Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- رشد نوزاد
سلام وقت بخیر درسن ۴ ماهگی دور سر ۴۵ قد۷۰ وزن ۹ ایا طبیعیه
- سرد بودن پیشانی ودست وپا
با سلام وخسته نباشید پسرم که سه ماه و ۶ روزش هست آزمایش کلی داده شد هم از لحاظ خون ومدفوع وادار هیچ مشکلی نداشت ولی یک هفته است که شیرش رو عوض کردیم قبلا ببلاک ۱ حاوی آهن دادم که دو ماه ونیم خورد چون یبوست داشت به جاش ببلاک کامفورت خورد که در مدفوعش خون زیاد دیده شد بعد از اون شیر خشک آپتامیل جینیو اون هم خون در مدفوعش بود بعد آپتامیل پرو نوترو اون هم خون دیده شد بعد دکتر گفت شیری که در اول می دادید همون ببلاک ۱حاوی آهن رو بدید باز هم خون دیده شد آزمایش خون دکتر نوشت هیچ مشکلی نداشت بعد بردیم دکتر دیگه گفت به پروتئین گاوی حساسیت داره بعد آپتامیل اچ آ همراه با زینک سولفات و ویتامین آد خارجی داد الان دیگه در مدفوعش خون نیست و مشکل حل شده ولی باخوردن این شیر خشک رنگ پریدگی و سردی پیشانی، و دست وپا پیدا کرده این شیر رو هم خوب می خوره ولی من خودم که قبلا دکتر مولتی ویتامین پدیا بست داده بود رو هم می دم تا شاید سردی دست وپا و پیشانیش خوب بشه ولی نشده چی کار کنم آزمایش کلی دادیم هیچ مشکلی نداره چی کار کنم اگه شیرش رو عوض کنم چه شیر خشکی بدم که دیگه حساسیت نداشته باشه و پیشانی ودست وپاش سرد نشه و رنگ پریدگی نداشته باشه آزمایش کلی از لحاظ عفونت وتیروئید وغیره داده شده خدارو شکر هیچ مشکلی نداره از خدا می خوام همیشه سلامت باشید پزشکانی همچون شما مایه ی افتخار هستید.
- دستمال مرطوب
دستمال مرطوب برای تمیز کردن دختر بچه استفاده کنیم اشکال داره یا فقط بشوریم
- اسهال واستفراق
سلام پسرم ۱۱ ماهشه اسهال و استفراغ شدید داره ی راهنمایی بکنید و ۱۰ کیلوهه
- وزن گیری
باسلام بچه ی من پنج ماهشه وزن موقع تولدش ۲۶۵۰بود الان ۶۲۰۰هست ایا وزنش خوبه میتونم غذاهای کمکی رو شروع کنم
- سلام یبوست نوزاد سه ماهه
سلام آقای دکتر پسرم سه ماهشه اوایل شیر مادر زیاد نبودشیرخشک کمکی میخورد که الان دوهفته شیر خشک زیاد نمیخوره وچهارروز مدفوع نکرده لطفا ی راهنمایی بکنید ممنون
- کودک
سلام خوب هستید خسته نباشید خدا قوت میخواستم بگم نوزاد من سرفه های خلط دار دارد جی کار کنم
- شیر خشک
با سلام پسر ۵ ماهه ام سیمیلاک کمفورت ۱ میخواد. به لاکتوز حساسیت پیدا کرد. الان شیرخشک چی بهش بدیم ؟ مرسی
- غده چربی
سلام. دخترم الان یک ماهشه از وقتی به دنیا اومد کنارسرش یک غده بود بردمسونو تشخیص لیپوما دادند ایا این غده ها خطرناک اند؟ ممکنه خودش از بین بره؟
- آمپول پنتوپرازول
معده درد داشتم رفتم دکتر برام پنتوپرازول داخل سرم نوشت گفتم نوزاد ۴ ماهه دارم و شیر میدم،اما انگار .... الان سرچ کردم نگران شدم چیکار کنم؟؟؟
- فاویسم
سلام آیا مادر شیر ده که نوزاد فاویسم داره میتونه موهاشو رنگ کنه؟
- مدفوع نوزاد
علت وجود رگه های سیاه در مدفوع نوزاد چهار ماهه چیست.
- یبس
دخترم ۳ماه و۲۰روزه ۳هفتس هر۴روزیبارپیی میکنه بادردوبیقراری شبانمیخوابه زورزیاادمیزنه
- کار کردن شکم نوزاد
سلام .نوزاد ما بعد از شیر خوردن بلا فاصله شکمش کار میکنه شل خیلی ام برا دفع مدفو زور مزنه
- دورسر
سلام.دختر من ۷ماهش تموم و دورسرش۴۱هست بهداشت گفته دورسرش کمه ولی ملاجش باز هست. آیا نگران کننده هست؟
- شیر خشک
سلام اقای دکتر خسته نباشید، من پسرم چهارماهشه هم شیر خشک میخوره هم شیر خودم از اول زایمان شیرم کم بود و سیر نمیشد کاهش وزن داشت شیرخشک شروع کردم براش ک خداروشکر هنوز شیر خودمم میخوره، اقای دکتر من همه جا میشنوم ک شیرخشک مواد نگهدارنده داره مضره سیستم ایمنی بدن بچه رو ضعیف میکنه بچه ها در بزرگی بنیه ی ضعیفی خواهند داشت و خلاصه هزار جور حرف دیگه ک همه بد از شیرخشک میگن، این حرفا خیلی نگرانم کرده واقعیت داره؟ منم دلم میخاس ک بچمو فقط از شیر خود بدم ولی مگر دست خودم بود شیر نداشتم، من اشتباه کردم اقای دکتر کوتاهی کردم در حق بچم؟ بچه شیر خشکی بدنش ضعیفه؟ شیرخشک مضره برای بچه ها؟ ببخشید طولانی شد ممنون از پاسخ گویی تون🌹
- سلام خسته نباشین پسره من سه ماه بیست روزش است تومتفوش خون دیده بودم بردم اطفال شربت گلوکونات داد سه روزاست بهش میدم ولی ازوقتی این شربتومیدم خیلی گریه میکنه بی قراری میکنه ایاازشربته یاربطی نداره ممنون میشم اگه جوابموبدین
باسلام خسته نباشین اقای دکترمن پسرم سه ماه بیست روزشه توی اسهالش خون دیده بودم دکتربردم شربت زینگ گلوکونات نوشته ولی ازوقتی این شربتومیدم خیلی گریه میکنه بی قراره نگرانم بنظرشما ازشربت اس یانه ربطی نداره
- تست غربالگری نوزاد
با سلام دختر من ۳۴ روزه هست از بهداشت گفتن که پرکاری تیرویید داره ،خواستم بپرسم خیلی خطرناکه،برای درمانش چیکار باید بکنم،یکی هم اطراف ناخن دستش یکم سیاهی هست وروی گونش هم کبودی ایجاد شده نشانه چیه
- رشد قد نوزاد
سلام. دختر من سی و دو هفته و دو روز به دنیا اومد. قد پنجاه و یک. وزن سه و هفتصد. دور سر سی و شش. موقع تولد تشخیص در رفتگی خفیف دادن که کمربند بست. آزمایش تیرویید نرمال بود. دو روز به خاطر زردی بستری شد. یک ماهگی برای کنترل بردمش مرکز بهداشت که دور سرش نرمال بود. وزنش چهار و سیصد ولی قدش همون پنجاه و یک بود و حتی یک سانت رشد نداشت. چون موقع گرفتن قد خودم هم حواسم بود مطمئنم درست اندازه گرفتن. پزشک متخصصش قدش رو نگرفت ولی گفت اگه وزنش زیاد شده حتما قدش هم زیاد شده. دکتر ارتوپد هم که بردم یه پاش خوب شده بود و پای دیگرش پنجاه و هشت بود که باز کمربند رو بستن و گفتن که کمربند ربطی به قدش نداره. حالا من موندم چه کنم و خیلی نگرانم. در ضمن دخترم از بیست روزگی ریفلاکس داره که رانیتیدین هم تاثیری نداشته. شبها هم معمولا تا ساعت سه گریه میکنه. ولی خوب شیر میخوره. بعد از خوردن بین یک تا چهار بار بالا میاره. هر دوساعت یکبار برای شیر بیدار میشه.
- سوختگی مقعد نوزاد
سلام نوزادم یک ماهشه ، ۲۰ روز پیش بردیم برای ختنه بهش انتی بیوتیک دا د، بعد از ۱۰ روز که برای چکاپ مجدد بردیم برای بی قراری هاش بهش قطره دایمیتیکون داد، الان از وقتی دایمیتیکون رو میدم با اینکه اروم تر شده ولی اطراف مقعدش سوخته و هر چی میزنم بهتر نمیشه تا الان کلوتریمازولِ، هیدروکورتیزون، کالاندولا و ریکاو و زینک اکطاید و امتحان کردم تا یه مقدار بهتر میشه دوباره جای دیگه میزنه یا همون قبلی ها تازه میشه.لطفا راهنمایی کنید.

