وقت بخیر
دختر من ۱ سال و ۱۱ ماهشه
حدود یک هفته هستش که در ادای کلماتش لکنت پیدا کرده
بعضی روزها این مورد خیلی کم هست و بعضی وقتها زیاد میشه
این موضوع مارو خیلی نگران کرده
باید چی کار کنیم ؟
طبیعی هستش ؟ چجوری رفع میشه ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید ،
سلام اختلال گفتاری کودک شیرخوار دراین سن نرمال بوده ولی اصرار دردرست ادا کردن گاهی باعث بیشترشدن مشکل تکلم میشود. در صورت تداوم بهتر است به مرکز گفتار درمانی مراجعه نمایید.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- آبله مرغااااان
باسلام آقای دکتر فردی که آبله داره اومد تو یه جا بعد ما رفته باشیم اونجا اصلا ندیدیمشا چون اونجا نبود ممکنه بچه ماهم آبله بگیره مثلا اشیارو اون لمس کرده باشه و بچه ماهم لمس کرده اونجارو میتونه منتقل شه بهش
- یه چیزی اندازه ی عدس زیرپوست ساق پای بچه امه
سلام ببخشیددخترم۲سال ونیمشه روی ساق پاش به سمت جلو وقتی باانگشت دست میکشی یه چیزی به اندازه ی عدس زیر پوستش اینور وانور میره همینجوری باچشم پیدا نیست من خودم هم خیلی اتفاقی فهمیدم الان دوهفته اس وجود داره نرفته بخاطر کرونا میترسم ببرمش دکتر تو رو خدا جواب بدین اگه خدایی نکرده خطریه ببرمش دکترش یعنی چیه؟؟
- سلام چن روزهست شیر خشک اپتامیل به بچم میدم از روزی که این شر رو میخوره چند روزی یک بار گریه میکنه وکبود میشه وقش میکنه میشه دلیلش شیر خوشم باشه
سلام بچه من چند روزی هست شیر اپتامیل میدمش واز روزی که این شیر رو میخوره چند روزی یک بار گریه میکنه وکبود میشه واز حال میره میشه دلیلش شیر خشک اپتامیل باشه
- شربت سفیکسیم ۱۰۰
باسلام. دکتر برای سرماخوردگی پسر ۸ ماهه م با وزن ۹ کیلوگرم هر ۱۲ ساعت ۲/۵ سی سی شربت سفیکسیم تجویز کرده، چه مدت باید دارو رو مصرف کنم؟ همین که علائم برطرف شد قطعش کنم یا دوره درمانی خاصی داره؟
- وجود پودر در ادرار
سلام پسرم ۲۲ ماهشه قبلا داخل پوشکش(به اندازه مساحت یه سکه) پودری مثل ارد سفید دیدم فکر میکردی از پوشک هست ولی وقتی پوشک هم نبود و ادرار میکنه روی شلوارش هم همچین پودری ایجاد میشه میخواستم ببینم مشکل مهمی هست ؟در ضمن پسرم ماکروسفال هست و یکی ازکلیه هاش یه سنگ ۲ mm داره که دکتر دارویی نداده گفت خیلی کوچیکه خودش دفع میشه. ازمایش ادرارش هم خوبه فقط جواب ازمایش خونش cpk317 بود
ذ - دخترم 14 ماهشه آبریزش بینی داره سورفه زعیفی هم باش داره اموکسلین بدم اشکالی نداره
سلام دخترم 14 ماهشه آبریزش بینی داره اموکسلین بهش بدم
- مصرف سفیکسیم۱۰۰
مقدار مصرف سفیکسیم۱۰۰برای کودک چهارونیم ساله با وزن۱۹ کیلو چند سی سی میباشد؟دوره کامل مصرف دارو چند روزه میباشد؟
- سوزش ناحیه تناسلی
سلام دختر من ۳ و نیم سالشه حدود ۲ هفته میشه که ناحیه تناسلی سوزش داره و هی دست میزنه البته این سوزش موقع ادرار نیستش و بیشتر شبا اذیتش میکنه هفته گذشته پیش پزشک بردمش و ازش چکاب کامل گرفت و گفت هیچ عفونتی دیده نشده و چیز خاصی نیست ولی همچنان دخترم سوزش داره میخواستم بدونم دلیلش چیه و آیا بازم نیاز هست پزشک دیگه ای ببرم؟
- سلام وقت بخیر پسرم ۱۰سالش دچارقرمزی چشم همراه ترشحات ویه کمی ورم شده قطره چشمی رو بایدچندساعت یه باراستفادهکنه
- سلام آقای دکتر دخترم ۱۹ ماهه هست دادن آموکسی ۲۵۰ضرر داره وزنشم یازده کیلو هست
- سفکسیم۱۰۰ برای یکسال ۸کیلو چقدره؟ودیفن هیدرامین ضدسرفه روش نوشته ایا بدم یا نه و چقدر؟؟
- مصرف مولتی ویتامین
سلام پسرم ۷ سالشه کلاس دوم سال گذشته مرتب مریض شد به نظرتون می تونم ازمولتی ویتامین پاستیلی براش استفاده کنم ازخوردن شربت امتناع می کنه واین که آیا روزانه بایدمصرف بشه وتاچه مدت وزنش سی وپنج کیلو وقدش بالای ۱۳۰
- تداخل شیر خشک بادارو
سلام میشه شربت سرماخوردگی کودکان وآبریزش بینی با شیر خشک قاطی کنم وبه بچه یکسال ونیمه بدم؟
- اسپری نورمونیکس برای نوزاد ۴ماهه
- شربت کو اموکسی
سلام پسرم یکسال وهفت ماه داره ،از نوزادی مراقبت پیش شما میارم ( پرونده داره) یک ماه ونیم پیش شما شربت فارمنتین ۶۳۴ براش تجویزکردین ،،،امروز داروخونه شزبت کو_ اموکسی کلاو ۶۰۰/۴۲/۹ بهم داد گفت با فارمنتین فرقی نداره،،ایا درست میگه؟؟ دستورش ۳ونیم سی سی هر ۱۲ ساعته ،،مرسی
- بیماری اطفال
با سلام خدمت شما ،پسرم هفت ساله هستن از وقتی فصل سرما شروع میشه دچار تنگی نفس و سرفه میشه البته با فاصله حدودا ۲۰ روز مریض میشه ،بدنی نحیفش هم داره ،بدغذا هم هست و عصبی لطفا راهنماییم بفرمایید ممنون میشم
- يبوست كودك ده ماهه
راه درمان يبوست كودك
- بخیه بالای چشم
سلام .۱۴خرداد تاب به بالای چشم دخترم برخورد کرد ۶تا بخیه خورد ۱دانه داخل و ۵تا بیرون یک هفته بعد بخیه ها را کشیدیم الان بعد از ۱۱رپز سر بخیه ای که داخل زد از پوست زده بیرون و به پوست چسبیده میخواستم بدونم این بخیه داخل گره است و اگر مقداری از آن داخل بماند مشکلی ایجاد میکند یا باید دوباره زخم را کمی باز کرد و بیرون کشید فقط میخواهم بدانم ماندن بخیه در داخل پوستش برای صورتش و سلامتیش مشکلی ایجاد میکند یا نه. با تشکر
- کودکان و تب
سلام و خداقوت دکتر دختر من دو روز دیگه یکساله میشه شیرخشک نان دو میخوره والان ۲۴ساعتع تب میکنه که با قطره کنترل شده بیشترینشم ۳۸و۶ بوده تاحالا دوتا ویتامین د۳زدیم که فاصله امپولها کم بوده ۵روز اشتباها یکماه زدیم ولی خبری از دندون نیست البتع لثه اش سفید میزنه ولی نیش نمیزنه غیر تب اسهالم شده امروز بنظرتون دندونه؟باید جی بدم بهش اگه ار دندون نیست فعلا دسترسی به متخصص ندارم
- سلام خسته نباشید آقای دکترپسرمن ۵ماهش یکم سرماخورده مشکل معده داره ولی خیلی دست به چشماش میزنه گریه میکنه

