Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تب و سرماخوردگی
سلام آقای دکتر،خسته نباشید دخترم ۶ سال و نیمشه و ۲۰ کیلو وزنشه.حدود دو هفته پیش سرماخورده بود ،آبریزش بینی داشت و سرفه و گلودرد.شربت سرماخوردگی بهش داد و دیفن هیدرامین.بهتر شد ولی سرفه هاش ادامه پیدا کرد.جوری که صبحها سرفه میکرد و خلط هم داشت،و خلط پشت حلق که اذیتش میکرد.از دیشب تب کرده و سرفه هم میکنه و دماغشم گرفته.ممنون میشم راهنماییم کنین که چه داروهایی بهش بدم.نیازی به آنتی بیوتیک هم هست؟ با تشکر
- شیر
بچه ام ۱/۵سالشه ۱ هفته میشه کلا شیر نمیخوره چه کاری باید انجام دهم
- در رابطه با کودکان
سلام من دخترم سه شب تب کردبعد شب سوم دوباربالا اورد بعدازصبح سه بارمدفوع کردداخل پوشکش خون بود ممنون میشم راهنمایی کنیددخترم هفت ماهه است
- واکسن انفولانزا
سلام وقت بخیر پسرم ۴ سال و نیم داره لوزه هم داره . واکسن انفولانزا اولین باره میزنه چنددوز و به فاصله ی چند هفته بزنه؟
- آب
سلام دکتر پسرم 36هفته دنیااومدالان17ماهسه بچه بسیار باهوش وفعالی هست چند کلمه میگه ازجملهآب آش جوجه جیجه دست موبوبه ،دد،ببه،وغیره وهر دستوری بهش بدم کامل میفهمه اونجام میده الان 12تادندون داره وتودهنش ورم کرده وکمی جای یک دندونش که درنیومده آبی شده آقای دکتر از12تاپانزدهماهگی دندون درنیومد بعد باز شروع شد این مدت آب دهنش خشک بود قبلش آب میومد امابازبا شروع دندون دراومدنش زیادآب دهنش میره گاهی رولباسش میریزه دست میزنم لثش ورم داره آیا بخاطر آب دهانش باید ببرم دکتر
- درد در پا
دخترم به مدت حدود 2 هفته شب ها موقع خواب در پاهایش احساس درد میکند.آزمایش دادیم عدد ویتامین D برابر 19.2 بوده است. نتیجه بقیه موارد مانند CBC , ... نرمال است
- دارو برای کودک
سلام آقای دکتر ببخشید پلارژین واسه قرمزی و التهاب گلو خوبه؟
- سرماخوردگی
سلام پسرم ۹ سالش فابیسم هم هست ۹ سالش۴۰ کیلو الان یک ماهه سرما خورده ولی عفوتتشخوب نمیشه میتونم بهش آزیترو مایسین بدم
- اسهال
سلام دخترم ۸ ماهشه امروز ۴ بار اسهال کرده چ دارویی بدم دندونم در نیاورده احتمالا ازاونه
- بالابودن گلبول سفید
WBC. H11.9 RBC. 4.54آقایدکترفرموده بودیدتعدادگلبول سفید وبگم توآزمایش اینجوری زده
- نفخ و دلپیچه
سلام خسته نباشید دخترم 22ماهشه تب داره واسهال دکتر بردم برای تب استانینوفن داده میدم تبش میاد پایین اما یک روزه اسهال داره دکتر ا آر اس داده درضمن شکمش حالت نفخو پیچم داره که از خواب بیدار میشه بعد دسشویی میکنه خواستم بپرسم چه دارویی برای اسهالش بدم؟ ممنون میشم جواب بدین
- شیر خشک
سلام اقای دکتر پسرم یک سال وهشت ماهشه شیر خشک ببلاک میخوره میخواستم شیر خشک راقطع کنم شیر پاکتی بهش بدم ایا قطع شیر خشک زود نیست چنوع شیر پاکتی بدم
- هیپوترمی در نوزادی میتونه در اینده عوارض داشته باشه؟
با سلام خدمت شما ببخشید من دخترم الان ۴ سالشه و هیچ مشکلی نداره فقط وزنش پایینه که خیلی پیگیری کردیم و کلی ازمایش ازش گرفتن اخر سر گفتن میتونه ژنتیکی باشه و چون قدش خوب رشد میکنه خیلی مهم نیست. دمای بدنش هم معمولا حدود ۳۶/۵ هست. ولی در دو ماهگی بعد از واکسنش و دادن قطره استامینوفن یه بار حس کردم صورت و بدنش سرده و بی حاله ولی هیچ نشانه ای از لرز و تغییر رنگ و ... نداشت. دمای بدنشو که اندازه گرفتم خیلی پایین بود و کم کم بیشتر هم پایین اومد تا اینکه گرم پوشوندمش و شیر دادم دمای بدنش دوباره بالا رفت. متاسفانه چون اطلاعی در مورد هیپوترمی نداشتم و چون بعد از حدود نیم ساعت دمای بدنش به حد نرمال رسید نبردمش اورژانس. دقیق یادم نیست ولی فکر کنم دمای بدنش حدودا ۲۹ درجه یا حتی پایینتر بود! الان که در مورد هیپوترمی خوندم خیلی نگران شدم که ایا ممکنه اون اتفاق باعث اسیب به کلیه یا قلبش شده باشه؟؟ کلا باید کاری انجام بدم و چیزی رو درموردش چک و پیگیری کنم؟ اینم بگم که بخاطر کم وزنی خیلی ازمایش ازش گرفتیم و سونوگرافی کامل از جمله کلیه هم داده. اینا کافی هستن؟ برای قلبش ولی چون مشکلی نداشته چکاپی انجام ندادیم. خواهش میکنم پاسخمو بدین خیلی نگرانم.
- وجود خون در مدفوع کودک
سلام آقای دکتر دخترم سه سالشه آنفولانزا گرفته سرفه های بسیار شدید تب زیاد بی حالی و... دکتر سرماخوردگی کودکان شربت استامینوفن شیاف دیکلوفناک پدر صورتی که تا 48ساعت تب داشت شربت سفلکسیم تجویز کرد از امروز سفلکسیم شروع کردم ولی مدفوعش امروز خونی بود باید چیکار کنم آیا از عوارض دارو ها است لطفا کمکم کنید
- دل درد کودک ۸ ساله
سلام وقت بخیر ببخشید دختر من ۸ سالشه و چند روزی است دل پیچه همراه با استرس و اضطراب داره میتونم قرص کلیدینیوم سی بهش بدم ؟؟؟
- درد پا
سلام.خسته نباشید پسریکسالو نیمه من امروز چند بار از درد در قسمت ساق پا شکایت داشته.علتش چی میتونن باشه آقای دکتر
- سلام میزان شرب آموکسی سیلیین
سن نوزاد 15ماه می باشد وزن هم 9کیلو
- سلام دکتر پسرم ۴ ساله است از صبح رهرچی
سلام دکتر پسرم ۴ ساله است از صبح هر چی خورده بالا می آورد بردم دکتر بهش آفا کلاو ۶۴۳داده وشربت حالت تهوع حالا بازم بالا آورده آیا شربت انتی بیوتیکی که دکتر داده قوی است به نظر شما بهش بدن یا بازم ببرمش دکتر چیکار کنم لطفا یه راهنمایی کنید
- سرفه
سلام وقت بخیر . پسرم ۵ سالشه ۱۶ کیلو وزنش. سرفه زیاد داشت چهارشنبه هفته پیش آوردمش پیش شما براش آزیترومایسین نوشتید فرمودید سه روز صبر کنم اگه بهتر نشد شروع کنم. قرص مونته لوکاست و شربت دکسترومتورفان هم نوشتید. من از شنبه ازیترومایسین دادم ۵ روز. الان ۵ روز تمام شد امام خوب نشده. تعداد سرفه ها کم شده اما بازم سرفه می کنه. و وقتی سرفه میکنه انگار سینه اش صدا میده. چیکار کنم؟ خودش خوب میشه؟
- دوز سفیکسیم
مقدار مصرف سفیکسیم ۱۰۰ برای کودک با وزن ۱۸ کیلوگرم

