Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- عدم دفع مدفوع نوزاد سه ماهه
سلام نوزاد هشتاد روزه روزی پنج بار مدفوع میکند ایا طبیعی است؟
- شیرین کردن شیرخشک
سلام. میشه تو شیرخشک آپتامیل یکم شکر بریزیم. نوزاد ۶ ماهشه
- یبوست نوزاد
- شیرخشک
باسلام اقای دکتر پسرمن دوماهشه اویل بهش اپتامیل میدادم ۲۰ روزی هست نان میدم امکانش هست ک از دو شیرخشک همزمان استفاده کرد؟ برای وزن گیری خوب چه شیرخشکی بهتر هست؟ ممنون
- خس خس سینه شدید
سلام کودک ۹ماهه دادم بمدت یک ماهه سرما خورده بد جور سینه ش خس خس میکنه هر چی شربت هم دکترا دادن اثر نمیکنه چرک سینه ش خشک نمیشه بالا ۱۰ بار دکتر بردمش آمپول چرک خشک کن هم دکترا نمیدن میگن سنش کم لطفا بگید من چیکار کنم با تشکر
- شیر مادر برای نوزادی که کولیک و رفلاکس دارد ضرر دارد؟
سلام آقای دکتر پسر من یک ماه و هشت روزشه کولیک و ریفلاکس پنهان داره اوایل شیر مادر و شیر خشک آپتامیل می خورد الان دیگه هر یک هفته یکبار فقط شیر مادر می خوره بقیه موقعها گریه شدید میکنه دل درد و نفخ شدید داره خیلی خس خس سینه میکنه شیرش رو عوض کردیم بیومیل دادیم شیر رو بالا آورد الان گیگوزمی خوره ولی موقع خوردن شیر از دو طرف لبش میریزه و خس خس سینه داره الان برای نوزادی که کولیک و ریفلاکس داره نیاز هست که در کنار شیر خشک شیر مادر هم بخوره یا بهتره که همون هفته ای یکبار هم قطع بشه؟من خودم مشکل سندرومروده تحریک پذیر و همورویید و آلرژی فصلی دارم بازم هفته ای یکبار بهش شیر بدم؟ وزن تولدش ۲۸۰۰ بود و وزن الانش ۳۸۵۰ ممنونم
- مصرف قطره پلارژین برای نوزادفاویسمی
سلام خسته نباشیدنوزاد۶ماهه دارم خیلی سرفه میکنه فاویسم هم داره کتوتیفن تجویزکردن اصلاگیرنمیاد میشه ازقطره پلارژین استفاده کنم
- سلام اقای دکتر بچم ۳۶روزشه دکتر براش دومتیدون تجویز کرد باز بالا میاره شیر خشک رو ولی سیر خودمو بالا نمیاره با شیر خودم یبوست میگیره و دل درد لطفا کمکم کنید
- دولیکو سفالی
سلام من نوازدم ۳۳ هفته دنیا اومد الآنم نزدیک به ۳۵ روزه در آن ای سی یو هستش مدل سرش خیلی بد شده پیشونی برآمده و از پشت هم کشیده شده الان خیلی میترسم این مشکل ذهنی نداشته باشهدر بارداری سونو گفت دولیکو سفالی هست ۶۶ درصد این خودش درست میشه یا نه
- گوش
سلام دخترم از تولد تا الان که یکسالشه گوشش میکشه ۳ بار دکتر بردم گفتن عفونت نداره کلافه ام کرده.همشم گوشش تمییز می کنم.مال چیه اقای دکتر.اینم بگم از تولد تا الان رفلاکس پنهان داره.از ۵ ماهگی تا یازده ماهگی نکسیوم دادم .دیگه گیر نمیاد قطعش کردم سر خود.شبا ده بار بیدار میشه از خواب
- خلط گلو
سلام خسته نباشید پسر من یک ماهش هس خلط گلو داره خیلی سختش میشه وقتی میخوابه سرفه خشک هم میزنه مخصوصا شبا ممنون میشم کمکم کنین
- اکسیژن کم نوزاد
سلام یه نوزاد داریم این ۶ روزه به دنیا اومده بردنش تو بخش NICU میگن اکسیژنش کمه نمیدونیم باید چیکار کنیم
- گوش دردنوزاد
سلام برای گوش درد نوزادم چی استفاده کنم
- سرماخوردگی
سلام . نوزادم از موقع تولد سرما خورده و بینی هاش گرفته و خس خس میکنه و نمیتونه شیر بخوره هرکاری میکنیم خوب نمیشه قطره آب نمک میریزیم و با پوآر میگیریم . بخور اب سرد هم مدام بالا سرش هست . دمای اتاق هم معمولا 24 تا 27 درجه هستش شربت آموکسی سیلین میشه بهش بدیم الان 18 روزشه ؟؟؟
- زردی نوزاد
پسرم ۲۳ روزه است دوبار بخاطر زردی بستری شده ولی بعد از ترخیص باز هم زردی بیشتر شده است ودر حال حاضر ۱۵ است شیر خشک و شیر مادر مبخورد ترنجبین و شیر خشت هم میدهیم ادرار اوخکب است ولی روزی یکبار مدفوع دارد
- یبوست نوزاد شش ماهه
دخترم شش ماهشه وب علت شیر خشک یبوست داره .ایا میتونم پودر پیدولاکسی رو قاطی شیر خشک بریزم بهش بدم یانه؟؟؟
- بالا اوردن
بإسلام دخترم هشت ماهشه غذاي كمكي به گفته ي شما سرلاك برنج رو شروع كردم اقلي دكتر من همه جور غذا براش به صورت مختلف درست كردم به همه چي الرژي داره.به اندازه يك هفته امتحان ميكردم صورتش كهير ميزد.مثل برنج،هويج،سيب زميني،مرغ،كدوحلوايي،بيمارستان طبي كودكان هم بردم تست پوستي انجام ندادن گفتن بعد از١سالگي..دكترهم بهم نگفت چيا براش مضره..دختر من جز سرلاك برنج و شيرخشك چيزي نميخوره امروز بيسكوئيت مادر دادم اولين قاشق بالا اورد. سرلاك برنج الان دوماهه ميخوره براش سرلاك برنج ضرر نداره به عنوان غذايي كمكي استفاده كنم؟
- سرما خوردگی و تب
سلام اقای دکتر وقت بخیر دختر من هشت ماه داره و الان چهار روزه ابریزش بینی وکمی هم سرفه میزنه و بیقراری خیلی میکنی پیش چندتا دکتر هم رفتم خوب نشد حتی به بچه من شربت های مختلفی دادن که اصلا مناسب نبود لطفا راهنماییم کنید 🙏
- حساسيت ب پروتيين گاوي
سلام و خسته نباشيد. نوزاد پسر سه ماهه دارم كه از بدو تولد روزي حدود سي بار ب صورت اسهالي با حجم بسيار كم دفع داشت. وزن گيريش خوب بود. دكترا گفتن مهم نيس.از حدود چهل روزگي رژيم لبنيات گاوي گرفتم. ب طور كامل تمامي لبنيات و مواد غذايي كه در ان از لبنيات استفاده شده و حتي گوشت گاو و روغن حيواني رو حذف كردم. پسرم بعد از حدود چهار هفته از رژيم شكمش روزي پنج شش بار ب صورت اسعالي و كاملا ابكي كار ميكرد با حجم زياد. مجدد ب دكتر مراجعه كردم. گفتند طبيعي هست. حدود دو هفته قبل رگه ي خون در اسهالش ديدم كه مجدد خودم كليه ي ميوه ها و سبزيجات و گرميجات و ادويه رو حذف كردم. اسهال پسرم ب صورت بلغم و موكوسي هست. گاها همراه رگه هاي خون. ازمايش مدفوع و كشت مدفوع نرمال بود. مجدد ب متخصص اطفال مراجعه كردم. گفتند ستريزين بده وآپتاميل پپتي جونيور. ولي متاسفانه پسرم ب هيچ عنوان شيشه رو قبول نميكنه و من نميتونم شير خودم رو حذف كنم. از پانزده روزگي ب صورت مرتب پدي لاكت هم مصرف ميكنه. الان حدود دو هفته شده. كم شير ميخوره. حجم ادرارش خيييلي كم شده. و همچنان روزي سه چهار بار با حجم زياد اسهال ميكنه. و وزن نگرفته در اين دو هفته. سونوي كليه هاش و كشت ادرارش و ازمايش ادرارش نرمال هست. سوال؟ايا شير خودمو ادامه بدم با حدود هشت هفته رژيم سفت و سخت و عدم نتيجه گيري؟؟در حالي كه نوزاد شيشه رو قبول نميكنه زينك سولفا بدم يا زينك گلوكونات؟؟ اسهال طولاني اسيبي ب گوارش نوزاد وارد نميكنه؟؟
- استفراغ
سلام اقای دکتر وقت شما بخیر دخترم سه ماهش هست وزنش ۶۹۰۰هستامروز ۲ دفعه استفراغ کرد اب خالی بود وبوی ترش میداد چکارکنم خیلی نگرانم لطفا راهنماهیم کنید به دکتر تا فردا دسترسی ندارم خیلی نگرانم

