد چيست ؟ چه جوري سريع بخوابانمش؟
- شربت فکسوفنادین
پسرم چهار ماهشه باقلایی است تب داره دلپیچه داره وسینش است شربت فکسوفنادین براش خوبه
- وجود گلبول سفید در مدفوع
درود دخترم آزمایش مدفوع داد با ۳ نمونه در سه روز متفاوت. در نمونه سوم مقدار wbc عدد ۱۵ رو نشون می ده به علاوه عدد ۳ برای گلبول قرمز . آیا بالا بودن wbc بیش از عدد ۵ لزوما نشونه ی عفونته ؟ تکرر مدفوع هم پیدا کرده . تا روزی ۵ یا ۶ بار هم مدفوع می کنه که در برخی موارد مقدارش خیلی کمه . شب ها هم خیلی بیدار می شه . با سپاس
- بسته بودن مجرای اشکی
سلام آقای دکتر دخترم ده ماهشه از بدو تولد هر دو مجرای اشکیش بسته بودن دو ماهی میشه یکیش باز شده ولی یکی دیگه همچنان قی میکنه و بستس در واقع دکتر تشخیص دادن نیمه باز ه من قطره های جنتامایسین و کلوبیوتیک ویک قطره دیگه استفاده کردم جواب نداده میخواستم این دوماه هم تلاشمو کنم اگه باز نشد ببرم دکتر چشم میخواستم شما یک قطره دیگه معرفی کتید واینکه شنیدم همزمان با قطره چشم قطره بینی هم ریخته بشه درسته ؟آیا در آینده پولیپ نمیاره واون رو هم چی بگیرم ؟سپاس فراوان بابت پاسخگویی شما
- عقب افتادن واکسن چهار ماهگی
سلام ببخشید واکسن دخترم 3هفته عقب افتاده مرکز بهداشت واکسن نداره میخواستم بپرسم مشکلی پیش نمیاد با تاخییر واکسن بزنم
- وزن گیری
سلام ایا وزن ۶۲۰۰گرم برای بچه ی پنج ماهه خوب است لازم نیست فرنی ونشاستشو شروع کنم
- تب
سلام پسرم 3ماهشه تبش پایین نمیاد باقطره استامینوفن میشه از شیاف دیکلوفناک 50استفاده کنم
- درد شکم پسر 2 ماهه
سلام پسرم اصلا مدفوع ندارد مگر اینکه با شیاف گیلیسرین استفاده کنم تا مدفوع داشته باشد باید چیکار کنم که رفع شد استفاده از ماساژو اب گرمم فایده ای نداشت
- ختنه
سلام آقای دکتر ، پسر من ۲۰ روزه اس و به روش سنتی ختنه شده ، دکتر براش سفکسیم ۱۰۰ نوشته صبح و شب به مقدار یک سی سی ، میخواستم بدونم برای بچه ضرر نداره؟ چون شنیدم به نوزاد زیر یک ماه معمولا دارو نمیدن
- ترشح ریه
باعرض سلام وخسته نباشید دخترم دیروز ب دنیا آمد و سزارین شده تو هفته38 الان میگن ترشح ریه دفع نمیشه از دیشب بستری چکار باید انجام بدم آقای دکتر
- سنگ کلیه
- با سلام دکتر جان نوزاد ۵۰روزه دارم از دیشب سرفه میکنه چکار باید کردممنون میشم
- یبوست نوزاد
دخترم ۱۰ماهشه شیرخشک نان میخوره از وقتی غذا میدم یبوست شدید داره قبلش اصلا یبوست نداشت ببلاک هم امتحان کردم بدتر شده آپتامیل یبوستش رو برطرف میکنه؟؟
- اسهال نوزاد هفت ماهه
سلام پسرم نزدیک ده روز هست که اسهال داره شیرخشک مصرف میکنه هروقت شیر میخوره مدفوع شل وآبی داره ،درصورتی که قبلا روزی دوبار مدفوع میکرد،دارو صد اسهال بهش دادم یه نوبت دلپبچه گرفت ووقتی مدفوع کرد دیگه ساکت شد چه دارویی بهش بدم آیا برای سیرخشکش هست؟
- نیش پشه
سلام. خسته نباشید. نوزاد شش ماهه را پشه گزیده. برای التیام خارش و قرمزی گزیدگی آن چه پمادی خوب است؟
- بلند کردن کمر
سلام آقای دکتر دخترم شیش ماه و ۲۱ روزشه دو سه روزه همش کمرش بلند میکنه و خم میکنه و بی قراره غذا نمیخوره روزی یک چهارم صبح نکسیوم شب یک چهارم بهش میدم علتش چیه ؟
- مقدار اضافه کردن تغذیه
سلام جناب آقای دکتر کرم بین با احترام و تشکر فراوان پسرم بعد از تولد به دستور پزشک شروع به خوردن شیر کرد به مقدار ۵ سی سی کرد و دو روز بعد هر سه ساعت ۱۰ سی سی به دستور دکتر تغذیه کرد و در روز چهارم با مراجعه به پزشک مقدار مصرف شیر را ۳۰ سی سی اعلام کرد و الان پسرم هشت روزه شده و میخوام بدونم مقدار مصرف شیر هر چند ساعت و چند سی سی باید باشه و چه موقع باید مقدار تغذیه بیشتر بشه و همچنین راجب به شیر خشک که بعنوان کمکی چند درصد از غذای فرزندم رو میتوان از شیر خشک استفاده کرد . مادرش با استفاده از شیر دوش شیر خودش را داخل شیشه شیر جمع میکنه تا دقیقا مقدار سی سی مورد نظر تهیه و سپس به نوزاد میده ، این دوشیدن و با شیشه شیر به نوزاد دادن که اشکالی نداره بنظرتون؟ ممنون
- جوش
سلام دکتر سینه پسرم نزدیک گردنش جوش ریز زده بود الان رفته رفته دور گردنش و گرفته و به هم چسبیده و بزرگ شده یا داخلشون چرکی شده چیکار کنم کمکم کنید.
- حساسیت پوست صورت نوزاد چهارماهه
- اب نخوردن
کودک ۱۴ ماهم اصلا آب نمیخوره ایا خطرناکه؟؟

