Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کودک۷سال،۲۰کیلو،چه مقدار شربت سفکسیم
کودک ۷ساله با وزن ۲۰کیلو،مقدارونحوه مصرف سفکسیم؟
- دورو. پسر بچه ۶ ماه سرما خوردگی دارد .دماغشان کیپ شد .آیا می شود از شربت پدی کلد بهش بدهم ۲ سی سی .؟ از راهنمای متشکرم .
- اشتباه زمان مصرف
در کمتر از پنج ساعت دوبار سفیکسیم ۱۰۰ استفاده شودبه مقدار یک قاشق چایخوری وزن ۱۷کیلوگرم سن شش سال
- شل بودن کمر
آقای دکترمن دخترم راپیش دکتراعصاب کودکان بردم چون غلت نمیزد براش عکس ام ارآ برای سرش نوشت وقتی عکس گرفتم دیدگفت ببایدببریش کاردرمانی چون زودبه دنیا آمده بعضی ازجاهای مغزسرش سفیده بردم کاردرمانی چندجلسه باهاش کارکردن ازقبلش بهتره یکم غلت میزنه نشستنش یه کم ازقبل بهترشدولی چه کنم برای این کرونا تعطیله هوشش خیلی خوبه هرکاری انجام بدم تکرارمیکنه ولی کمرش نرمه دارویاغذایی نیست که باعث سفت شدن کمرش بشه به من پیشنهادکنیدممنون میشم شما جواب من رابدید
- مقدار مصرف سفیکسیم
مقدار مصرف سفیکسیم ۱۰۰ برای کودک ۶ ساله با وزن ۱۸ کیلو چقدر می باشد؟
- التهاب غدد لنفاوی شکم
پسرم دوساله و پنج ماه بطور ناگهانی درد های شکمی حاد که بعد از سونو به نفع انواژیناسیون روده که در زیر پروپ سونو جااندازی با دریافت ۱۵۰۰سرم نرمال سالین انجام شد و از آنطرف پیچ خوردگی مسأله حل شد اما به مدت یک هفته است که تب دارد و بعداز اتمام تایم شربت بروفن تب میکند در حال حاظر ساشه امپرازول ناشتا و کپسول سیپرو به صورت روز و شب دریافت میکند تا کی تب ادامه دارد و دوران بهبود کامل می میباشد؟
- دخترم خیلی سرفه میکنه بهش تئوفیلیین جی دادم براش خطرناکه؟
- سرما خوردگی
سلام خسته نباشید آقای دکتر بهراد محبوبی مریض شماست همون که لوزه داره. ماه قبل چهارشنبه سوری پیش شما بود مریض بود. الان گرفتگی بینی داره با گلو درد . میشه راهنمایی کنید . فعلا دارم بهش قرص کوریزان نصف میدم . اسپری رستانکس برای گرفتگی بینی خوبه یانه. چه دارویی براش تجویز میکنید ممنون میشم . چون لوزه داره گرفتگی بینی اش طولانی میشه قبلا تا چرک خشککن نمیخورد خوب نمیشد . ممنون میشم راهنمایی کنید.
- درمورد قرص فولیک اسید
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم میشه به دخترم چهارسال ونیمش هست قرص فولیک اسید ۱میلی بدم. ؟ چجوری؟ چه موقعی؟
- عفونت ادراری کودک شش ساله
سلام خسته نباشید،پسرم شش سالشه ،موقع دستشویی رفتن نمیتونه ادرار کامل بکنه و درد شدید داره که از شدت درد جیغ می کشه ،دیشب بردم دکتر و بعد آزمایش گرفتن معلوم شد عفونت ادرار خیلی شدید گرفته دکتر براش سفیکسیم 400 یکبار در روز تجویز کرده و قرص مترونیدازول 250 هر هشت ساعت ،قرص رو میخوره اما کپسول سفیکسیم رو نمیتونه بخوره میتونم کپسول هر 12ساعت نصفشو بدم؟
- دفع مدفوع زیاد
سلام پسر ۸وماهه دارم بهش غدای کمکی و سرلاک گندم خرما میدم با شیر خشک ببلاک ال اف که دکتر داده بهش بخاطر عدم تحمل لاکتوز ولی چندروزی هیت زیاد مدفوع میکنه گاهی شل و گاهی معمولی و مخاط دار چه کنم راهنمایی کنید در ضمن هیج علایم دیگه نداره خوب غذا میخوره میخابه
- راه نرفتن
سلام آقای دکتر.دخترم 7ماهگی به دنيااومده الان 20ماهشه نه حرف میزنه نه راه می ره نه ميشينه .چهاردست پاه ميره .خوب میشه .
- چسبندگی دستگاه تناسلی دختر 15 ماهه
دختر 15 ماهه دارم که تازگی متوجه شدم دریک طرف دستگاه تناسلی اش از لب کوچک به لب بزرگ چسبیده میخواستم بدونم میتونم خودم در خانه با کرم استروژن رفعش کنم؟
- اسهال
سلام خسته نباشید پسرم ۱۱ ماهه داره چند روزه اسهال داره هنگام مدفوع کردن زور میزنه با اینکه یبوست نداره اسهال داره خطر داره
- میزان شربت سفکسیم برای کودک یک و نیم ساله
سلام میخواستم بدونم برای دخترم که یک و نیم ساله هست و عفونت سینوس داره چه مقدار شربت سفکسیم رو در روز بدم
- تعداد دفع کودک ۲ و نیم ساله
سلام پسر ۲ ساله و نیمه دارم که بعد از چند روز اسهال ،الان ۳ بار در روز مدفوع میکنه و آسهالی هم نیست، فیبر هم زیاد بهش میدم سیب و موز طبیعیه ۳ بار در روز ؟
- آزمایش یکسالگی
سلام وقت شما بخیر پسرم الان چهارده ماه دارد حدود دوماه پیش آزمایش یکسالگی داد که موقع آزمایش تب ویروسی و سرماخوردگی داشت و دارو مصرف می کرد در آزمایش گلبول سفید پایین بوده علت چیست
- تکرر ادرار
دختر ۵ ساله ...چند روزیه تکرر ادرار داره...آزمایش کشت ادرارش مشکل نداشت...سونوگرافی کلیه و مثانه هم مشکلی نداشت.
- آبریزش چشم
سلام.وقتتون بخیر. دخترم ۲ سالشه،چندروز پیش سرماخورده،الان از یکی از چشماش اشک میاد و کمی قرمز هم شده.ممنون میشم راهنماییم کنین که چیکار باید انجام بدم.
- فاویسم
باسلام ممنونم که به سوالات پاسخ میدین پسر من یه سال و یه ماه داره و فاویسمه.من تاحالا از عطر و اسپری استفاده نکردم میخواستم بدونم اگه واسه مجلس خواهرم مجبور بشم و برم ارایشگاه اسپری به موهام بزنم مشکلی داره و بوی اسپری باعث حمله فاویسم میشه؟ممنونم که جواب میدین

