Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کم وزن گرفتن نوزاد
سلام، پسرم ۷ ماه و ۸ روزشه وزن تولد ۲۳۰۰ و قد ۴۴ بود و الان وزن ۵۸۰۰ و قد ۶۴ هستش (۳۶ هفته و ۴ روز دنیا اومد)، از ۴۰روزگی قرص هیدروکورتیزون مصرف میکنه و در ۲ ماهگی عمل فتق انجام داد، از ۲ ماه پیش میزان قرص رو براش کمتر کردن، شیرخشک آپتامیل میخورد و از ۶ماهگی شیر یارنه ای میخوره، غذا کمکی هم مقوی درست میکنم ولی هم کم غذاست هم از اول شیر خییلی کم میخوره، قطره همادزیر بهش میدم ، بااینکه خیلی کم غذا میخوره روزی ۳ بار شکمش کار میکنه حس میکنم هیچی جذب نمیکنه، واقعا نگران قد و وزنش هستم خیلی دکتر میبرم ولی کار خاصی نکردن، خواهش میکنم راهنماییم کنید راه حلی وجود داره؟
ممنون - گرفته گی صدا
سلام خسته نباشید پسرم ۴ماهو ۱۰روزه اس از دیشب تابه الان صداش گرفته علائم سرما خوردگیو نداره
- مدفوع خلطی
سلام.نوزادم ۴ ماه و ۱۰ روز هست اکثر مواقع مدفوعش خلطی هست از یک ماه بعد تولد.دکتر بهش گرمیچر با دایمتیکون داده به نظر شما تشخیصشون صحیح هست؟؟
- سوال ازمتخصص اطفال
چرا نوزاد سه ماهه هنگام خواب خیلی عرق میکنه به حدی که کامل خیسه
- روش مصرف اموکسی سیلین
برای نوزاد ۱ سال و سه ماه با وزن ۹ کیلیو و نیمم چه مقدار شربت اموکسی سیلین ۱۲۵ مصرف شود
- دندان و نشستن
سلام آقای دکتر. نوزاد هفت ماه و ده روزه دارم که هنوز نمیتونه مستقل بشینه و هنوز دندون هم درنیاورده. دیر شده؟
- سلام نوزادم ۳ماه داره واصلا اشتها نداره ازنظرسالم بودن مشکلی نداره ازمایش ادرارداده سالمه ولی اصلا اشتها نداره شیرخشک نان میخوره
- دل درد و بی قراری
سلام جناب دکتر نوزاد من نزدیک به چهل روزه هست وزن و قد همه چیز نورماله فقط ابتدا شیر خشک نان میدادیم به نظر میامد سیر نمیشه بعد دکتر اپتامیل داد بعد خودش عوض کرد کامفورت داده اما مسئله اینه که باوجود اینکه بعداز خوردن عاروق میزنه ولی تقریبا همش دل درد داره و بی قراره ومخصوصا توی روزها دایما گریه میکنه چی دستور میدهد سپاس
- امکان ختنه با وجود زردی در نوزاد
نوزادم یک ماهه شده و در ۱۷روزگی ازمایش زردی دادیم ک۱۱بود الان میخاهین نوزاد را ختنه کنیم اما هنوز صورت و چشمانش زرد است اشکال ندارد ختنه کنیم برای نوزادن ضرر ندارد
- یبوست نوزاد۴۰روزه
سلام خسته نباشید یه نوزاددختردارم ۴۰ روزشه تازه به دنیاآمده بود خیلی مدفوع داشت الان پنج شیش روز میشه ک مدفوع نداره شکمش سفت نفخ زیادداره بیقراری میکنه
- در مودر انتی بیوتیک آفاکسیم
سلام وقت بخیر
ما پسرمون رو سه شنبه ختنه کردیم، اسهال گرفته و یکی از چشماش و اطرافش قرمز شده و ورم کرده
از عوارض آنتی بیوتیک آفاکسیم هست؟ دو شب دیگه مونده که ۵ شب بهش داده باشیم، چیکار کنیم؟ - سلام آقای دکتر نوزاد من چهل روزش براش قطره مولتی ویتامین خریدم که هاوی آهن قطره میم هست براش ضرر نداره
- قطره آهن
سلام آقاي دكتر دختر من يكسالو نيم داره تو ١٢ ماهگي آزمايش دادم خيلي كم كمخوني داره طوري كه دكترش گفت اگه ١٥ قطره آهن ميدي از اين ب بعد ٣٠ قطرش كن حالا يوالم اينه كه با قطره چكون چند ميل بايد داد؟قطرش ليپوزفر هست
- فشار و زور زدن بیش از حد نوزاد.. چرا نوزاد یک ماهه من بیش از حد زور میزند و رنگ صورت آن قرمز میشود؟
ببخشید آقای دکتر دخترم 2 ماه داره چرا بعضی وقت ها رنگ صورتش توی خواب برای یک لحظه زرد میشه و بعد دوباره سفید میشه....
- میزان شیر
سلام اقای دکتر . نوزاد دوماه و سه روزه توی بیست وچهار ساعت چن بار باید شیردهی بشه و هر بار چن میلی لیتر باید شیر بخوره؟
- تب و دل درد
سلام برشما شرمنده بچه سرش دداغ است و بی قراری می کند و ظهر و شب همینطور گریه میکند؟ نظر شما چیه باید چیکار کرد؟
- غذای کمکی
سلام دخترم 23روززودبدنیااومدباوزن3.350وزردی روز اول داشت بستری شد وخوب شدولی کولیک ورفلاکس داره الان نزدیک پنج ماهشه وبهترشده ولی بازم پنیر بالامیاره وگریه میکنه دکتر برده بودم گفت تا4.5ماهگی خوب میشه الان خیلی خوب شده ولی سرماخورده وشیر خشک میدم ازاول والان نمیتونه زیاد بخوره وزنش اومده پایین.غذای کمکی روازکی میتونم براش شروع کنم وباچی وچه مقدارباشه
- هیدرونفروز کلیه نوزاد
سلام وقت بخیر، در زمان بارداری هیدرونفروز هردو کلیه جنین تشخیص داده شد، حدودا ۱۲ روز بعد زایمان از دخترم سونوگرافی گرفتیم فقط در سمت چپ fullness به قطر ۵mm دیده شد، آیا این باعث احساس درد در نوزاد هست یا خیر؟ امکانش هست که در سمت چپ هم رفع بشه؟چه اقدامی باید انجام داد؟
- قارچ
سلام تقای دکتر دخترم ۲۳ماهشه از نوزادی تاالان چندین بار این اتفاق براش افتاده اینکه اندام تناسلیش دونه دونه قرمز زده عفونت قارچیه اولش یدونه دونه قرمز بود الان چندتا شدهو کلا قرمزه شهرستانم دسترسی به دکتر ندارم چه پماد یا قطره تی بهش بدم
- شیارکف دست نوزاد ۶ ماهه گواهه سندروم داون است
سلام وقت بخیر پسرم ۶ ماهشه الان متوجه شدم کف دستش یه خط داره احتمال سندروم داون هستش؟ولی من تمام آزمایشات بارداری دادم و پسرم ظاهرا نرماله شیار کف دست چند درصد احتمال میره که سندروم باشه

