Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- گرفتگی بینی و سرفه
سلام و خسته نباشید. پسرم سه سال و دو ماهشه. وزنش ۱۳ کیلو. الان یک هفته هست که آبریزش بینی و گرفتگی بینی داشت. بینیش صدا میداد و وقتی میخواست بخوابه انگار راه تنفسیش بسته هست. شربت کوریزان میدادم ولی خوب نشد. امشب یه بستنی خورد. نصفه شب تو خواب خیلی سرفه میکرد. از سرفه استفراغش گرفت یکم بالا اورد. چیکار کنم؟
- بی اشتهایی
سلام اقای دکتر خسته نباشید. اقای دکتر من یه پسر2ساله دارم متاسفانه این ازهمون اوایل که شروع کردبه غذا خوردن از6ماهگی بشدت بدغذابود هرچیزی رو نمیخورد.یعنی اگه بهتون بگم باورتون نمیشه. پسرمن حتی نمیدونه شکلات چیه. وزنش موقع تولد دوکیلو 300بود بشدت بدخواب وکم خوابه. ازبغل دستش ردمیشی ازخواب بیدارمیشه. ازنوزادی همینطوربود من خواب عمیق اینو به ندرت دیدم مگراینکه انقدخسته بشه وبیفته اونم فقط یکی دوساعت اول عمیق میخوابه بعدش باز باکوچیکترین صدا بیدارمیشه همه به من میگن چیزی تو بدنش کمه مثلا اهن یا ویتامین Dبه نظرتون ممکنه ازاینا باشه؟ البته من بهش مولتی ویتامین پیداپس میدم بازم تاثیری روی اشتهاش نداره همش شیر میخوره دیگه بعد دوسال هم دادن شیرخشک خوب نیست شیرپاستوریزه هم قوتی نداره. به نظرتون ازمایش لازم داره ولی وزنش بهداشت میگه خوبه الان وزنش 12کیلوه
- شیرخشک
سلام آقای دکتر. پسرم سیزده ماهشه. الرزی به پروتئین گاوی داره شیرخشک آپتامیل پپتی ۳ میدم.بازم همین شیر رو ادامه بدم یا شیر معمولی امتحان کنم؟ چه شیری بدم بهش؟
- ملتهب شدن لوزه و بزرگ شدن غده لنفاوی
سلام، من پسرم 18 ماهشه،حدود یک ماهه بچه م آنفولانزای خفیف گرفت و بعد چند بتر دکتر بردن خوب شده، غده لنفاویش بزرگ شده بود بردم دکتر گفتن لوزه ملتهب شده و غده لنفاوی هم بزرگ شده، براشون قرص پردنوزولون 5 تجویز کردن هر 12 ساعت نصف قرص، با آبمیوه قاطی کردم بهش دادم، کل محتویات معده ش بالا اورد، یکم سرچ کردم دیدم خیلی عوارض داره، استرس گرفتم بهش دوز بعدی رو بدم، چیکار کنم؟؟؟ راه یا داروی دیگه ای برای درمان نیست؟؟؟
- ابله مرغان
سلام جناب اقای دکتر وقت شما به خیر . پسرم دوسال و سه ماه دارد. از بدو تولد تحت نظر شماست. ما ساکن رشت هستیم. اما خانوادم ساکن تهران هستند. چند هفته ی پیش خواهرزاده ی من آبله مرغان گرفت . و پدر مادر من منزل خواهرم رفت و امد داشتند. خال عمومی خواهرزادم خوب هست و زخم های ابله مرغانش در حال خشک شدن هستند. اکنون پدر مادر من قصد دارند که به رشت بیان منزل ما. آیا امکان دارد که پدر مادر من ناقل ویروس آبله مرغات باشند و به فرزند من منتقل کنند؟ پدر مادرم منتظر پاسخ شما میمانند تا شما پاسخ دهید و اجازه بدهید یک دنیا سپاس و قدردانی از عنایت شما
- تب
برای تب بچه سه ماهه قطره بهتر است یا شربت
- نخوردن آب
سلام آقای دکتر دخترم یکسالشه شیرمادر میخوره خیلی خیلی کم آب میخوره به همین دلیل یبوست میشه باکلی زور زدن شکمش کارمیکنه ومدفوع خشک داره چه راهی داره که بتونم آب بیشتری بهش بدم ؟ممنون
- با سلام خدمت آقای دکتر . من یە دختر سە سال و هشت ماهە دارم . وقتی از خواب بیدار میشه خیلی گریه و بی قراری و بهانه میگیره و اصلا یه جوری میشه که خیلی سخت آروم میشه نمیدونیم مشکلش چیه . اغلب وقتی وسط خواب می پره اینجوریه . این روزها هم سرما خورده خیلی زیاد شده عادتش و حتی هذیان هم میگه . خیلی ناراحتم براش لطفا راهنمایی کنید ممنونت میشم
- سرفه کودک یکسال و نه ماهه چی بخورد
پسرم یک سال و نه ماه داره چند وقته سرفه میکنه موقع نفس کشیدن از سینه اش صدای سوت میاد و حالت نفس تنگی داره چکار باید بکنم
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتر خسته نباشید مطب تو این ایام باز هست؟ من پسرم 16ماهشه از دیروز سرماخورده آب ریزش بینی داره سرفه و عطسه هم گهگاه میکنه دیشب هم کمی تب داشت باید بیارم ویزیت بشه یا داروی خاصی میتونم بهش بدم که بهتر بشه البته دیشب و امروز صبح بهش شربت آستامینوفن دادم
- اسید معده
سلام آقای دکتر بچه من۵ماه س از ۴۰روزگی اس امپرازول دادم دکتر ۲۰تا نوشتن گفتن ۱ماه دیگه بیار ۱۰روز فاصله افتاد بین دوره اول و دوم و ۳ماهگی برا۱ماه نوشتن گفتن ۲ماه دیگه بیار.الان باز شب بیداری داره
- داروی فارمتین ۶۴۳
- آزیترومایسین برای بچه ۶ ساله که ۳۸ کیلو است
- مکمل برای افزایش اشتها
سلام آقای دکتر پسرمن ۳سال ونیمش هست اصلا هیچی نمیخوره چه مکملی بدم بهش؟ وزنش هم خ پایینه ۱۱کیلو هست ولی قدش خوبه۱۰۴سانت
- سفکسیم و دوره درمان
سلام.میزان مصرف سفکسیم ۱۰۰برای کودک ۱سال و ۴ماهه با وزن ۱۱ونیم کیلو چقدر و چندساعت یبار؟ من روزی ۱بار و ۴ سی سی دادمخوبه؟ و اینکه دوره درمان چند روزه هست؟چند روز بدم بهش؟
- درد گوش
دکتر بعد دوره سرما خوردگی و مصرف دارو خودم آزیترو و بچه ۴ سال آموکسی مصرف کردیم اما همچنان درد گوش داریم و کیپ هستش چکار کنیم باز دارو مصرف کنیم چه خوبه راحت شیم
- آب میوه
سلام آقای دکتر دخر ما یکسالو پنج ماهشه هیچ نوع آب میوه طبیعی رو نمیخوره فقط از این آب میوه های داخل فروشگاه صنعتی میخوره بنظر شما مشکلی نداره خیلی ها میگن ندید بخوره مواد افزودنی وقتد و غیره داره ولی خب چه کنم از همینا دوست داره
- اطفال
سلام پسرم ۳ ماهشه تقریبا یه هفته پیش دیدم سینه سمت راستش یه قطره ترشح تقریبا خونی شکل رولباسشه اینحالت سه بار تکرار شد خیلی نگرانم چیز خاصیه؟ پسرم دنیا اومده بود جفت سینه هاش شیر داشتن یکمدوشیدم به دکترش گفتم دعوا کرد نباید دس بزنم بعد اوندیگه دس نزدم
- شیر خشک
پسرم سه سال نیمه هست، شیر گاو نمیخوره، منم تا الان بهش شیر نان ۳ دادم ولی الان دکترش میگن کافی نیست و شیر اپتاکید تجویز کردن، اینو هم نمی خوره، میتونم شیر اپتاکید رو با نان ۳ ترکیب کنم تا کمکم به منش عادت کنه؟
- تب و اسهال کودک ۱۴ماهه

