Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تب و سرفه
سلام وقت بخیر. پسرم ۶ سالشه با وزن ۱۶ کیلو. چهارشنبه هفته پیش تب کرد و سرفه داشت. تبش اوایل ۳۸.۷ بود استانینوفن میدادم پایین میومد یا چند ساعت قطع میشد و بعد دوباره تب میکرد تا ۳۷.۷ و بعد کم کم قطع شد ۴ روز ادامه داشت. برای سرفه پلارژین میدادم. الان دوباره که سه شنبه هست یعنی یک هفته بعد تب داره ۳۷.۶ لازمه ازیترومایسین بدم؟ سرفه هم هنوز داره و گلوش هم قرمزه کمی. لوزه هم داشت قبلا فرمودید عمل لازم نداره اما الان که مریض شده لوزش بزرگتر شده
- شیر خشک
من نوزاد ۱۰ ماهه دارم که به شیر خشک با پروتین گاوی آلرژی داره و باید آپتامیل پپتی جونیور استفاده کنه که موجود نیست الان چی میتونیمجایگزین کنیم که کهیر نزنه
- اسهال شدن کودک با شیر خشک
سلام پسر ۱۴ ماه های دارم که الان سه ماهه از شیر مادر گرفتم و بهش شیر خشک میدم؛ پسرم بعد هر بار شیر خوردن دفع داره به صورت اسهال و من سه بار شیرشو عوض کردم اول بهش اپتامیل دادم بعد نان و الان سیمیلاک ولی هر سه همینطور بود هر سه هم شیر معمولی بود الان باید چیکار کنم ؟؟ چه شیر خشکی بدم
- سلام دخترم ۸ماهشه کرم مرطوب کننده خورده خطرناکه چیکارکنم
دخترم۸ماهشه کرم مرطوب کننده خورده خطرناکه ببرمش دکتر
- تب و اسهال واستفراغ
سلام و خسته نباشید پسرم دو ونیم ساله از دیروز تب کرده و اسهال شده و امروز صبح دچار استفراغ، استامینوفن دادم تبش کمی پایین میاد ولی دوباره بالا میره هر چهار ساعت دادم، ولی برای اسهال و استفراغ نمیدونم چی باید بدم، در این شرایط هم دکتر نمیتونم ببرم با تشکر از شما
- رفتار کودک
پسر یازده ماهه جز دستش هیچ چیزی را به دهان نمیبرد آیا این رفتار نشاندهنده مشکلی برای فرزندمان هست
- درد در پا
دخترم به مدت حدود 2 هفته شب ها موقع خواب در پاهایش احساس درد میکند.آزمایش دادیم عدد ویتامین D برابر 19.2 بوده است. نتیجه بقیه موارد مانند CBC , ... نرمال است
- مولتی ویتامین
سلام واحترام. تسلیت شهادت عزیزان ملت خدمت شما... مولتی ویتامین روبعدازخوردن شیرخشک میدم به پسرم اشکال نداره؟ یک سال ودوماهش
- غش کردن
سلام آقای دکتر پسرم ۱۵ونیم ماهشه قبلاً اگه گریه شدید میکرد یا میترسید ریسه میرفت نوار مغز گرفتم به دکتر مغز واعصاب کودک هم نشون دادم گفت مشکلی ندارد و ریسه است اما دیروز وقتی باباش رفت بیرون گریه شدیدی کرد درحدی که به لحظه غش کرد و کاملا بیهوش شد ،کل بدنش کبود شد حتی کف پاش،خواستم ببینم باید چیکار کنم؟
- خشکی پوست
سلام خسته نباشید من بچه ۱سال و ۸ ماه دارم پوستش خشک شده و نقطه های قرمز رو صورتش هست علتش چیه ؟
- واکسن
سلام آقای دکتر اگر ببن دو دوز واکسن انفولانزا بچه سرما بخوره تا چندروز بعدش میشه واوسن زد ؟ دوز اول رو بعد از چند روز پس از بهبودی؟
- تب شدید
سلام دختر دو و نیم ساله ام تب شدید داره به طوری که شیاف و پروفن استفاده میکنم سر دو ساعت تبش بالا میره تا ۳۹ و نیم چه تجویز میکنید
- عدم وزن گیری نوزاد
سلام خسته نباشید پسرم نه ماهشه ازوقتی بدنیا اومد تاالان وزنش خیلی کمه هفت کیلوهه چکارکنم ک وزن بگیره لطفا کمک کنید
- اموکسی سیلین
سلام خسته نباشید برای بچه 1ساله با وزن 10کیلو چند سی سی باید اموکسی سیلین بهش بدم؟
- ملچ ملوچ در خواب
سلام خانم دکتر ببخشید دختره من ۱۳ سال هستش چند ساله که در خواب ملچ ملوچ می کنه طوری که فرد فک می کنه چیزی در دهنش هست و داره اون رومی جوده بعد خواستم بگم این اتفاق مشکلی نداره
- چرک خشک کن
سلام اقای دکتر، پسرم ۳سالشه ویروس، گرفت تب، خلط شدید سینه، الانم سرفه داره، دکتر بهش سفیکسیم ۱۰۰ و ازیترومایسین ۲۵۰داده چرک خشک کن ولی پسرم ازیترومایسین تلخ بالا میاره نمیخوره، یه چرک خشک کن دیگ میگین بخرم، سینش افتضاح چرکیه همراه سرفه ممنون
- دلدرد
سلام دکترخسته نباشدپسرمن یکسالودوماهشه وقتی که نوزادبودمنظورم دوماهگی تا۷ماهگی رفلاکس داشت ودکتربراش اس امپرازول نصف نوشتن که بالامیاورددیگه نخوردمنم بهش ندادم خس خس سینه داشت وشیرازدهنش بیرون میزد تاهفت ماهگی دیگه غذاخورشدبهترشدولی الان چندروزه انگارکه همش آب تودهنش جمع میشه امشبم قرمه سبزی خوردانگارکه بدترشدیعنی رفلاکس داره دکترقطره سایمتیکون توخونه دربسته داشتم یکم بهش دادم چون خوابیدوزودازخواب بیدارشدقطره سایمتیکون دربسته داشتم کمی بهش دادم دکترتوروخداکمکم کنیدوضعیتم جوریه که نمیتونم دکترببرمش علت وداروشوبهم بگیداثلاانگارحالت تهوع داره همش آب تودهنش جمع میشه وبعضی وقتاهم خس خس سینه داره اجرتون باامام زمان ممنون میشم راهنماییم کنید
- حالت تهوع
حالت تهوع بعد از واکسن 18 ماهگی
- میزان غذای لازمبرای رشد قد و وزن
سلام آقای دکتز دختر یکسالو چهار ماهه ای دارم اول اینکه غذاش رو فقط میکس میخوره دوم مقدار کم میخوره چند وعده باید بجز شیر مادر غذا بدم بهش که رشد خوبی دلشته باشه
- پسرم سه سال دارد روی ناف آن درد دارد
بردم دکتر شربت افاکسیم داده با قرص گفته ورم معده بوده

