Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کارن کرفی
سلام پسرم ۵ سالش شبا موقع خوابیدن سرفه میکنه در طول روز هیچ سرفه ایی نداره چیکار کنم آقای دکتر، ممنون
- عفونت گلو
سلام دکتر خسته نباشید پسر من مریض شما بوده،ولی سه ماهه اومدیم برای زندگی جنوب.پسرم گلوش عفونت کرده یک هفته ای تب کرد، دکتر بردم دارو داد با کلی آمپول .موقعی که تب داشت هزیان میگفت ولی بعداز تب هم شبها تو خواب هزیان میگه و فریاد میزنه ،خیلی میترسم دلیلش چیه دکتر جان ممنون میشم جواب بدین .دارو سفیکسیم ۲۰۰ میخوره با میترونیدازول۲۵۰ .
- لذت جنسی
پسرم سه سال وچهارماهش تموم شده الان بیشتراز۴ماهه داره توخونه جلوی من ومامانش باکمک بالشتک خودارضایی میکنه.میگم نکن میگه دوست دارم .وقتی مانع میشم گریه ودعوام میکنه.خواستم راهنماییم کنید.ایابچه تواین سن لذت جنسی رودرک میکنه؟
- مصرف سفکسیم برای کودک نه ماهه
سلام من دخترم نه ماهشه هشت کیلو وزنشه الان دو روز مریض شده صبح ها سرفه خشک میکنه چشمشم عفونت کرده خواستم بپرسم سفکسیم صد رو چند سی سی بد
- سلام پسرم ۴ماهشه یبوست داره
هفته ای یه بار به زور دارو مدفوشو میکنه درضمن ازروز تولدش اینطوریه هردکتری هم بردیم روز اول داروها اثرمیکنه بعدش فایده نداره به نظرتون چکارکنیم لطفا راهنمایی کنین
- حالت تهوع صبحگاهی
سلام آقای دکتر برای حالت تهوع صبحگاهی دخترم یک هفته پیش ازتون پرسیدم گفتین باید آزمایش بده چه آزمایشی آقای دکتر ؟؟؟؟ من نصف قرص فاموتیدن ۲۰بهش میدم شب تا شب دیگه نمیگه حالت تهوع دارم!آیا بخاطر معدش تهوع صبحگاهیش
- ورم پا
سلام دخترم 5سالشه ودوروزه پاهاش ازقسمت مچ به پایین ازداخل میسوزه ودردمیکنه وورم کرده وهیچ آسیب ضربه خودگی نداره خواش میکنم کمکم کنیدخیلی نگرانم
- یبوست
سلام آقای دکتر پسرم توی 10ماه هست شکمش هر روز یک بار کار میکنه ولی یبوست داره همیشه چیکار میتونم بکنم که بهتر بشه؟ چیز خاصی باید بهش بدم بخوره؟ یا غذایی رو حذف کنم؟
- قرص جوشان
باسلام ، قرص جوشان سیستئین ۶۰۰ را برای بچه ی ۹ ساله میتوان داد چون دکتر براش نوشته بخاطر سرفه هاش که خشکه ، میترسم بهش بدم چون دکتر از این دارو برای خودم نوشته بود گفتم شاید ۶۰۰ روزی دوبار زیاد هست لطفا شما بفرمایید.
- کودک ۵سال و ۲۰کیلو وزن مصرف آزریتومایسین
شربت آزریتومایسین برای کودک ۵ساله ۲۰کیلو گرم وزن چند روز و چند سی سی استفاده می شود؟
- ترشحات بيني
سلام آقاي دکتر بچم سرما خورده ترشحات بيني زيادي داره که هرچي مياد ميريزه بازم داخل بينيش هست و گلوش هم چرک داره که آنتي بيوتيک ميدم خواستم بپرسم حمام بخار براش خوبه؟؟يعني بچه رو با لباس ببرم داخل حمام آب داغ رو باز کنم و چند دقيقه بشينيم داخل حمام بعد از تنفس بيايم بيرون و لباسش را عوض کنم آيا خوبه؟؟؟يا بخور سرد استفاده کنم؟
- حمام کودک
سلام دکترجان ببخشید پسرم یک سال و سه ماه هست چندروز سرما خورده میشه ببرمش حمام
- آموکسی سیلین
حداکثر میزان تجویز آموکسی سیلین در کودک 16 ماهه چه مقدار در روز است ؟
- پوست
سلام و خسته نباشید.آقای دکتر من پوشک بچه سه ماهم رو تند و تند عوض میکنم و کلی پماد ضدسوختگی میزنم ولی الان چندروزه قرمز نشده ولی مقعدش و کشاله های رانش زبره و انگار پوستش زبر شده چیکار کنم یا طبیعیه؟
- فاویسم
ایا داروی متو کاربامول برای بیماران فاویسم مضر است
- قطع قرص فنوباربیتال
سلام دکتر خسته نباشین من دخترم ۴ سال ونیم هستش سال ۹۹ تشنج در اثر تب داشته که نوارمغزی سالم بودبراش قرص فنوباربیتال تجویز کردن از روزی دوتا شروع شد تا الان که یک چهارم هرشب میدم یک ساله یک چهارم قرص فنوباربیتال مصرف میکنه میخوام قطعش کنم تا الان هم خداروشکر تشنجی نداشته . ممنون میشم کمکم کنین چون اصلا شرایط رفتن به دکتر ندارم یک دنیا ممنون
- هیپوترمی در نوزادی میتونه در اینده عوارض داشته باشه؟
با سلام خدمت شما ببخشید من دخترم الان ۴ سالشه و هیچ مشکلی نداره فقط وزنش پایینه که خیلی پیگیری کردیم و کلی ازمایش ازش گرفتن اخر سر گفتن میتونه ژنتیکی باشه و چون قدش خوب رشد میکنه خیلی مهم نیست. دمای بدنش هم معمولا حدود ۳۶/۵ هست. ولی در دو ماهگی بعد از واکسنش و دادن قطره استامینوفن یه بار حس کردم صورت و بدنش سرده و بی حاله ولی هیچ نشانه ای از لرز و تغییر رنگ و ... نداشت. دمای بدنشو که اندازه گرفتم خیلی پایین بود و کم کم بیشتر هم پایین اومد تا اینکه گرم پوشوندمش و شیر دادم دمای بدنش دوباره بالا رفت. متاسفانه چون اطلاعی در مورد هیپوترمی نداشتم و چون بعد از حدود نیم ساعت دمای بدنش به حد نرمال رسید نبردمش اورژانس. دقیق یادم نیست ولی فکر کنم دمای بدنش حدودا ۲۹ درجه یا حتی پایینتر بود! الان که در مورد هیپوترمی خوندم خیلی نگران شدم که ایا ممکنه اون اتفاق باعث اسیب به کلیه یا قلبش شده باشه؟؟ کلا باید کاری انجام بدم و چیزی رو درموردش چک و پیگیری کنم؟ اینم بگم که بخاطر کم وزنی خیلی ازمایش ازش گرفتیم و سونوگرافی کامل از جمله کلیه هم داده. اینا کافی هستن؟ برای قلبش ولی چون مشکلی نداشته چکاپی انجام ندادیم. خواهش میکنم پاسخمو بدین خیلی نگرانم.
- بی اشتهایی
سلام اقای دکتر پسرم دو سال و دوماهست، هفته پیش یکبار استفراغ زد وفرداش اسهال داشت، دیگ خوب شد و علایمی نداشت اما یک هفتع لب ب غذا نمیزنه، با هزار بدبختی بهش در روز یک تیکه موز میدیم از، صبح هیچی نمیخوره فقط اب میخوره، چیکار کنم؟
- سلام خسته نباشید ببخشید دختر من دیروز تب کرد هیچ مشکل دیگه ای نداره وقت ی هو تب کرد و یکم آب دماغشم در میاد مشکلش چیه
- سلام برای کودک ۴ سال سفکسیم ۱۰۰ با وزن ۱۳ کیلو چقدر مصرف شود
سلام برای کودک ۴ سال باوزن ۱۳ کیلو سفکسیم ۱۰۰ چقدر در شبانه روز مصرف شود ممنون

