Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- رشد قد نوزاد
سلام. دختر من سی و دو هفته و دو روز به دنیا اومد. قد پنجاه و یک. وزن سه و هفتصد. دور سر سی و شش. موقع تولد تشخیص در رفتگی خفیف دادن که کمربند بست. آزمایش تیرویید نرمال بود. دو روز به خاطر زردی بستری شد. یک ماهگی برای کنترل بردمش مرکز بهداشت که دور سرش نرمال بود. وزنش چهار و سیصد ولی قدش همون پنجاه و یک بود و حتی یک سانت رشد نداشت. چون موقع گرفتن قد خودم هم حواسم بود مطمئنم درست اندازه گرفتن. پزشک متخصصش قدش رو نگرفت ولی گفت اگه وزنش زیاد شده حتما قدش هم زیاد شده. دکتر ارتوپد هم که بردم یه پاش خوب شده بود و پای دیگرش پنجاه و هشت بود که باز کمربند رو بستن و گفتن که کمربند ربطی به قدش نداره. حالا من موندم چه کنم و خیلی نگرانم. در ضمن دخترم از بیست روزگی ریفلاکس داره که رانیتیدین هم تاثیری نداشته. شبها هم معمولا تا ساعت سه گریه میکنه. ولی خوب شیر میخوره. بعد از خوردن بین یک تا چهار بار بالا میاره. هر دوساعت یکبار برای شیر بیدار میشه.
- کم اشتهایی نوزاد 53روزه
سلام اقای دکتر پسر من یه هفتس اشتهاس به مرور کم و کمتر میشه این دو روز به زور شیر میخوره از دیشب تا الان فقط دو درجه خورده بردیمش پیش متخصص اطفال وزن و قدش رو گرفت گفت خوبه منم گفتم این وزن و قد خوب مال قبل بی اشتهاییه به وضوح دارم میبینم بچم داره ضعیف میشه پاسخ روشنی ندادن و دارویی تجویز نکردن نظر شما چیه
- رفلاکس
- مصرف پاراکید
سلام پسرم 1سال و دوهفتش هست به اشتباه قطره پاراکیدی ک از قبل باز بود داخل یخچال بهش دادیم سه بار. بعد فهمیدم ک قطره اصلی نبود الان روی پای راستش دونه دونه قرمز شده یعنی از اون قطره پاراکیدی بوده ک اشتباه دادیم
- تغذیه
سلام آقای دکتر پسر من در اواخر ۴ ماهگیش وزنش ۵کیلو۸۰۰ بود و بهداشت گفت که وزنش پایین هستپسرم هم خیلی کم شیر میخوره . الان دیگه پسرم ۵ ماهش هست و ۲۴ میره تو ۶ ماه .پسرم هم فقط شیر خودم رو می خوره اصلا بهش شیر خشک ندادم الان هم که بهش نگاه می کنم از اون موقع تا الان وزنی انگار نگرفته خیلی لاغر شده می خواستم بگم می تونم کم کم غذا دادن رو شروع کنم
- سلامت نوزاد
سلام و خسته نباشید نوزاد ما 35 روزه است بیشتر مواقع دل پیچه داره و زمان دلپیچه به خود میپیچد و رنگش بنفش میشه ولی گریه نمیکنه بیشتر مواقعه کوتاه اتفاق می افته و با بغل کردن بهتر میشه قطره پدی لاکت و شربت سگا گریپ طبق تجویز دکتر میدیم ولی چندان تاثیر نگذشه و یک برامدگی سمت چپ زیر شکم داره که موقع زور زدن اون برامدگی بیشتر میشه و اگه گرسنه باشه پاهای نوزاد میلرزه که خیلی زمانش کم هست یاداور شوم نوزاد 36 هفته به دنیا اماده موقعه بدنیا امدن وزنش 2150 کیلو گرم بود و قند خونش پایین که 5 روز در ان ای سیو بود ممنون میشم کمک کنید
- قطره بینی
سلام اقای دکتر وقت بخیر پسرم سرماخفیف خورده اسپره بینیش اصن خوب نیس اسمش یادم نیس ک چی بود بی زحمت ی اسپر خوب بهم معرفی میکنین یکسال داره
- مشکل نوزاد
در نوزادان دمای بدن چند باشه تب
- بدخوابی نوزاد
سلام آقای دکتر دخترم چهار ماهش شب که میشه نمیخوابه و گریه میکنه الان شش صبح هنوز نخوابیده باید چیکار کنیم؟
- سوزش ادرار
سلام آقای دکتر دخترم ۸ماهشه داخل واژنش قرمز شده یعنی سوزش ادرار گرفته پوست داخل واژن قرمز شده خیلی بی قراری میکرد تازه فهمیدم برای اینه چیکار کنم خوب بشه؟؟خواهش میکنم اگر راهی میدونید بگید
- رنگ سبزمدفوع
سلام پسرمن ۳ماهشه مدفوعش سبزه است علتش چیست؟؟؟
- لرزش پا
من نوزادی سه ماهه دارم که پای چپ هنگام شیر خوردن چند ثانیه میلرزد پزشک اطفال گفته همون لحظه ار چهرهاش فیلم گرفته وبرایم بفرستید که هنوز موفق نشدهام به نظر شما میتواند مشکلی داشته باشد آیا نوار مغز لازمه
- سلام خسته نباشین دخترم نه ماهه هستش دستاش مدام تو گوشاش هست دکتر گفت عفونت داره راهنماییم کنین لطفا درضمن عفونت گوش خطر سازه
سلام خسته نباشید دخترم ۸ ماه یه هفتشه شبا نمیتونست شیر بخوره چون دماغش میگرف گوشش هم میکشید بردم دکتر معابنه کرد گفت گوشش عفونت داره آموکسی سیلین ۱۲۵ داد با کتو تیفن استا بعد قطع دارو باز کم کم شروع شد الان چه شربتی بهش بدهم چند سی سی ؟؟
- سلام آقای دکتر نوزاد من چهل روزش براش قطره مولتی ویتامین خریدم که هاوی آهن قطره میم هست براش ضرر نداره
- بیماری کودک
دیدن خون در مدفوع نوزاد دو ماهه شیر خشکی چکار کنم
- درجه نرمال زردی
سلام درجه نرمال زردی طبیعی برای نوزاد ۱۷ روزه طبیعی که بزن ۳۸۰۰ بصورت طبیعی در هفته چهلم بدنیا اومده چند باید باشه؟آیا درسته که میگن تا ۱۴ درجه طبیعیه؟
- مصرف مكمل و اب در نوزاد
كودكم ٥ ماه و ١٠ روزش هست و ٢ هفته اي هست رفلاكسش بيشتر شده دكترشون به علت كرونا ويزيت ندارند و تلفني گفتن سرلاك و فرني يا حرير بادام بهش بديم. ولي نگفتن چه ميزان و چه قدر و اينكه ايا بعد مصرف اينا اب هم بايد به نوزاد بدهيم ؟ چه ميزان چون دكترشون در دسترس نيستن مزاحم شما شدم راهنمايي بفرماييد.
- مصرف شربت ستادین برای نوزادیکسال
مصرف شربت ستادین برای نوزاد یکسال هرچند ساعت وججوری بدم
- قطره آد
سلام دخترم سه ماه و چهار روزشه به قطره آدم حساسیت داره به جاش میشه مولتی بدم ممنون
- رشد دور سر نوزادم
با سلام خدمت دکتر بزرگوار، سوالی داشتم راجب رشد سر نوزادم که دقیقا سه ماه و دو هفته اش شده و دقیقا چهل سانتیمتر هست بنا بر نمودار رشد باید بیشتر باشد روی خط زرد رنگ نمودار هست و خیلی نگرانم نکند رشد مغز اش با مشکل روبرو شده یک فرو رفتگی خیلی کمی از بدو تولد روی قسمت ملاجش همیشه حس میشه بنظر شما مشکلی هست؟ وزن و قدش روی خط سبز نمودار هست پس چرا رشد سرش روی خط زرد رنگ ؟ بنظر شما عذم تعادل در رشد مغزی و جسمی وجود دارد؟ بدو تولد اندازه سر نوزادم 33.8بوده . با تشکر منتظر جواب جنابعالی هستم!

