Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کمبود وزن
سلام آقای دکتر. دختری سه ساله دارم با وزن تولد۳۲۰۰ و با وزن فعلی ۱۱۵۰۰. خیلی ریز هستش. از سه ماهگی شیر خوردنش خیلی بد شد.به صورتی که فقط توی خواب شیر میخورد.و اصلا اشتها به غذا خوردن نداره و خیلی پر تحرک هستش. خیلی دکتر بردم و گفتن مشکلی نداره .انواع دارو های اشتها آور را استفاده کردم ولی باز اشتها نداره .به نظر شما چیکار کنم که وزن بگیره و اشتها داشته باشه؟ممنون
- سلام خسته نباشید پسرم ۸ سالشه فارمنتین ۶۴۳ داره شربتش میزان دوزش رو میخواستم بدونم
- قطره
سلام.خسته نباشید.چهارشنبه برای اسهال پسرم قطره پدی لاکت تجویز کردین شکر خدا با خوردن قطره سریع خوب شد خواستم بدونم تا کی باید قطره رو بدم؟
- هیپوترمی در نوزادی میتونه در اینده عوارض داشته باشه؟
با سلام خدمت شما ببخشید من دخترم الان ۴ سالشه و هیچ مشکلی نداره فقط وزنش پایینه که خیلی پیگیری کردیم و کلی ازمایش ازش گرفتن اخر سر گفتن میتونه ژنتیکی باشه و چون قدش خوب رشد میکنه خیلی مهم نیست. دمای بدنش هم معمولا حدود ۳۶/۵ هست. ولی در دو ماهگی بعد از واکسنش و دادن قطره استامینوفن یه بار حس کردم صورت و بدنش سرده و بی حاله ولی هیچ نشانه ای از لرز و تغییر رنگ و ... نداشت. دمای بدنشو که اندازه گرفتم خیلی پایین بود و کم کم بیشتر هم پایین اومد تا اینکه گرم پوشوندمش و شیر دادم دمای بدنش دوباره بالا رفت. متاسفانه چون اطلاعی در مورد هیپوترمی نداشتم و چون بعد از حدود نیم ساعت دمای بدنش به حد نرمال رسید نبردمش اورژانس. دقیق یادم نیست ولی فکر کنم دمای بدنش حدودا ۲۹ درجه یا حتی پایینتر بود! الان که در مورد هیپوترمی خوندم خیلی نگران شدم که ایا ممکنه اون اتفاق باعث اسیب به کلیه یا قلبش شده باشه؟؟ کلا باید کاری انجام بدم و چیزی رو درموردش چک و پیگیری کنم؟ اینم بگم که بخاطر کم وزنی خیلی ازمایش ازش گرفتیم و سونوگرافی کامل از جمله کلیه هم داده. اینا کافی هستن؟ برای قلبش ولی چون مشکلی نداشته چکاپی انجام ندادیم. خواهش میکنم پاسخمو بدین خیلی نگرانم.
- اسهال
سلام دخترم ۸ ماهشه امروز ۴ بار اسهال کرده چ دارویی بدم دندونم در نیاورده احتمالا ازاونه
- منیزیم
سلام آقای دکترقرص منیزیم جوشان برای بچه ی ۱۰ ساله میتوان استفاده کرد؟ برای رشد قدی باید یک روز درمیان باشد؟
- غذای کودک
آقای دکتر پسرم 3سالشه غذا رو توی دهانش نگهمیدارد و بعد مدت چند دقیقه یبیرون میریزه
- پسر من ۲ سالش گوشش بلبلی با چسب گوش درست میشه
- سلام دکتر دختر من یک سال ودوماهش هست۱۵کیلو هست خیلی سرفه میکنه وخلط داره ایامیتونم نصف قرص مونته لوکاست رادرشیرخشک حل کنم بهش بدم بخوره؟؟
- تب بی حالی ۱۷ روزه
سلام تروخدا کسیی میدونه کمم دخترم ۱۷ روزه همش تب میکنه بیحاله بردم انواع دکترا ۳روز بستری شد ولی مرخص ک شد هنوز تب داره بالا میاره خواهش میکنم کسی میدونه کمکم کنه کجا ببرم😔
- سلام کودک یکو نیم ساله دارم مقدار شربت آزیترومایسین ۲۰۰ چقدر میباشد و هر چند ساعت
- شربت سفکسیم چه مقدار بدم به بچه ۸سالشه
سلام پسر من ۸سالشه باوزن ۶۰کیلو دکتر برای عفونت گلو ولوزه وگوشش سفکسیم ۱۰۰داده هر ۱۲ساعت ۵سی سی ایا درسته مصرفش ؟؟
- ماست همراه غذا
سلام وقت بخیر آقای دکتر دختر ۱۶ماهه ام کم اشتهاس و مقداری غدایی هم که می خوره به کمک ماست میدم و گرنه نمیخوره آیا ماست مانع جذب غذا نمیشه ؟ به جز گوشت قرمز بقیه رو متاسفانه مجبورم با ماست بدم دو قاشق ماست با خیار و نعناع قاطی می کنم و به کمک اون غذا رو میدم نگرانم ماست مانع جدی املاح مفید بشه
- شیاف استامینوفن برای نوزاد دوماهه
سلام. در صورت تب بالا بعد از واکسن دوماهگی میتوان از شیاف استامینوفن ۱۲۵ برای نوزاد دوماهه استفاده کرد؟ چقدر از شیاف را استعمال کنیم
- سرماخوردگی
سلام ببخشید میخواستم بپرسم پسر ۲/۸ماه دارم سرفه های شدید و گرفتگی صداداره میخواستم بپرسم شربت ستادین گرفتم بهش بدم چند سی سی بهش بدم
- جوش پشت گوش کودک
پسرم ۶ سالش هست پشت گوشش جوش داره که گاهی متورم وقرمز میشه علتش چیه
- سرفه
سلام . اقای دکتر پسر18 ماهه دارم هفته پیش سرماخورده بود دکتر دارو داد و خدب شد از جمعه جون کمی سرعه داشت دکتر گایافنزین داد ههرساعت 2 سی سی میخوره ولی سه شبه که شبها حدود نیم ساعت سرفه خلط دار پشت سرهم میکنه چیکار باید بکنم؟
- ابله مرغان
اقای دکتر سلام من از وقتی جوش آبله دراومده چندروز حساب کنم پیش بچه هام نرم چهارماهه هستن امروز امروز ۵روز هست ممنونم
- فرو رفتن میخ
سلام آقای دکتر دخترم دوساله هست میخ رفته پاش چیکار کنم میشه راهنمایی کنید ممنون
- نشت مدفوع
سلام وقت بخیر. دخترم۸سالشه. حدود یک ماهه که نمیتونه مدفوعش رو کنترل کنه کامل هم تو لباسش دفع نمیکنه فقط نشت مدفوع داره. این اتفاق بیست الی سی بار در روز اتفاق میوفته. دیگه خسته شدیم. گاهی سفته و یبوست داره ولی گاهی هم خیس و نرمه

