Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی نوزاد یک ساله
سلام دخترم یک سالشه و۸ کیلو وزن داره حدود یه مدت سرفه میکنه همراه با خواب وشب ها بیشتر میشه لطفا راهنمایی کنید چه دارویی بهتره
- وزن گیری نوزاد
با سلام نوزاد پسر یک ماهه من هنگام تولد ۳۴۴۰ وزن داشت و حالا بعد از گذشت یک ماه به وزن ۴۱۰۰ رسیده آیا وزن گیری مناسب و کافی بوده با اینکه باید وزن میگرفت؟
- شیر نخوردن نوزاد
سلام نوزاد دوماهم بعضی وقتا دیر ب دیرشیر میخوره حتی شبا شده تا ۴ساعتم بیدارنمیشه واس شیر خودمم ک بیدارش میکنم چندتا مک بیشتر نمیخوره وزنشم بهداشت میگه خوبه بعضی وقتا گلوش انگار خلط داره مثل حالت رفلاکس شیر تا گلوش بالا میاد ولی بالا نمیاره موقع سکسکه یا بادگلو. ممکنه بخاطر این باشه ک دوس نداره شیر بخوره؟
- سلام بچم چند روزی هست بدنش نقطه نقطه سرخ سوده بود بوردم دکتر گفتم ابلورغان گرفتم بهش شربت سفالکسین 250دادم بخش بدم عوارض ندارد
- گردن نگرفتن نوزاد
با سلام آقای دکتر پسرم دو روزه رفته تو پنج ماهگی ولی هنوز کامل گردن نگرفته چند ماهگی کامل گردن میگیره؟استفاده از تاب و گهواره برا مغز نوزاد ضرر داره ؟؟؟؟
- تیروئید نوزاد
با عرض سلام و ادب دختر من یک ماهشه برای تست کف پا که روز پنجم رفتیم، تماس گرفتن ک تیروئید نوزاد بالاست برای چک کردن مجدد رفتیم و مقدار تی اس اچ ۱۱.۳ بود گفتن باید برای تست مجدد قبل از یک ماهگی ازمایش بدیم در ازمایش مجدد مقدار به ۳۵ رسیده بود قرص لووکسین تجویز کردن میخواستم بدونم ایا قابل درمان هست و دلیل کم کاری چیه؟ در ضمن من خودم تیروئید نداشتم خیلی نگرانم لطفا جواب بدین
- خارش و جوش بعد از ختنه کودک یک و نیم ساله رو با چی درمان کنیم ،خیلی کلافهس
خارش و جوش سر سفید بعد از ختنه کودک یک و نیم ساله چه درمانی داره، خیلی کلافهس
- نوزاد کم خواب وبهانه گیر
با سلام نوادم چند روز دیگه وارد ۵ ماهگی میشه تا دو ماهگی در محیط شلوغ پرصدا روزها شیر میخورد میخوابید شبا بیدار بودگریه میکرد بردیم دکتر گفت دلدرد داره کولیکیز عرق نعنا و دایمتیکون روزی یک سی سی بدید بعد یه مدت که رفت تو سه ماهگی روزها نمیخوابید شبا هم باید همجا رو تاریک میکردیم بی سر صدل با قنداق میخوابید کمی اروم شده بدد تا صبح با ورود به چهار ماهگی دیگه نه روز میخوابید نه شب با مکافات میخوابوندیمش بعد چند دقیقه بیدار میشد بردیم دکتر گفت تا ۶ ناهگی خوب میشه باید تحمل کنید دارو نداد به گفته دیگران گفتیم شاید سیر نمیشه شیر خشک کمکی دادیم مار ببلاک که اسهال میشدبعد شیر خشک بیومیل ای ار دادیم یک صبح تا شب شیر خوب میخورد بی قراری نمیکرد میخوابد تو ساعات بیداری هم اروم بود ولی به مدت ۷ روز یبس شد بعد از یه مدت که رفت توکه باز بدیمش دکتر گفت وزنش خوبه همچی عالی که سینش خس خس میکرد اب دهانش میریخت سرش عرق میکرد شب تو خواب خر خر میکرد نمتونست نفس بکشه تازگیها دکتر گفت سرما نخورده مادر لبنیات نخوره شاید رفلاکس داره لبنیات از رژیم مادر حذف کردیم یک مقدار بهتر شد باز رانیتیدین به گفته دکتر دادیم روزی یک سیسی که روز اول خیلی بیقرار شد که دیگه ندادیمالانم هنوز داره دایمتیکون میخوره موقت خوب میشه ولی باز گریه میکنه باصدای جاروبرقی فقط میخوابه خیلی توخواب تکان میخوره که بیدار میشه باگریه دیگه نه شیر میخوره نه میخوابه دکتر دیگه که بردیم گفت روزی یک سی سی دیفن هیدرامین بدید ارامش بخش خواب ببره که با دیفن هیدرامین هم بیدار میشه گفتیم ازمایش ادرار با کمخونی ویتامین د بنویسید گفت لازم نیست نوزادم یک هفته برای زردی توبیمارستان بود همه ازمایش هارو گرفتن حتی الرژی گفتن هیچ مشکلی نداشته دوست داره همش ایستاده نگش داریم یاتو گهواره کهدایم تکان میخوره بخوابه باد شکم زیاد داره شکمش گاهی اوقات قار عور میکنه شکمش بعضی موقع ها ۴ روز یکبار بعصی موقع ها هر روز یا دورزو یکبار کارمیکنه گریه زیاد میکنه داره بازی میکنه یدفعه میزنه زیر گریه روزی دو سه بار بالا میاره اگه روشکم یا اروغشو نگیریم بعضی روزها میبینی شب میخوابه تا صبح میگی خوب شده باز فردا بده دکتر سوم که بردیم گفت رفلاکس نداره تا ۶ماهگی خودش خوب میشه خوب شیر میخوره ولی خوابش خیلی کمه بیقرار مادرش به کارای خونه نمیتونه رسیدگی یا غدا رو باید وایساده بخوره چکار کنیم کلافمون کرده دختر دبستانی هم داریم اونم از بدو تولد اینجوری بود الانم خیلی کم خوابه نوزادمو بعضی روزها بازش که میزارم موقع ادارجیغ نمیزنه فکر کنم عفونت ادراری هم نداره از ۴ ماهگی دستش تو دهنش هست همش میخواد همچی رو بجوه اب دهانش کشدار شده تف زیاد میکنه غذا خوردن مارو خیلی نگاه میکنه غذا بزاری جلوش میخواد بخوره دوست داره دایم سینه تو دهانش باشه تو رو خدا یه کمکی کنید دیگه خستمون کرده باتشکر
- نوزاد
دختر شش ماهم غذاخور هم نشده هنوز هنگام خواب سرفه خشک و شدید میکنه فقططط هم توخواب چیکارکنم اصلا نمیتونه بخوابه مخاط بینیش هم خشکه
- دارو
با سلام اقایی دکتر ایا سرما خوردگی کودکان وسیتریزین برای نوزاد ده ماهه ضرر ندارد چون در بروشور ان دو دارو امده که زیر دو سال استفاده نشود ولی پزشک ان را به نوزاد میدهد چیکار کنم ان دارو را میتوان با خیال راحت به نوزاد داد یا نه با تشکر
- زورزدن نوزاد دختر هنگام ادرار
دخترم ۳.۵ ماهه است.حدود ۴۰ روزه متوجه شدم موقع ادرار زور میزنه.ولی هیچ گریه و ناراحتی دیگری نداره.فقط موقع دفع ادرارزور میزنه.البته بگم دخترم انوس بسته بوده و یک روزه بود که عمل شد.حالا چیکار کنم لازم است کاری بکنم.یا طبیعیه
- شیر خشک
با سلام پسر ۵ ماهه ام سیمیلاک کمفورت ۱ میخواد. به لاکتوز حساسیت پیدا کرد. الان شیرخشک چی بهش بدیم ؟ مرسی
- مچ پای نوزاد
سلام دکتر عزیز دخترم ۷ماهش هست از لحظه تولد مچ پا فقط مچ پای چپش کمی تپل تر بود سوتوگرافی گفت ۴میل ضخامت چربی بیشتر هست می خواستم ببینم کار خاصی لازمه انجام بدیم؟
- شکم درد یا رفلاکس؟
سلام خسته نباشید.پسرم ۵ ماه و ۱۸ روزس.چند وقته با گریه از خواب بیدار میشه.یکمم سرماخوردگی داشت که رفع شده ولی هنوز سرفه داره که اونم گاهی اوقات سرفه میکنه.شکم درد داره وقتی تو خواب گریه میکنه ماسلز میدم شکمشو اروم میشه.اب دهنشو مثل کف میده بیرون.میخواستم بدونم شکم درد و سرفه خیلی کمش و اب دهنش که میده بیرون نشانه رفلاکسه؟چون هیچ علایم دیگه ای نداره. یا از سرماخوردگیه که کامل خوب نشده؟میتونم استامیتوفن بدم؟ برای شکم دردش چیکار میتونم انجام بدم؟
- ادرار
سلام دخترم دو ماهه هستش نسبت به قبل کمتر پوشکشو خیس میکنه یکی دوبار هم پیش اومده 4ساعت پوشکش خشک بوده باشه از وقتی ک با دستمال مرطوب بجای شستن استفاده کردم اینجوری شدش اینم بگم ک قبلا ساعتی 60تا شیر بهش میدادم الان هر دو ساعت 60 تا مشکلی هست به نظرتون؟ وزن گیری دخترم طبیعیه احساس درد هم نداره
- نفخ
سلام آقای دکتر خسته نباشید برای نفخ نوزاد ۷ ماهه چه چیزی بدهیم؟ عرق نعنا بدهیم یا پدی لاکت؟
- دیربه دیرکارکردن شکم نوزاد سه ماهه
سلام نوزادسه ماهه دارم که شیرمادروشیرخشک کمکی میخوره وازماه دوم تولدشکمش دیربه دیرکارمیکنه والان یه هفتس که شکمش کارنکرده ورنگ مدفوعش هم سبزه ورفلاکس داره علت دیرکارکردن ورنگ سبز مدفوع نوزادچیه ودرمانش چیه
- قرمزی بندناف نوزاد تازه به دنیا امده
باسلام ببخشید من پسرم تازه به دنیا امدبند نافش قرمز و ورم کرده دلیلش چیه
- بیقراری شبانه
سلام وقت بخیر یه پسر۹ماهه دارم که۹ماهه شبها باهاش نخوابیدم اوایل اصلا خواب نداشت الانم میهوابونمش ۴۰دقیقه بعد با گریه وبیقراری شدیداز هواب بیدارمیشه واصلا نمیخوابه خسته شدم شربت بی بی سد وبی بی اسلیپ هم فایده ای نداشته نمیدونم چکار کنم لطفا راهنماییم کنید
- ویتامین ا د
سبلام ببخشید من یک نوزاد بیستو هشت روزه دارم ما اشتباهی قطره ویتامین اد رو اشتباهی بهش دادیم یعنی بجای 25 قطره هفتاد قطره دادیم فکر میکنید عوارضش رو بچه زیاد بوده

