Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- بی قراری و گریه هنگام بلع
سلام نوزاد یک ماه و ده روز که وزن گیریش خوبه هم شیر مادر میخوره هم شیرخشک جدیدا موقع بلع بی قراری میکنه و گریع اش میگیرع رفلاکس پنهانم داره امپرازول هم مصرف میکنه ناشتا یک سی سی، چیکار کنم واسه این بی قراری احساس میکنم همیشه گشنشه
- کم وزنی
کم وزنی نوزاد
سلام جناب دکتر نوزاد 28 هفته ای دارم که با وزن 1450 بدنیا اومده و 95 روز به خاطر عفونت بیمارستانی بستری بود از روز اول رفلاکس و عدم تحمل داشت تمام بدنش جوش میزد ورم معده میکرد که میگفتن کولیک و رفلاکس داره تا شش ماهگی خیلی شیرمیخورد و همیشه گرسنه بود و البته جهشی استفراغ میکرد شش ماهگی 10350 بود بعد در 7 ماهگی اعتصاب کرد به طوری یک قطره شیر نمیخورد شیرخشک نان ای آر مصرف میکرد تا آن زمان و نکسیپد بعد دیگه هرکار کردیم شیر نخورد انواع آزمایش هم گرفتیم نهایتا به توصیه پزشک پپتی جونیور را براش شروع کردیم که مثل اینکه حساسیت داشت به پروتیین گاوی و با این شیر خشک که اول در فرنی ریختم بعد با سرنگ دادم کم کم بهتر شد که الان حدود 600 تا 800 سیسی شیر میخوره الان وزنش خیلی پایینه و افت شدید کرد8100 شده و اینکه پپتی جونیور نایاب شده و پپتی هم بزور پیدا میشه دارو شربت ساختنی پنتوپرازول 10 میلی 5 سیسی صبح وشب میدم میخواستم بدونم که دارویی هست که معده بچه من رو خوب کنه و اینکه چه بکنم وزن بگیره و اینکه اگر شیرش پیدا نشد چه شیری جایگزین بدم
و اینکه اصلا و ابدا غذا نمیخوره فقط نهایتاً خودش میاد غذای سفره رو میخوره که حدودا ۴-۵ قاشق غذاخوری باشه البته غذای ما بخاطر بچه دیگه که داریم کاملا رژیمی هست و مواد مضر یا ادویه توش نمیزنم یعنی ایشون اصلا غذای خودشو نمیخوره فقط غذذای ما که اونم مقدارش کمه میخواستم اینم بدونم ۵ قاشق کافیه
چه بکنم اشتهاش بیشتر بشه
۲۷ دی پارسال بدنیا اومده ممنونم - شیر خشک آ ال ۱۱۰
سلام نوزاد یک ماهم اسهال داره و شیر خشک نان میخوره دکتر بهش یک قوطی شیر خشک آ ال ۱۱۰ تجویز کرده سوال ۱ : آیا باید به یکباره شروع کنم شیر جدید رو یا کم کم با شیر قبلش داخل کنم بعد کامل شیر آ ال بدم؟ سوال ۲ : آیا تو این مدت شیر خشک آ ال ۱۱۰ که میدم به نوزاد باعث ثابت موندن یا کم شدن وزنش میشه یا نه؟؟
- پنیرک
سلام و خسته نباشیداقای دکتر نوزادم 16 روزشه شیر خشک هرسه ساعت 60 سی سی میخوره و مابینش هم اکثرا شیر مادر میخوره الان یکی دوروزه بعضی وقتها در طول روز یه بار تا دوبار به اندازه خیلی کوچولو پنیرک میاره اشکال نداره؟البته خیلی کم و کوچیکه . شربت دل درد هم از امروز بهش دادم. درضمن تو خونه یه بلوز آستین بلند و باشلوارمیپوشونمش خوبه
- در مورد سرماخوردگی
سلام پسری دارم دوماهشه بعضی موقع ها خیلی گریه می کنه استامنیفون بدم ضرری نداره چقد بدم
- شیرخشک
بچه من 11ماهشه اول بهش شیرسرخودبهش دادیم گریه میکرد شکمش رد بردیمش دکتر ازش ازمایش گرفت گفت تومدفوعش خون دیده شده گفت به شیرگاوالرژی داره بعد گفت اپتامیل پپتی تایک سالگی بهش بدین بعدا شش ماه به دلیل نداشتن پپتی 1بهش2دادیم اشکالی نداره بعدم الان که11ماهشه پپتی هردو نداشتن بهش جونیورمیدیم الان جونیورهم تموم شده چه شیری باید بهش بدم یکباراپتامیل خالی بهش دادم اشکالی نداره
- کولیک و نوع شیرخشک
سلام آقای دکتر مامان آرتام مقدم هستم مرسی از پاسخگویی سریعتون.گفتین شیرخشک آپتامیل رو امتحان کنم برای پسرم اما نمیدونم چه نوعشو بگیرم برای کولیک و دلپیچه خوب باشه؟
- کش و قوس وتف کردن
دخترم ۳۵روزشه خیلی خودشوکش و قوس میده وتف میکنه ونفخ زیادی هم داره وموقعی که میخوادبیداربشه کمرشو حالت کمان میاری بالا خیلی نگرانشم دلیلش چیه و داروی خاصی داره ممنون میشم راهنماییم کنید
- زردی نوزاد
سلام دکتر عزیز ممنونم بابت همراهی و پاسخگویی به سوالات مادران نگران خداقوت. نوزاد ۲۰ روزه ای دارم که زردی دارد البته بخاطر ترس از بیماری کرونا اونو آزمایش نبردم از رنگ زرد بدنش متوجه شدم وبا حجامت وخوراندن شیر خشت و ترنجبین تلاش کردم زردی را کنترل کنم کمی بهتر شده اما هنوز هم رنگ نوزادم کمی زرد است ومن نگرانم .rh خونم منفی است در بارداری دوباره رگام زدم لطفا مرا راهنمایی کنید.
- بی قراری
سلام آقای دکتر نوزاد سه ماه دارم هفته پیش بدلیل عفونت ریه با داروهای زادتین و سفالکسین تحت درمان بود اما الان مدت دو روز است بینی اش بدون آبریزش و مخاطی کیپ است و زیاد بی قراری میکند و درست شیر نمی خورد خواهشا راهنمایی بفرمائید با تشکر از شما
- علت غذانخوردن کودک
سلام اقای دکتر پسرم ۷ماهشه ولی غذا نمیخوره وزنش خیلی کمه چیکار کنم غذا بخوره؟
- ریفلاکس
سلام دکترمن به پسر۸ماهم برای ریفلاکسش میتونم بجای قرص امپرازول۲۰روزی نصف صبحهاقطره امپرازولوبدم؟نحوه مصرفشم میگیدممنون
- پاسخ بهنوزاد
سلام آقای دکتر نوزاد هشت ماهه دارم فاویسم دارع سرفه میکنه میشه شربت pelargin kids بدم ضررر ندارع میگن چونکه عسل قاطی دارع خوب نیست
- تیروئید نوزاد
باسلام من دختر برادرم برای آزمایش تیروئید گفتن آزمایشش مشکوک الان چهارده روزگیش بازم آزمایش گرفتن ازش5.50بوده آیا خطرناکه
- سرماخوردگی نوزاد
سلام ببخشید دخترم ۱ ماهشه سینش خس خس میکنه تو بینیش هم کثیری هست لطفا کمکم کنید
- سرماخوردگی
سلام دخترم۳ ماهشه دکتر براش زیترومکس و شربت سرفه تجویز کرده . ولی الان روز دوم داروهاشه ک میدم معدش ورم میکنه جیغ میزنه. تقریبا یک ساعتی ب این حالت هست بعد خوب میشه. اینا طبیعیه یا حساسیت دارویی داره؟
- آلرژی
سلام پسرم ۳ ماهشه آلرژی به پروتیین گاوی داره آلرژیش چه زمانی درمان میشه ایا اصلا نمیتونه لبنیات یا گوشت بخوره
- خون در مدفوع نوزاد
سلام پسر سه ماهه ام از دو ماهگی رگه های خیلی ریز خون میدیدم در مدفوعش دکتر بردم ازمایش مدفوعو ادرار و سنوگرافی از کلیه ها نرمال بود فقط ریفلاکس داشت دکتر گفت حساسیت به پروتین گاویه من الان از اون موقع اصلا لبنیات و تخم مرغ و گوشت مصرف نکردم ولی باز بعضی مواقع رگه خون میبینم ممکنه از بستنی یا چیزهای دیگه که توش شیر دارن باشه؟ یک بار هم وقتی تن ماهی خوردم رگه خون زباد شده بود به نسبت ممکنه از اون هم باشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
- شیر نخوردن و عدم وزن گیری
سلام کودک 14 ماهه دارم از یکسالگی خود ب خود از خوردن شیرم امتناع کرد و الان دچارکمبود وزن هست حدود 8.700 وزن دارد لطفا مرا راهنمایی کنید
- پسرم ۴ماهش خیلی سرفه میکنه وصداش گرفته است
سرفه میکنه خیلی صداش گرفته سینه اش هم چرکه

