باسلام و احترام خواهر بنده در روز سه شنبه در بیمارستانی بستری شد و بعد از درد فراوان و بعد از چند ساعت زایمان کرد و بد از زایمان گفتند کیسه آب پاره شده و مدفوع وارد بدن نوزاد شده و بعد از چند روز به دلیل تنگی نفس بردند در دستگاه نگه داشتند . 2 ازمایش انجام دادند که یکی خدارو شکر منفی بود . خواستم بپرسم آیا این مشکل میتواند خطرناک باشد و اگر هم درمان شود آیا در آینده بر ذهن و جسم میتواند تاثیراتی داشته باشد/ممنون
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- علت زور زدن نوزاد یک ماهه
سلام دکتر من از بلوچستان محروم ترین نقطه ایران براتون پیام میذارم خواهشا جواب بدید سوال؟ من یک نوزاده دارم پسره تازه ی ماهشه شبا موقع خاب زور میزنه صورتش هم قرمز میشه با صدای ضعیف ناله میکشه روزا هم بعضی وقتا همینجوری میشه ؟لطفا بگید چکار کنیم 🙏🏻
- اسهال نوزاد
دخترم اسهال عفونی داره شربت مترونیدازول هم بهش دادم الان دو روزه بازم خوب نشده
- واکسن شش ماهگی
سلام آقای دکتر.پسرم فردا نوبت واکسن شش ماهگیش هست.اما شنبه خیلی زیاد عطسه میکرد و یه مقدار آبریزش بینی داشت.یکشنبه بهتر شد.دیروز و امروز اصلا عطسه نکرد و فقط موقع گریه کردن آبریزش بینی داره.تب هم نداره فقط وقتی سیر میخوره انگار بینیش پره.واکسنشس ماهگی رو بزنم با این شرایط یا کنی صبر کنم.ممنون.
- نوزاد۵ماه با مخاط بینی سبز رنگ وابریزش بینی اموکسی سیلین مصرف میکنه چند روز باید مدت مصرف این دارو باشد
- وزن نوزاد
با سلام. نوزاد من پنج ماه و ۲۲ روز هست با وزن ۲۸۰۰ بدنیا آورد. الان ۶۹۰۰ میباشد . در دو ماهه اخیر فقط ۴۰۰ گرم اضافه کرده است. آیا وزن او نرمال است؟آیا وزن گیری در دو ماهه اخیر مناسب است؟
- واکسن یک سالگی
سلام اقای دکتر من جراحی شدم و شهرستان اومدم استراحت .کارت واکسن بچه هم مونده خونه. یازدهم این ماه نوبت واکسن یک سالگیش هست تا چند روز یا چند مدت میتونم واکسن یک سالگیش رو به تعویق بندازم؟
- یبوست نوزاد۴۵ روزه
الان سه روزه نوزادم دفع نداشته درصورتی که خیلی زور میزنه و هروز روزی چنبار دفع شل داشته و براش شیاف گلیسیرین گذاشتم کار کرد اصلا سفت نبود ولی کامل مدفوع تخلیه نشده ،و انگار عادت کرده ب شیاف تا نزارم دفع نداره چکار کنم.در ضمن شیرخشک ببلاک کامفورت میخوره و گاهی بالا میاورد شربت دومتیدون هر ۸ س میدادم ۵ روز دادم خیلی خوب بود اصلا بالا نمیاورد ولی امروز دو نوبت ندادم بالا اورد بنظرتون چکار کنم
- استفاده از شربت
ایا استفادهد از شربت سفکسیم برای نوزاد زیر دو ماه توصیه میشود یا خیر
- ناله نوزاد
سلام خسته نباشید نوزاد من یک ماهشه موقع ای ک شیر خودمو میخوره بخاطر رفلاکس و نفخ غر میزنه و ناله میکنه موقع ناله وقتی به پاهاش دست میزنم انگار دردش میگیره پاشو جمع میکنه و غر میزنه کلا بدش میاد به پاهاش دست بزنیم، طبیعیه؟
- سرما
سلام اقای دکتر خسته نباشین پسرم عطسه میزنه با بینیش انگار گرفتس رفتم قطره ریختم ابریزش داره چیکارکنم ؟خیلی میترسم نکنه سرما خورده باز 😢
- چنگزدن به صورت
سلام اقای دکتر نوزاد چهار ماهه دارم . شبها هنگام خواب یا در روز وقتی میخواد بخوابه به صورتش چنگ میزنه به طوری که همیشه صورتش زخمه جای ناخن هاشه. علت چی می تونه باشه؟ به پروتیین گاوی حساس هست و شیر خشک آپتامیل پپتی میخوره
- فاویسم
سلام نوزاددختر۲ماهه دارم ازمایش غربالگری گفتن فاویسم داره فرداواکسن دارد ایامیتون استامینوفن دادبهش؟خطری ندارد؟
- تب نوزاد
سلام آیا برای نوزاد 5 ماهه از شیاف دیکلوفناک میتونم استفاده کنم برای پایین اومدن تب؟
- سرماخوردگی نوزاد یک ماهه
برای درمان سرما خوردگی نوزاد از چی استفاده کنم؟ شیر مادر بخور آب و اسپری بینی کافیه یا از دارو استفاده کنم؟
- نوزاد
سلام خسته نباشید من دخترم ۴ ماهشع خلط پشت حلق داره دیروز دکتر بهش شربت اموکسی سلین داده تا چند روز طول میکشه خوب یشه خلط خیلی اذیتش میکنه
- بیماری کودکان
سلام بچه ام 7ماهشه و خیلی بی قراره از وقتی بیدار میشه نق میزنه تا بخوابه
- کم وزن گرفتن نوزاد
سلام، پسرم ۷ ماه و ۸ روزشه وزن تولد ۲۳۰۰ و قد ۴۴ بود و الان وزن ۵۸۰۰ و قد ۶۴ هستش (۳۶ هفته و ۴ روز دنیا اومد)، از ۴۰روزگی قرص هیدروکورتیزون مصرف میکنه و در ۲ ماهگی عمل فتق انجام داد، از ۲ ماه پیش میزان قرص رو براش کمتر کردن، شیرخشک آپتامیل میخورد و از ۶ماهگی شیر یارنه ای میخوره، غذا کمکی هم مقوی درست میکنم ولی هم کم غذاست هم از اول شیر خییلی کم میخوره، قطره همادزیر بهش میدم ، بااینکه خیلی کم غذا میخوره روزی ۳ بار شکمش کار میکنه حس میکنم هیچی جذب نمیکنه، واقعا نگران قد و وزنش هستم خیلی دکتر میبرم ولی کار خاصی نکردن، خواهش میکنم راهنماییم کنید راه حلی وجود داره؟
ممنون - وزن
با عرص سلام دختزمن 7ماه تمام با وزن 7300 و قد 69 میخواستم بپرسم وزنش کمه چه کار کنم شیر خشکی اصلا هم شیر خوب نمیخوره فقط در خواب با زور اونهم 90 سی سی
- کار نکردن شکم نوزاد سه ماهه و درست شیرنخوردن
پسرم سه ماهشه ۳ روزه مدفوع نکرده همش زور میزنه و گریه میکنه شیر هم درست نمیخوره دوتا میک میزنه و ول میکنه
- بدخوابی نوزاد
سلام آقای دکتر دخترم چهار ماهش شب که میشه نمیخوابه و گریه میکنه الان شش صبح هنوز نخوابیده باید چیکار کنیم؟

